Komunikaty PR

Wyzwania dla polskiego biznesu

2024-08-14  |  08:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.03 MB )

Według danych Polskiego Związku Faktorów, w pierwszej połowie 2024 roku firmy faktoringowe wykupiły należności warte 228,3 mld zł. To o 1,1% więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Na pierwszy kwartał przypadło 111,9 mld zł (-3,5% rok do roku), a na drugi – 116,4 mld zł (+4%). Wynik z okresu kwiecień-czerwiec okazał się najlepszy od trzeciego kwartału 2022 roku.

Po dobrym drugim kwartale, firmy faktoringowe zwiększyły obroty w całym półroczu. Mimo że na lepszy wynik zapracowała tylko połowa branży, rynek wychodzi z impasu. Z dużym prawdopodobieństwem, krótka seria spadków okazała się przejściowa. Faktury na gotówkę zamieniło 24,1 tys. firm. Przekazały one do sfinansowania 14,2 mln dokumentów płatniczych.

Obecna sytuacja w sektorze wskazuje na dynamiczny rozwój i rosnące zainteresowanie faktoringiem wśród przedsiębiorstw. Wyniki za ostatni kwartał pokazują, że usługa zyskuje na znaczeniu, zwłaszcza w obliczu zmieniających się warunków gospodarczych i niepewności na rynkach. Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz chętniej korzystają z faktoringu, co jest spowodowane potrzebą poprawy płynności finansowej oraz zabezpieczenia się przed opóźnieniami w płatnościach ze strony kontrahentów. Taka forma finansowania umożliwia firmom lepsze zarządzanie przepływami pieniężnymi, co jest kluczowe w niepewnych czasach. Z perspektywy BNP Paribas Faktoring, wzrosty dotyczą również faktoringu eksportowego, co jest związane z rozszerzeniem działalności polskich firm na rynki zagraniczne. Faktoring eksportowy pomaga przedsiębiorcom w zmniejszeniu ryzyka związanego z transakcjami międzynarodowymi, co jest istotne w obliczu globalnych wyzwań gospodarczych.

Zaawansowane technologie

Firmy faktoringowe inwestują w nowe technologie, które umożliwiają szybsze i bardziej efektywne zarządzanie procesem faktoringu. Digitalizacja i automatyzacja stają się kluczowe w kontekście zwiększania skali działalności oraz poprawy jakości współpracy z klientami. Do obsługi faktoringu wykorzystywane są również inteligentne algorytmy. Przykład stanowi chatbot wykorzystujący algorytm uczący się, wbudowany w system do obsługi faktoringu, który jest w stanie udzielić klientowi odpowiedzi kontekstowo, bez potrzeby znajomości funkcjonalności całego systemu. Innym innowacyjnym obszarem jest wewnętrzy proces oceny ryzyka kredytowego transakcji, który jest niezbędny do przedłużania limitu. Wymaga on również pewnego wysiłku od klienta pod względem dostarczenia wymaganych danych. Celem jest automatyzacja procesu oceny ryzyka i ograniczenie wymogów dokumentowych.

Rynek konsekwentnie wraca na ścieżkę wzrostu i w najbliższej przyszłości powinien kontynuować systematyczny rozwój. Potwierdza to między innymi rosnące zainteresowanie faktoringiem. Coraz więcej faktur trafia do nas w celu sfinansowania, co dowodzi, że nasza oferta sprawdza się nie tylko w czasach dobrej koniunktury, ale także podczas recesji. Jest ona istotnym wsparciem dla firm w trudnych momentach, zapewniając płynność finansową poprzez przekształcanie należności w gotówkę.

Paweł Kacprzak

Członek zarządu

BNP Paribas Faktoring

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein Biuro prasowe
2025-03-11 | 06:00

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Anna Górecka-Kuczmowska, z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej, dołączyła do zespołu Thompson&Stein jako Head of Finance and Accounting CEE. Na nowym
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.