Wytwórnia Lodów Polskich “u Lodziarzy” otwiera sezon
Lodziarnie sieci WLP “u Lodziarzy” rozpoczynają sprzedaż. W tym roku pandemia nie pokrzyżowała planów właścicieli i sezon rusza bez większych przeszkód. Lokale działają w reżimie sanitarnym i oferują desery na wynos.
Sieć “u Lodziarzy” powiększyła się o kilkanaście nowych punktów – można je spotkać m.in. w Krakowie, Mielnie, Białymstoku, Łodzi, Pile, Piszu, Przeworsku, Sandomierzu, Szczecinie, Giżycku, Koszycach Wielkich, Piekoszowie, Ciechanowcu, Horodnianach, Zambrowie, Tychach czy Sarbinowie. W sumie w całym kraju działa ponad 100 lodziarni. Wśród nich, tej wiosny, oprócz lokali stacjonarnych i riksz, znajdziemy designerskie mobilne przyczepy z ogródkami dla klientów. Nowa oferta franczyzowa spotkała się z dużym zainteresowaniem przyszłych i obecnych partnerów sieci.
– Nasze mobilne przyczepy to koncept bardzo elastyczny, skrojony pod nowe czasy. Franczyzobiorca w każdej chwili może zmienić miejsce sprzedaży, jeśli to, w którym obecnie przebywa, straci swój potencjał albo znajdzie on nową, jeszcze lepszą lokalizację. Do tego dochodzi stosunkowo niska kwota wejścia, różne formy finansowania i wsparcia, a także stabilność branży w obliczu pandemii – tłumaczy Paulina Daniłowicz, manager rozwoju sieci.
Franczyzobiorcy, którzy zdecydowali się na prowadzenie “biznesu na kołach”, docenili ponadto kompleksowy charakter konceptu. W zaledwie 2 tygodnie otrzymali w pełni wyposażone punkty, gotowe do prowadzenia działalności. Do swojej dyspozycji mieli również bazę 300 lokalizacji w całej Polsce.
– Zależało nam na tym, aby ograniczyć pracę partnerów do minimum. Dzięki wprowadzonym przez nas rozwiązaniom wystarczy kilkanaście dni, aby rozpocząć sprzedaż. Przewidujemy, że osoby zainteresowane prowadzeniem własnej lodziarni w tej atrakcyjnej formule będą się do nas zgłaszać przez cały sezon – mówi przedstawicielka firmy.
Jeśli chodzi o klientów Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy”, to w tej wiosny czekać będzie na nich mnóstwo nowości. W ofercie obok znanych i lubianych klasyków, tradycyjnie pojawią się też zupełnie nowe smaki. Osoby, które ściągną aplikację Lodziarzy, mogą liczyć również na wiele atrakcyjnych promocji.
8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe
Odbudowa firm rodzinnych po powodzi
Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.