Wyprzedaże w branży wnętrz: wydajemy więcej, rośnie grupa klientów-seniorów
Homebook.pl
ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Letnie miesiące to gorący okres nie tylko ze względu na wysokie temperatury na termometrach, ale przede wszystkim – sezonowe wyprzedaże. Jak kształtowały się konsumenckie preferencje wśród klientów e-commerców związanych z branżą home? Okres wyprzedaży podsumowuje platforma Homebook.pl.
Tegoroczne wyprzedaże, realizowane w cieniu lockdown’u niosły za sobą pewną dozę niepewności – jak będą przebiegać, czy konsumenci deklarujący ograniczenie wydatków związane ze skutkami kryzysu gospodarczego, zmienią swoje plany i preferencje zakupowe? Okazuje się, że zapowiadany spadek sprzedaży w branży e-commerce nie dotknął kategorii domu i wnętrz.
Wyprzedaże – intensywny czas dla branży home
Nie tylko miłośnicy mody z niecierpliwością oczekują sezonowych obniżek cen – równie dużą popularnością letnie promocje cieszą się wśród entuzjastów pięknych wnętrz. Jak wynika z badania przeprowadzonego w czerwcu przez platformę Homebook.pl, dni do tegorocznych wyprzedaży odliczała blisko połowa 42% użytkowników portalu.
Według raportu zrealizowanego przez polskiego lidera e-commerce w branży home, w czerwcu br. konsumenci nie zamierzali również ograniczać swoich wydatków na produkty sezonowe, które nabywali cyklicznie w poprzednich latach. Utrzymywanie dotychczasowych nawyków zadeklarowało 72% ankietowanych.
Jeszcze kilka miesięcy temu, gdy w związku z pandemią spędzaliśmy w domach o wiele więcej czasu niż obecnie, użytkownicy Homebook.pl deklarowali, że z ofert sklepów wnętrzarskich najchętniej wybierać będą dekoracje i akcesoria (32%), meble (26%) oraz oświetlenie (23%). Część respondentów zdecydowała natomiast całkowicie zrezygnować z zakupów wnętrzarskich – tę odpowiedź wskazało 32% osób. Czy te plany znalazły odzwierciedlenie w decyzjach konsumenckich podejmowanych w czasie tegorocznych wyprzedaży?
Wyposażamy ogród, odświeżamy kuchnie
Zakończenie okresu lockdown’u i sezon wakacyjny sprawiły, że wśród topowych kategorii wybieranych przez użytkowników portalu Homebook.pl znalazły się meble i akcesoria ogrodowe, dodatki na balkon oraz taras i krzesła kuchenne.
Sezonowym zmianom nie uległy preferencje użytkowników w zakresie przeglądanych inspiracji – czas letnich miesięcy wykorzystujemy na drobne remonty i zmiany aranżacyjne w najważniejszych pomieszczeniach domu. Według danych Homebook.pl, platformy gromadzącej niemal 700 tysięcy zdjęć pomieszczeń, użytkownicy w sezonie letnich wyprzedaży najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na urządzenie kuchni, salonu oraz łazienki.
Marketplace’y – również dla seniorów
Okres lockdown’u sprawił, że zainteresowanie marketplace’ami oraz sklepami internetowymi znacząco wzrosło w grupach użytkowników w przedziałach wiekowych 55-64 oraz 65+– trend ten umocnił okres letnich wyprzedaży, w którym – według danych Homebook.pl – społeczność tej grupy zwiększyła się aż o 39% w stosunku do poprzednich miesięcy.
Poza wygodą i bezpieczną formą zakupów, tak istotną w dobie pandemii, sklepy internetowe ułatwiają również realizację przemyślanych zachowań konsumenckich - m.in. poprzez dedykowane akcje promocyjne. Potwierdzają to statystyki platformy Homebook.pl, według których największa aktywność konsumentów przypada na okres letnich oraz zimowych wyprzedaży. Konsekwentnie wzrasta również wartość pojedynczej transakcji w obrębie najpopularniejszej kategorii – w szczycie letnich wyprzedaży wyniosła na 547,60 zł.
Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym klientów, którzy częściej decydowali się na zakupy online, w związku z pandemią koronawirusa. Czy ten trend zostanie z nami na dłużej? Wiele wskazuje na to, że tak – konsumenci przyzwyczajeni do wygodnej formuły zakupów internetowych nie zrezygnują z nich również po ustabilizowaniu sytuacji epidemiologicznej.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.