Wyprawa po kompleksową widoczność aplikacji
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Aplikacje będące kluczowym aktywem – zasobem przedsiębiorstw, ciągle jeszcze nie są tak dobrze widoczne dla biznesu, jak proces dostawy jedzenia dla zamawiającego online. Z rozmów z klientami wiemy, że aplikacje są siłą napędową biznesu. Wiemy też, że digitalizacja stała się powszechna we wszystkich sektorach i presja na cyfrową zmianę rośnie.
Wiele firm stoi w obliczu dwóch światów: klasycznych monolitów i architektur trójwarstwowych z architekturami natywnymi dla chmury. Zarządzanie taką różnorodnością jest sporym wyzwaniem i opiera się w większości przypadków na klasycznych silosach prowadzących do braku widoczności – co łatwo zidentyfikować, gdy organizacja nie potrafi powiedzieć, co się dzieje ze wszystkimi jej aplikacjami w danym czasie.
Główną przyczyną jest siedem do dziewięciu różnych technologii – droga, którą musi pokonać kod aplikacji do użytkownika końcowego. Wszystkie te technologie na ogół pochodzą od różnych dostawców. Oznacza to siedem do dziewięciu potencjalnych silosów informacyjnych do zarządzania czy orkiestrowania, a jeszcze każdą funkcją (dostawcą) zarządzają dwa lub trzy zespoły operacyjne. Żeby dostarczyć end-to-end visibility organizacje muszą więc pokonać wiele wyzwań komunikacyjnych.
Radzą sobie z tym na różne sposoby, w tym poprzez stanowienie różnych ścieżek od kodu do klienta dla aplikacji on-premise i chmurowych. Modele operacyjne są różne, w zależności od aplikacji (prócz silosów sprzedawanych przez Vendorów).
Większość organizacji zwleka z ustanowieniem portfolio aplikacji: czy chmura i jaka architektura. (Ambitne plany dla chmury publicznej zwykle idą w parze z redukcją on-premises oraz stawiają pytania o wydajność i bezpieczeństwo krytycznych, starszych aplikacji.) Sporo firm chce korzystać z wielu platform chmurowych jednocześnie. Łączenie usług natywnych dla chmury i rozwiązań od dostawców zewnętrznych powoduje konieczność zatrudniania ekspertów z doświadczeniem w każdym środowisku. Tym sposobem tworzą się silosy wewnątrz silosów: wyższe koszty, ryzyko i brak widoczności. Organizacje sięgają też po integrację wertykalną, w której usługi aplikacyjne są dostarczane jako część zintegrowanego środowiska infrastruktury. Łatwiej wtedy budować zespoły w krótkim terminie, ale wprowadza to operacyjne silosy i blokuje widoczność w perspektywie długoterminowej.
Tymczasem wdrożenie i zarządzanie aplikacji potrzebuje zgodnego sposobu poprzez wszystkie silosy infrastrukturalne, co najprościej osiągnąć wykorzystując zgodny zestaw usług aplikacyjnych multi-cloud. Widoczność, którą się zyskuje tym sposobem wypełnia lukę między silosami operacyjnym (np. NetOps, SecOps, DevOps). Ułatwia więc zespołom współpracę dla zapewnienia bezpieczeństwa i wysokiej wydajności aplikacji. Warto zwrócić uwagę, czy rozwiązania na ścieżce kod-klient są elastyczne, niezależne od platformy oraz zgodne i przyjazne dla ekosystemów partnerskich – działające w otwartym ekosystemie.
Kamil Woźniak, Senior Manager, Security Operations F5 Poland

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.