Wzrost popularności marek własnych sprzyja rozwojowi produktów ekologicznych
Biuro Prasowe Ecowipes
ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
ecowipes|alertmedia.pl| |ecowipes|alertmedia.pl
506 051 987
www.ecowipes.com.pl/
Cena to obecnie najważniejszy czynnik determinujący zawartość koszyka zakupowego Polaków[1]. Na dalszy plan schodzą inne cechy produktów jak marka, czy ich ekologiczność. Czy troska o stan naszego portfela sprawi, że przestaniemy troszczyć się o planetę jak dotychczas? Nie musi tak być. Są firmy, które mimo wyzwań gospodarczych konsekwentnie inwestują w rozwój technologii ekologicznych, a efekty ich prac są już powszechnie dostępne na sklepowych półkach w postaci coraz chętniej wybieranych przez klientów marek własnych. Przykładem takiej firmy jest Ecowipes, producent m.in. nawilżanych, biodegradowalnych chusteczek kosmetycznych i gospodarczych, dostępnych pod markami własnymi największych sieci handlowych w Polsce. W ciągu ostatniego roku firma zwiększyła produkcję chusteczek o ponad 10 pkt. procentowych, kontynuując wzrostowy trend z poprzednich lat. Zainteresowanie rynku autorską biodegradowalną włókniną Tricell okazało się na tyle duże, że przedsiębiorstwo zainwestowało w rozwój drugiej linii produkcyjnej, która powstaje w Pomiechówku, niedaleko Nowego Dworu Mazowieckiego.
- Skupiamy się na produkcji chusteczek nawilżanych widząc w nich największy potencjał rozwojowy. W tej kategorii jest też najwięcej do osiągnięcia pod kątem innowacji i ekologii, gdyż chusteczki nawilżane oparte na tradycyjnej technologii w 80% składają się z plastiku. W stosunku do zeszłego roku nasza produkcja biodegradowalnych chusteczek urosła o ponad 10 punktów procentowych i obecnie stanowi 85% naszej działalności, powiedział Gabriel Kermiche, prezes Ecowipes. By eko rewolucja miała sens, produkt musi być przystępny cenowo dla każdego konsumenta, co jest szczególnie istotne zwłaszcza teraz, kiedy to cena jest głównym motywem wyboru danego produktu. Dzięki opracowanej przez nas technologii Tricell konsumenci mogą dalej dbać o środowisko, podejmując codzienne wybory przy półce, bez uszczerbku dla swojego portfela.
Cicha eko rewolucja na sklepowych półkach trwa mimo wyzwań gospodarczych
Bijąca kolejne rekordy inflacja powoduje, że klienci coraz uważniej dokonują zakupów zmieniając swoje dotychczasowe nawyki i rezygnując z produktów znanych marek na rzecz ich tańszych odpowiedników w postaci marek własnych. Jak wynika z badania Retail Index firmy NielsenIQ, blisko 1/4 konsumentów decyduje się na produkty marek własnych[2]. Ten odsetek może być jeszcze wyższy, 42 proc. ankietowanych w 13. fali badania „Current Consumer Mood” GfK przyznało, że szuka zbliżonych produktów w niższych cenach.
Z założenia marki własne są o 20-30 proc. tańsze od ich markowych odpowiedników, a przy tym dobre jakościowo. Nierzadko mają one w sobie także pierwiastek innowacyjności, gdyż dla takich firm jak Ecowipes, produkcja marek własnych to okazja do testowania nowych rozwiązań technologicznych, a współpraca z popularnymi sieciami handlowymi, jak Lidl czy Biedronka, pozwala szybciej wdrożyć je na rynek.
- Dzisiaj ponad 90 proc. naszej produkcji stanowią marki własne. W tej kategorii także panuje konkurencja. Marki własne muszą się od siebie odróżniać i tym wyróżnikiem są innowacje dostarczane przez nas producentów, wyjaśnia G. Kermiche. Cały czas pracujemy z sieciami nad tym, żeby zmieniać półki sklepów i oferować konsumentom chusteczki pochodzenia naturalnego z biodegradowalnych włókien. Jesteśmy przekonani, że ekologiczne produkty marek własnych będą cieszyć się jeszcze większą popularnością.
Zainteresowanie biodegradowalnym materiałem opracowanym przez dział R&D Ecowipes okazało się na tyle duże - 20% wzrost produkcji już w pierwszym roku istnienia technologii, że przedsiębiorstwo zainwestowało w budowę kolejnej fabryki, która powstaje w Pomiechówku, dedykowanej tylko do produkcji unikalnej rynkowo włókniny Tricell.
W większości przypadków inflacja jest słusznie uważana za hamulec dla rozwoju inwestycji. W przypadku eko produktów marek własnych może być odwrotnie i to inflacja może być kluczowym impulsem do zmian ekologicznych w całym handlu.
[1] Według 13. fali badania „Current Consumer Mood”, zrealizowanego we wrześniu br. przez firmę GfK, 80 proc. polskich konsumentów coraz częściej sięga po najtańsze produkty, aktywnie szukając promocji, a coraz większy odsetek całkowicie rezygnuje z zakupów wybranych kategorii.
[2] Retail Index firmy NielsenIQ, badanie za okres od czerwca 2021 do czerwca 2022

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.