Wyjazdy integracyjne w 2024. Trendy i kierunki
Wellness i sustainable retreats, lokalność, a także wzrost znaczenia team buildingu – to główne trendy w wyjazdach integracyjnych na 2024 rok. Oczekuje się, że do 2024 r. podróże służbowe osiągną poziom sprzed pandemii, ponieważ coraz więcej firm wznawia spotkania i wydarzenia organizowane „na żywo”. Według raportu GBTA Business Travel Index Outlook, wydatki na podróże służbowe osiągną 1,4 biliona dolarów w 2024 roku i prawie 1,8 biliona dolarów do 2027 roku. Na co zwrócić uwagę podczas organizowania wyjazdów integracyjnych? Oto kilka trendów, które warto znać.
Choć mogłoby się wydawać, że pandemia COVID-19 już dawno za nami, jej konsekwencje nadal są odczuwalne. Przez blisko 3 lata branża eventowa nie odzyskała kondycji sprzed 2020 roku. To jednak ma się zmienić. Zdaniem analityków, w 2024 roku podróże służbowe, rozumiane także jako wyjazdy integracyjne, osiągną poziom sprzed pandemii. Jakie są największe trendy w tym obszarze? I jakie kierunki warto wziąć pod uwagę?
Sustainable retreats, czyli wyjazdy integracyjne przyjazne środowisku naturalnemu
Ochrona środowiska naturalnego jest ważna dla 61 proc. Polaków[1], a zrównoważony rozwój jest jednym z kluczowych trendów w organizowaniu wyjazdów integracyjnych. Popularne będą miejsca, gdzie można połączyć relaks z działaniami proekologicznymi, takimi jak np. sadzenie drzew.
– Obserwujemy duży trend proekologiczny, który będzie się rozwijał i przebierze na znaczeniu w 2024 roku. Firmy chcą być postrzegane, jako te, które dbają o środowisko, a także o dobrobyt swoich pracowników. Dlatego organizacja wyjazdów integracyjnych, które nie tylko oferują relaks i rozrywkę, ale również angażują się w działania proekologiczne, staje się kluczowym elementem strategii firm. Te będą szukały eleganckich pensjonatów zlokalizowanych z dala od miejskiego zgiełku. Docenią szlaki spacerowe, trasy rowerowe i infrastrukturę, która sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu – uważa Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy.
Firmy zwrócą jeszcze większą uwagę na rodzaj serwowanych podczas eventów dań. Będą wymagały slow food i zdrowej, ekologicznej żywności.
Wellness retreats – więcej aktywności dla pracowników
W nadchodzącym roku firmy będą poszukiwały miejsc, w których można zadbać o zdrowie pracowników. Cenione będą hotele, które pozyskują produkty sezonowe od lokalnych rolników lub sadowników, a ich kuchnia oparta jest na lokalnych produktach, wpisując się w trendy slow food i less waste.
Pracodawcy będą chcieli także edukować. W związku z tym coraz popularniejsze staną się warsztaty kulinarne. Będzie to okazja nie tylko do nabycia nowych umiejętności, ale także nauki zdrowego gotowania. Ponadto wzrośnie zainteresowanie atrakcjami na świeżym powietrzu. Zamiast siedzenia w sali – firmy wybiorą wycieczkę rowerową czy podchody po lesie. Wszystko po to, by aktywizować pracowników i zachęcać ich do dbania o własne zdrowie.
Silny trend lokalności
W 2024 roku firmy zwrócą jeszcze większą uwagę na zrównoważony rozwój. W związku z tym będą szukać takich atrakcji, które są przyjazne środowisku naturalnemu, ale i ludzkiemu zdrowiu. Na sile przybierze trend lokalności. Jakie obszary obejmie?
- Lokalne kuchnie i produkty - wyjazdy integracyjne często obejmują degustacje lokalnych potraw i napojów. Firmy starają się wspierać lokalnych producentów, restauracje i rynki, dzięki czemu pracownicy mają okazję spróbować autentycznych smaków danego regionu. Chętnie będą zatem organizowane wyjazdy integracyjne do pensjonatów, które posiadają np. własne miody czy unikalne smakowo dżemy.
- Docenienie tego, co lokalne - zamiast klasycznych atrakcji turystycznych, firmy skierują uwagę na mniej znane, ale równie fascynujące miejsca w danym regionie. Zwiedzanie lokalnych zabytków, parków narodowych, czy też spotkania z miejscowymi rzemieślnikami staną się atrakcjami wyjazdów.
- Warsztaty z lokalnymi artystami i rzemieślnikami -w ramach wyjazdów integracyjnych organizowane będą warsztaty z udziałem lokalnych artystów i rzemieślników. Pracownicy mogą nauczyć się tradycyjnych umiejętności, jak np. garncarstwo, tkactwo czy wyroby rękodzielnicze.
Organizowanie warsztatów wspiera team building. Ten będzie miał ogromne znaczenie w 2024 roku. I choć ponad połowa ogłoszeń o pracę proponuje wykonywanie zajęcia w trybie hybrydowym – nadal wiele firm funkcjonuje w modelu online. Scalenie zespołu składającego się z osób, które się nie widują i pracują z różnych zakątków Polski, to ogromne wyzwanie.
– Różne badania wskazują, że pracownicy chętnie zmieniają miejsce zatrudnienia. Jednakże trudniej jest pożegnać się z daną organizacją, gdy wokół mamy pomocnych i przyjacielskich współpracowników. Firmy, które wybrały pracę zdalną, przynajmniej dwa razy w roku organizują wyjazdy integracyjne. Podczas takich imprez można poznać drugą osobę z prywatnej perspektywy i poczuć, że mimo na co dzień dzielącej nas odległości, jesteśmy częścią zespołu – dodaje Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy.
Rozważając na temat trendów nie należy zapomnieć o AI. Nowe technologie coraz częściej będą wspierały branżę. Po pierwsze dzięki zaawansowanym algorytmom AI możliwe jest dostosowanie programów wyjazdów integracyjnych do indywidualnych preferencji pracowników. Systemy te są w stanie analizować dane dotyczące zainteresowań i historii uczestników, co umożliwia stworzenie bardziej spersonalizowanych i satysfakcjonujących doświadczeń. Po drugie, coraz częściej po takie narzędzia sięgną pensjonaty i hotele. Umożliwią one rozmowy z wirtualnymi asystentami, by skrócić czas odpowiedzi na zapytanie klienta.
A jakie kierunki będą na topie na wyjazdy integracyjne? Zdaniem ekspertki, zwiększająca się świadomość ekologiczna i popularność turystyki przyjaznej dla środowiska sprawiają, że miejsca o dużej wartości przyrodniczej, takie jak Bieszczady czy Karkonosze, mogą stać się popularnymi kierunkami. Wyjazdy integracyjne skoncentrowane na ekoturystyce, spacerach po górach czy obserwacji dzikiej przyrody stają się coraz bardziej atrakcyjną formą rozrywki.
[1] Raport Consumer Life

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.