Komunikaty PR

Wystartowała merXu – innowacyjna platforma e-commerce dla handlu B2B

2020-11-18  |  16:40
Biuro prasowe

Wystartowała merXu, horyzontalna platforma e-commerce dla firm z sektora B2B z Europy Środkowo-Wschodniej. Innowacyjny marketplace wyróżnia się szeregiem funkcjonalności dopasowanych ściśle do potrzeb przedsiębiorców oraz uwarunkowań rynku B2B, w połączeniu z wygodą użytkowania na najwyższym poziomie. Przedsiębiorstwa z Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii mogą handlować na merXu produktami z kategorii niekonsumpcyjnych. Za przedsięwzięciem stoi doświadczony zespół specjalistów e-commerce z regionu CEE, na czele z Przemysławem Budkowskim, byłym prezesem Grupy Allegro.

Platforma merXu przeznaczona jest wyłącznie dla firm – zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych podmiotów. Można na niej handlować towarami z kategorii niekonsumpcyjnych takich jak chemia, budownictwo, elektrotechnika, instalacje, produkty przemysłowe, BHP i narzędzia dla profesjonalistów. Dedykowana jest więc przede wszystkim strony producentom, hurtownikom i dystrybutorom towarów z tych kategorii, jak również generalnym wykonawcom i podwykonawcom z branży budowlanej, deweloperom, firmom instalacyjnym, hurtowniom, sklepom detalicznym poszukującym dostawców czy firmom produkcyjnym kupującym produkty i materiały na potrzeby utrzymania ruchu lub inwestycji.

User Experience z platform B2C i funkcjonalności dedykowane B2B

Przy projektowaniu merXu jej twórcy inspirowali się platformami sprzedażowymi B2C, pragnąc zaoferować przedsiębiorcom doświadczenia, do jakich są przyzwyczajeni dzisiejsi konsumenci. merXu oferuje jednocześnie szereg funkcjonalności dostosowanych do potrzeb firm prowadzących handel B2B, pomagając optymalizować ich działalność operacyjną.

Rynek B2B szybko się zmienia, a my chcemy brać aktywny udział w jego cyfrowej transformacji. Zmiany, które w ostatnich latach zachodziły na rynku e-commerce B2C, teraz mają miejsce w środowisku B2B. Dlatego postawiliśmy sobie za cel wspierać firmy z tego sektora, dostarczając im kompleksowe narzędzie łączące przejrzystość i wygodę użytkowania z funkcjonalnościami znacznie usprawniającymi codzienną pracę i pozwalającymi optymalizować koszty - mówi Przemysław Budkowski, CEO merXu.

Sprawniejsza praca działów zakupów i sprzedaży

Zadaniem merXu jest usprawnienie codziennej pracy handlowców i kupców – zarówno pojedynczych przedstawicieli firm, jak i całych działów. Dlatego na platformie dane przedsiębiorstwo może reprezentować wielu przedstawicieli jednocześnie, istnieje także możliwość wgrania całej struktury organizacyjnej. Sprzedający dodają na merXu katalogi oferowanych produktów, dzięki czemu kupujący mogą wyszukiwać produkty nie tylko po nazwie, ale też po numerze identyfikacyjnym (EAN) i według określonych parametrów. Towary można kupować w ilościach hurtowych bądź pojedynczo, a także poprzez transakcje zbiorcze czy zapytania ofertowe – co jest szczególnie przydatne np. w przypadku firm z branży budowlanej, potrzebujących kupić wiele produktów z różnych kategorii, w dużych ilościach jednocześnie. Co więcej, kupcy mogą również informować o tym, na jakie towary mają zapotrzebowanie, a sprzedawcy sami mogą się do nich zgłaszać.

Wsparcie w komunikacji i budowaniu relacji

W handlu B2B bezpośrednie relacje to bardzo ważna część prowadzenia biznesu, dlatego poszczególne funkcjonalności merXu wspierają komunikację pomiędzy przedsiębiorcami. Na platformie jest dostępny komunikator z możliwością tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki potencjalnych kontrahentów. Dla wielu z nich może być to istotnym ułatwieniem, bariera językowa jest bowiem jedną z głównych przeszkód w dokonywaniu zagranicznych transakcji pomiędzy firmami. Z poziomu komunikatora możliwe jest także negocjowanie cen oraz ustalanie metod płatności i warunków rozliczeń. Użytkownicy nie muszą się obawiać prowadzenia wymiany handlowej z firmami z zagranicy – merXu już na etapie rejestracji weryfikuje każdy podmiot, aby zapewnić swoim użytkownikom maksymalne bezpieczeństwo.

Doświadczony zespół ekspertów e-commerce

Za merXu stoi doświadczony zespół menedżerów, którzy przez kilkanaście lat z sukcesami rozwijali rynek e-commerce w Polsce i innych krajach regionu. Wśród założycieli platformy są Przemysław Budkowski, Tomasz Nowak i Sebastian Pietrowski, związani przez wiele lat z Allegro, Piotr Nowjalis, były CFO spółki CCC oraz zagraniczni eksperci, kierujący wcześniej wiodącymi platformami w krajach CEE: Vaclav Liska, założyciel i były CEO czeskiego Aukro i Toomas R. Raist, były CEO estońskiego marketplace’u Osta.

Skupiamy się na Europie Środkowo-Wschodniej, bo wierzymy, że nasz region ma ogromny potencjał biznesowy. Tutejsze firmy są konkurencyjne cenowo, profesjonalne i oferują wysokojakościowe produkty. Każde państwo ma przy tym swoją charakterystykę przemysłową, własne wymogi prawne, a w związku z tym zróżnicowaną politykę eksportową i importową. Dzięki platformie merXu ułatwiamy skuteczną wymianę handlową - eksport towarów o największym potencjale sprzedażowym oraz import produktów poszukiwanych przez firmy – komentuje Przemysław Budkowski.

Wprawdzie istnieją już platformy typu marketplace dedykowane handlowi B2B jak choćby Alibaba, ale mają one pewne ograniczenia. Co ważne, merXu powstało w naszym regionie geograficznym i jest dedykowane firmom z tej części Europy – bardzo dobrze znamy tutejsze uwarunkowania, zdajemy sobie sprawę z typowo lokalnych wyzwań, widzimy też ogromny potencjał regionu i dlatego chcemy pomóc przedsiębiorcom go wykorzystać i rozwijać. Zaprojektowaliśmy platformę oraz poszczególne jej funkcjonalności z myślą o likwidowaniu kluczowych barier w wymianie handlowej. Wierzymy, że zbudujemy silną pozycję rynkową, i że merXu najskuteczniej odpowie na potrzeby handlowe firm z tej części świata – podsumowuje CEO merXu.

Platforma jest dostępna pod adresem www.merxu.com. Korzystanie z niej jest bezpłatne – dotyczy to zarówno rejestracji, jak i realizowania transakcji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.