Wyprawa po kompleksową widoczność aplikacji
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Aplikacje będące kluczowym aktywem – zasobem przedsiębiorstw, ciągle jeszcze nie są tak dobrze widoczne dla biznesu, jak proces dostawy jedzenia dla zamawiającego online. Z rozmów z klientami wiemy, że aplikacje są siłą napędową biznesu. Wiemy też, że digitalizacja stała się powszechna we wszystkich sektorach i presja na cyfrową zmianę rośnie.
Wiele firm stoi w obliczu dwóch światów: klasycznych monolitów i architektur trójwarstwowych z architekturami natywnymi dla chmury. Zarządzanie taką różnorodnością jest sporym wyzwaniem i opiera się w większości przypadków na klasycznych silosach prowadzących do braku widoczności – co łatwo zidentyfikować, gdy organizacja nie potrafi powiedzieć, co się dzieje ze wszystkimi jej aplikacjami w danym czasie.
Główną przyczyną jest siedem do dziewięciu różnych technologii – droga, którą musi pokonać kod aplikacji do użytkownika końcowego. Wszystkie te technologie na ogół pochodzą od różnych dostawców. Oznacza to siedem do dziewięciu potencjalnych silosów informacyjnych do zarządzania czy orkiestrowania, a jeszcze każdą funkcją (dostawcą) zarządzają dwa lub trzy zespoły operacyjne. Żeby dostarczyć end-to-end visibility organizacje muszą więc pokonać wiele wyzwań komunikacyjnych.
Radzą sobie z tym na różne sposoby, w tym poprzez stanowienie różnych ścieżek od kodu do klienta dla aplikacji on-premise i chmurowych. Modele operacyjne są różne, w zależności od aplikacji (prócz silosów sprzedawanych przez Vendorów).
Większość organizacji zwleka z ustanowieniem portfolio aplikacji: czy chmura i jaka architektura. (Ambitne plany dla chmury publicznej zwykle idą w parze z redukcją on-premises oraz stawiają pytania o wydajność i bezpieczeństwo krytycznych, starszych aplikacji.) Sporo firm chce korzystać z wielu platform chmurowych jednocześnie. Łączenie usług natywnych dla chmury i rozwiązań od dostawców zewnętrznych powoduje konieczność zatrudniania ekspertów z doświadczeniem w każdym środowisku. Tym sposobem tworzą się silosy wewnątrz silosów: wyższe koszty, ryzyko i brak widoczności. Organizacje sięgają też po integrację wertykalną, w której usługi aplikacyjne są dostarczane jako część zintegrowanego środowiska infrastruktury. Łatwiej wtedy budować zespoły w krótkim terminie, ale wprowadza to operacyjne silosy i blokuje widoczność w perspektywie długoterminowej.
Tymczasem wdrożenie i zarządzanie aplikacji potrzebuje zgodnego sposobu poprzez wszystkie silosy infrastrukturalne, co najprościej osiągnąć wykorzystując zgodny zestaw usług aplikacyjnych multi-cloud. Widoczność, którą się zyskuje tym sposobem wypełnia lukę między silosami operacyjnym (np. NetOps, SecOps, DevOps). Ułatwia więc zespołom współpracę dla zapewnienia bezpieczeństwa i wysokiej wydajności aplikacji. Warto zwrócić uwagę, czy rozwiązania na ścieżce kod-klient są elastyczne, niezależne od platformy oraz zgodne i przyjazne dla ekosystemów partnerskich – działające w otwartym ekosystemie.
Kamil Woźniak, Senior Manager, Security Operations F5 Poland
Elektro-Koncept Kraków poszerza ofertę o system smart home Loxone
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.