Komunikaty PR

Żabka ponownie z platynowym wyróżnieniem w ratingu EcoVadis!

2023-07-25  |  12:30
Biuro prasowe

Drugi rok z rzędu Żabka uzyskała najwyższe, platynowe wyróżnienie w ratingu EcoVadis. Tym samym Żabka Polska utrzymała swą pozycję w gronie 1% firm na świecie, które najlepiej integrują czynniki ESG w swoich strategiach i operacjach. W tegorocznym ratingu sieć poprawiła swój wynik we wszystkich ocenianych obszarach, w sumie otrzymując aż 90 punktów na 100 możliwych. Wynik ten potwierdza, że systematyczność oraz konsekwencja w integracji czynników ESG w procesach i decyzjach biznesowych przynoszą prawdziwe korzyści oraz są wysoko oceniane przez zewnętrzne agencje ratingowe.

EcoVadis to jedna z najbardziej zaufanych na świecie agencji ratingowych, dostarczających przedsiębiorstwom oceny w zakresie zrównoważonego rozwoju. Weryfikacji przez EcoVadis zostało dotychczas poddanych ponad 75 000 firm z ponad 160 krajów, reprezentujących około 200 branż.

Żabka Polska certyfikację EcoVadis rozpoczęła w 2020 roku. Na podstawie otrzymanych w tym procesie wyników opracowała plan profesjonalizujący działania firmy, który – dzięki współpracy i zaangażowaniu wielu departamentów – z sukcesem wdrożyła. W efekcie wprowadzonych zmian Żabka zanotowała skok z brązu do platyny. W tegorocznym ratingu sieć nie tylko utrzymała wysoką platynową pozycję, ale także poprawiła swój wynik we wszystkich czterech ocenianych obszarach (środowisko naturalne; warunki pracy i praktyki zatrudniania; etyka biznesu; praktyki w łańcuchu dostaw), w sumie uzyskując aż 90 punktów na 100 możliwych (w ub. roku 80/100). W obszarze środowisko naturalne Żabka jest liderem, z oceną 100 punktów na 100 możliwych.

Uzyskana ocena to efekt wielu działań, które Żabka zrealizowała w 2022 roku w ramach priorytetów określonych w Strategii Odpowiedzialności. Należały do nich m.in. kontynuacja prac wdrożeniowych w zakresie Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych, który Żabka dodatkowo uzupełniła polityką Praw Człowieka, czy opracowanie Polityki Bioróżnorodności, która scala podejście sieci do operacji własnych i łańcucha dostaw. Jednocześnie Żabka prowadziła transparentną komunikację, dotyczącą swojego podejścia do zarządzania, podejmowanych działań i osiąganych rezultatów, a także raportowała o swoich dokonaniach zgodnie z najlepszymi praktykami. Więcej o strategii: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/

EcoVadis (https://ecovadis.com) jest jedną z najbardziej zaufanych w świecie agencji ratingowych dostarczających przedsiębiorstwom oceny w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wspierane przez potężną platformę technologiczną i globalny zespół ekspertów z wielu dziedzin, łatwe w użyciu i praktyczne karty wyników zrównoważonego rozwoju EcoVadis zapewniają szczegółowy wgląd w zagrożenia środowiskowe, społeczne i etyczne dla ponad 200 branż, w ponad 160 krajach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.