Wzrost przychodów Plantwear w II kwartale o 32,9 proc. r/r
Plantwear, notowany na NewConnect lider internetowej sprzedaży drewnianych akcesoriów lifestylowych, w II kwartale 2020 roku osiągnął niespełna 2,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Tylko w czerwcu spółka odnotowała 0,9 mln zł przychodów co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 75,9 proc. Dużym zainteresowaniem cieszy się również nowa platforma Giftbay.pl – uruchomiony na początku kwietnia serwis sprzedażowy dynamicznie zwiększa sprzedaż, przebijając pierwotne plany. W lipcu spółka uruchomi sprzedaż na rynku rumuńskim.
- Przychody Plantwear w minionym kwartale utrzymywały się na wysokim poziomie, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztu pozyskania klienta względem tego samego okresu ubiegłego roku. Wpływ na wzrost wyników bez wątpienia miały globalny wzrost rynku e-commerce spowodowany pandemią koronawirusa. Jesteśmy beneficjentami tego trendu i jako eksperci w dziedzinie sprzedaży internetowej przewidujemy, że ta forma zakupów będzie zyskiwała coraz większą popularność – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
W minionym kwartale, na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży znalazła się drewniana biżuteria – ten segment działalności wygenerował ponad 1 mln zł przychodów. Na drugim miejscu były drewniane zegarki – wpływy z tego tytułu to ponad 0,7 mln zł.
Dynamiczy wzrost przychodów odnotowała również platforma Giftbay.pl, która po 10 pierwszych tygodniach funkcjonowania wyniosła 45 tys. zł. W maju, drugim miesiącu funkcjonowania platforma wygenerowała niemal 13 tys. zł przychodów, a już w czerwcu wpływy ze sprzedaży personalizowanych prezentów wyniosły ponad 30 tys. zł.
- Cieszymy się, że nasza nowa platforma sprzedażowa Giftbay.pl spotkała się z tak dużym zainteresowaniem klientów. Sprzedaż personalizowanych prezentów przerosła nasze pierwotne oczekiwania. Patrząc na dotychczasową dynamikę sprzedaży przewidujemy dalsze wzrosty przychodów – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Plantwear rozwija również kanał sprzedaży zagranicznej. W ostatnim czasie spółka wdrożyła sprzedaż za pośrednictwem platformy Etsy, a także zmieniła strategię kampanii reklamowych dla Plantwear.com. Kanał ten, w II kwartale br. wygenerował ponad 34 tys. euro, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu roku ubiegłego o 62,5 proc.
Z początkiem lipca Plantwear uruchamia sprzedaż oraz kampanie reklamowe na rynku rumuńskim. W tym kraju, przy wykorzystaniu jednego kanału dystrybucyjnego, działać będzie również platforma Giftbay – trwają prace związane z tłumaczeniem witryny. Do końca roku spółka spodziewa się miesięcznych przychodów z tego tytułu na poziomie 80 tys. zł netto.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.