Wyniki Galerii Północnej wysoko ponad indeksami rynkowymi!

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Północna na mocnym plusie. Galeria notuje obroty znacznie powyżej wskaźników rynkowych PRCH. Obiekt skutecznie także odzyskuje footfall.
Rynek retail jest w coraz lepszej kondycji i nabiera oddechu. Potwierdzają to opublikowane pod koniec listopada dane Polskiej Rady Centrów Handlowych. W galeriach rosną obroty, a footfall sięga poziomu, jaki ostatnio notowano w 2019 roku, czyli przed pandemią.
– Mimo wysokiej inflacji na rynku centrów handlowych panuje optymizm, zwłaszcza jeśli przyjrzymy się indeksom rynkowym. Widać w nich wyraźnie, że Polacy nie tylko wrócili do galerii, ale także do swoich przyzwyczajeń zakupowych. Co ważne, nie jest to chwilowe zjawisko, ale trend, który umacnia się od początku 2022 roku. Do tego odwiedzający w pełni korzystają z oferty, w tym także atrakcji czasu wolnego, co znacznie wydłuża czas jaki dziś spędzają w centrach handlowych – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Północnej i Head of Retail in Poland w GTC S.A.
Te same tendencje widać w skali mikro. Pod względem frekwencji październik br. w Galerii Północnej był rekordowy. Galerię odwiedziło 7,6% więcej klientów niż w październiku 2019 roku. Dla porównania, jak podaje PRCH, na rynku w tym samym czasie zaobserwowano wzrost liczby odwiedzających zaledwie o 0,3%, a więc poniżej wskaźników Północnej.
– Systematyczny wzrost frekwencji obserwujemy od początku 2022 roku. Z każdym miesiącem natomiast ten trend się umacnia, co jest dla nas bardzo dobrą prognozą nie tylko na ostatni miesiąc tego roku, ale także na 2023. Tym bardziej, że przed nami także sezon wyprzedażowy – mówi Roman Bugajczyk.
Ale rośnie nie tylko footfall Północnej. Najemcy galerii odnotowują też obroty dużo powyżej indeksów rynkowych. Tylko we wrześniu br. były one o 26% wyższe niż w analogicznym miesiącu 2019 roku. Rynek w tym okresie informował natomiast wzrost o 18% - podaje PRCH. Daje to Północnej aż 8 punktów procentowych przewagi.
– Jesteśmy świadomi „efektu inflacyjnego” w obrotach, jednak nawet po jego odjęciu, obserwujemy znaczący, dwucyfrowy wzrost footfallu. Fakt, że dane dotyczą września, czyli w momentu wejścia nowych kolekcji i sprzedaży full price, pokazuje, że klienci Północnej nawet bez dodatkowych promocji chętnie robią u nas duże zakupy – komentuje.
Co ich do tego skłania? – Dobre wyniki to w dużej mierze zasługa wielowymiarowego rozwoju tenant-mix’u o atrakcyjne konsumencko, znane klientowi marki. Tylko od maja 2021 do października 2022 zanotowaliśmy 17 otwarć. Jednocześnie nastąpił znaczny rozwój segmentu modowego, którego udział w tenant-mixie wynosi już 34 proc. Procentuje także stworzona wcześniej oferta, oparta na mocno profootfallowych markach, takich jak m.in. H&M, Reserved, Sinsay, Cropp, House, TK Maxx, HalfPrice, CCC, Deichmann, Carrefour czy Empik – mówi Roman Bugajczyk.
– Nie bez znaczenia jest także znaczny boom mieszkaniowy na Białołęce i rozwój rynku Północnej w ostatnim czasie, a co za tym idzie coraz mocniejsza lokalna pozycja galerii. Obecnie nasz catchment obejmuje ponad milion potencjalnych klientów i daleko wykracza poza Białołękę oraz przylegające dzielnice, co przekłada się m.in. na footfall, w którym rośnie udział klientów z dalszych rejonów stolicy i północnych obrzeży Warszawy – mówi.
Do tego dochodzi coraz większa lojalność klientów. Aż 95% odwiedzających galerię pozytywnie ocenia jej ofertę, czytamy w badaniach konsumenckich GfK dla Północnej. Te same badania pokazują także inne pozytywne dane. – Już dla 75% osób, które odwiedzają Północną, jesteśmy galerią pierwszego wyboru, zarówno na zakupy codzienne, jak i większy shopping – podkreśla dyrektor obiektu.
Ruch i sprzedaż nakręcają także przemyślane akcje marketingowe i nowe inwestycje. – Tylko w 2022 roku w galerii odbyło się aż 70 różnych wydarzeń, w tym cieszący się dużą popularnością „Dyniowy ogród” i innowacyjny jak na rynek retail „Black Maze”, czyli labirynt strachu. Postawiliśmy też m.in. na kolejne atrakcje i nasadzenia w ogrodzie na dachu oraz poprawę komunikacji pionowej. Powstała nowa winda oraz schody. Taka aktywność mocno wyróżnia nas na tle warszawskich galerii– dodaje.
***
Galeria Północna to nowoczesna, rodzinna galeria handlowa w północnej części Warszawy, pierwsza czwartej generacji w tej części miasta. Mający 64,8 tys. m kw. obiekt stworzony został z myślą o osobach uwielbiających zakupy, ale także aktywną formę spędzania czasu wolnego. Na ofertę galerii, obejmującą aż 15 segmentów, składa się dziś niemal 200 najemców. Tenant-mix Północnej wypełniają tak znane marki jak m.in.: H&M, Reserved, Sinsay, Mango, Guess, Kappahl, TK Maxx, HalfPrice, Tatuum, New Yorker, Vistula, CCC, Deichmann, MODIVO x eobuwie.pl, 4F, Puma, New Balance, Intersport, Martes Sport, Wittchen, Tous, W.KRUK, Apart, YES, Douglas, Rossmann, Sephora, Inglot, Empik, RTV Euro AGD, iSpot, Media Expert, Sony Center, Duka, home&you i Homla. Operatorem spożywczym galerii jest natomiast Carrefour. W centrum mieści się także fitness klub Zdrofit, 11-salowe kino Cinema City, a także 22 lokale gastronomiczne, które można znaleźć przy komfortowej strefie food court, w strefach relaksu na dachu, ale także przy alejach handlowych. Galeria Północna to centrum handlowe w stolicy posiadające największy ogród na dachu, w którym można znaleźć m.in. unikalną w skali światowej tężnię solankową, ogromne murale, w tym 3D i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę - w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba ze stali nierdzewnej „Wir” autorstwa Oskara Zięty. To także pierwszy obiekt w Warszawie zaprojektowany z tak dużą troską o środowisko, co potwierdza certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design).
Grupa GTC jest wiodącym inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości, koncentrującym się na Polsce i stolicach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu prawie 30 lat działalności, GTC wybudował w Europie Środkowo-Wschodniej 78 nowoczesnych obiektów biurowych i handlowych o wysokim standardzie, o łącznej powierzchni 1,4 mln m kw. Obecnie GTC aktywnie zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych, na który składa się 43 budynków komercyjnych oferujących ok. 754 tys. m kw. powierzchni biurowej i handlowej do wynajęcia w Polsce, Węgrzech, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii. Ponadto Grupa realizuje 440 tys. m kw. powierzchni komercyjnej w stolicach Europy Środkowo Wschodniej, z których ponad 33 tys. m kw. są w trakcie budowy. Akcje GTC S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.