Komunikaty PR

Wyprawa po kompleksową widoczność aplikacji

2020-01-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Aplikacje będące kluczowym aktywem – zasobem przedsiębiorstw, ciągle jeszcze nie są tak dobrze widoczne dla biznesu, jak proces dostawy jedzenia dla zamawiającego online. Z rozmów z klientami wiemy, że aplikacje są siłą napędową biznesu. Wiemy też, że digitalizacja stała się powszechna we wszystkich sektorach i presja na cyfrową zmianę rośnie.

Wiele firm stoi w obliczu dwóch światów: klasycznych monolitów i architektur trójwarstwowych z architekturami natywnymi dla chmury. Zarządzanie taką różnorodnością jest sporym wyzwaniem i opiera się w większości przypadków na klasycznych silosach prowadzących do braku widoczności – co łatwo zidentyfikować, gdy organizacja nie potrafi powiedzieć, co się dzieje ze wszystkimi jej aplikacjami w danym czasie.

 

 

Główną przyczyną jest siedem do dziewięciu różnych technologii – droga, którą musi pokonać kod aplikacji do użytkownika końcowego. Wszystkie te technologie na ogół pochodzą od różnych dostawców. Oznacza to siedem do dziewięciu potencjalnych silosów informacyjnych do zarządzania czy orkiestrowania, a jeszcze każdą funkcją (dostawcą) zarządzają dwa lub trzy zespoły operacyjne. Żeby dostarczyć end-to-end visibility organizacje muszą więc pokonać wiele wyzwań komunikacyjnych.

Radzą sobie z tym na różne sposoby, w tym poprzez stanowienie różnych ścieżek od kodu do klienta dla aplikacji on-premise i chmurowych. Modele operacyjne są różne, w zależności od aplikacji (prócz silosów sprzedawanych przez Vendorów).

Większość organizacji zwleka z ustanowieniem portfolio aplikacji: czy chmura i jaka architektura. (Ambitne plany dla chmury publicznej zwykle idą w parze z redukcją on-premises oraz stawiają pytania o wydajność i bezpieczeństwo krytycznych, starszych aplikacji.) Sporo firm chce korzystać z wielu platform chmurowych jednocześnie. Łączenie usług natywnych dla chmury i rozwiązań od dostawców zewnętrznych powoduje konieczność zatrudniania ekspertów z doświadczeniem w każdym środowisku. Tym sposobem tworzą się silosy wewnątrz silosów: wyższe koszty, ryzyko i brak widoczności. Organizacje sięgają też po integrację wertykalną, w której usługi aplikacyjne są dostarczane jako część zintegrowanego środowiska infrastruktury. Łatwiej wtedy budować zespoły w krótkim terminie, ale wprowadza to operacyjne silosy i blokuje widoczność w perspektywie długoterminowej.

Tymczasem wdrożenie i zarządzanie aplikacji potrzebuje zgodnego sposobu poprzez wszystkie silosy infrastrukturalne, co najprościej osiągnąć wykorzystując zgodny zestaw usług aplikacyjnych multi-cloud. Widoczność, którą się zyskuje tym sposobem wypełnia lukę między silosami operacyjnym (np. NetOps, SecOps, DevOps). Ułatwia więc zespołom współpracę dla zapewnienia bezpieczeństwa i wysokiej wydajności aplikacji. Warto zwrócić uwagę, czy rozwiązania na ścieżce kod-klient są elastyczne, niezależne od platformy oraz zgodne i przyjazne dla ekosystemów partnerskich – działające w otwartym ekosystemie.

Kamil Woźniak, Senior Manager, Security Operations F5 Poland

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.