Komunikaty PR

Wzrost przychodów Plantwear w II kwartale o 32,9 proc. r/r

2020-07-07  |  09:00
Biuro prasowe

Plantwear, notowany na NewConnect lider internetowej sprzedaży drewnianych akcesoriów lifestylowych, w II kwartale 2020 roku osiągnął niespełna 2,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Tylko w czerwcu spółka odnotowała 0,9 mln zł przychodów co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 75,9 proc. Dużym zainteresowaniem cieszy się również nowa platforma Giftbay.pl – uruchomiony na początku kwietnia serwis sprzedażowy dynamicznie zwiększa sprzedaż, przebijając pierwotne plany. W lipcu spółka uruchomi sprzedaż na rynku rumuńskim.

- Przychody Plantwear w minionym kwartale utrzymywały się na wysokim poziomie, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztu pozyskania klienta względem tego samego okresu ubiegłego roku. Wpływ na wzrost wyników bez wątpienia miały globalny wzrost rynku e-commerce spowodowany pandemią koronawirusa. Jesteśmy beneficjentami tego trendu i jako eksperci w dziedzinie sprzedaży internetowej przewidujemy, że ta forma zakupów będzie zyskiwała coraz większą popularność – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

W minionym kwartale, na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży znalazła się drewniana biżuteria – ten segment działalności wygenerował ponad 1 mln zł przychodów.  Na drugim miejscu były drewniane zegarki – wpływy z tego tytułu to ponad 0,7 mln zł.

Dynamiczy wzrost przychodów odnotowała również platforma Giftbay.pl, która po 10 pierwszych tygodniach funkcjonowania wyniosła 45 tys. zł. W maju, drugim miesiącu funkcjonowania platforma wygenerowała niemal 13 tys. zł przychodów, a już w czerwcu wpływy ze sprzedaży personalizowanych prezentów wyniosły ponad 30 tys. zł.

- Cieszymy się, że nasza nowa platforma sprzedażowa Giftbay.pl spotkała się z tak dużym zainteresowaniem klientów. Sprzedaż personalizowanych prezentów przerosła nasze pierwotne oczekiwania. Patrząc na dotychczasową dynamikę sprzedaży przewidujemy dalsze wzrosty przychodów  – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Plantwear rozwija również kanał sprzedaży zagranicznej. W ostatnim czasie spółka wdrożyła sprzedaż za pośrednictwem platformy Etsy, a także zmieniła strategię kampanii reklamowych dla Plantwear.com. Kanał ten, w II kwartale br. wygenerował ponad 34 tys. euro, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu roku ubiegłego o 62,5 proc.

Z początkiem lipca Plantwear uruchamia sprzedaż oraz kampanie reklamowe na rynku rumuńskim. W tym kraju, przy wykorzystaniu jednego kanału dystrybucyjnego,  działać będzie również platforma Giftbay – trwają prace związane z tłumaczeniem witryny. Do końca roku spółka spodziewa się miesięcznych przychodów z tego tytułu na poziomie 80 tys. zł netto.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości Biuro prasowe
2024-04-24 | 13:00

Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości

Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim
Handel Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Handel Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.