Wzrost przychodów MIRACULUM w I kwartale o 11 proc. r/r.
Notowana na rynku głównym GPW prawie 100-letnia firma kosmetyczna Miraculum w I kwartale 2021 roku osiągnęła 7,4 mln zł przychodów. Jest to wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 11 proc. Dzięki skutecznym działaniom optymalizującym działalność, strata z działalności operacyjnej zmniejszyła się o 33 proc. do 0,53 mln. Spółka aktywnie pracuje nad nowymi liniami produktowymi, rozszerzeniem kanałów dystrybucji, aktywnie działa też w social mediach. Systematyczny wzrost przychodów w ostatnich miesiącach potwierdza słuszność przyjętej i konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju.
- Miraculum konsekwentnie realizuje założenia poprawy sytuacji ekonomicznej i rozwoju sprzedaży. Miniony kwartał zdecydowanie wpisuje się w ten trend. Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników, szczególnie mając na uwadze, że miniony kwartał wciąż był czasem pandemii i niepewnych nastrojów konsumenckich. Możemy zaryzykować stwierdzenie, że obecnie spółka Miraculum jest w bardzo dobrym miejscu do dalszego rozwoju i z tej perspektywy w najlepszej sytuacji od kilku lat a każdy kolejny kwartał przybliża nas do uzyskania trwałej rentowności – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
W minionych miesiącach Miraculum zrealizowała cykl współprac z sieciami handlowymi w tym największą w historii akcję marketingową z siecią ROSSMANN. Kosmetyki z portfolio Miraculum pojawiły się także w sieciach: LIDL czy ALDI. Od stycznia br. spółka poszerzyła również dostępność kosmetyków na rynkach zagranicznych. Miraculum nawiązało współpracę z dużą siecią drogeryjną na Ukrainie i w Hiszpanii. Spółka podpisała również umowę z sieciami domów towarowych w USA. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, perfumy CHOPIN dostępne są na platformie Amazon w USA, a za chwilę będą dostępne w kolejnych krajach m.in. w ZEA.
Miraculum zapowiada dalszy rozwój sieci sprzedaży w tym kolejne współprace z sieciami handlowymi. W ramach realizacji przyjętej strategii rozwoju spółka zamierza odświeżyć i dalej rozwijać portfolio marek.
- Jeśli chodzi o to, co nas czeka w nadchodzących miesiącach to już dziś możemy powiedzieć o kolejnej, zbliżającej się współpracy z siecią Intermarche w ramach obchodów 50-lecia marki Pani Walewska. Na rynek trafiły już balsamy po goleniu z nowej, odświeżonej linii Wars. Planujemy też dalsze działania związane z rebrandingiem tej marki, między innymi właśnie finalizujemy umowę z nowym ambasadorem – będzie to znana osoba ze świata show-biznesu. Już niebawem nasze portfolio powiększy się o kolejne wdrożenia produktowe w markach Pani Walewska, Miraculum, JOKO czy WARS. Nasze działania wzbudzają zainteresowanie sieci sprzedaży w Polsce i zagranicą i już niedługo spodziewamy się tego wymiernych efektów – dodaje Ziemski.
Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności
Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.