Komunikaty PR

Żabka ponownie z platynowym wyróżnieniem w ratingu EcoVadis!

2023-07-25  |  12:30
Biuro prasowe

Drugi rok z rzędu Żabka uzyskała najwyższe, platynowe wyróżnienie w ratingu EcoVadis. Tym samym Żabka Polska utrzymała swą pozycję w gronie 1% firm na świecie, które najlepiej integrują czynniki ESG w swoich strategiach i operacjach. W tegorocznym ratingu sieć poprawiła swój wynik we wszystkich ocenianych obszarach, w sumie otrzymując aż 90 punktów na 100 możliwych. Wynik ten potwierdza, że systematyczność oraz konsekwencja w integracji czynników ESG w procesach i decyzjach biznesowych przynoszą prawdziwe korzyści oraz są wysoko oceniane przez zewnętrzne agencje ratingowe.

EcoVadis to jedna z najbardziej zaufanych na świecie agencji ratingowych, dostarczających przedsiębiorstwom oceny w zakresie zrównoważonego rozwoju. Weryfikacji przez EcoVadis zostało dotychczas poddanych ponad 75 000 firm z ponad 160 krajów, reprezentujących około 200 branż.

Żabka Polska certyfikację EcoVadis rozpoczęła w 2020 roku. Na podstawie otrzymanych w tym procesie wyników opracowała plan profesjonalizujący działania firmy, który – dzięki współpracy i zaangażowaniu wielu departamentów – z sukcesem wdrożyła. W efekcie wprowadzonych zmian Żabka zanotowała skok z brązu do platyny. W tegorocznym ratingu sieć nie tylko utrzymała wysoką platynową pozycję, ale także poprawiła swój wynik we wszystkich czterech ocenianych obszarach (środowisko naturalne; warunki pracy i praktyki zatrudniania; etyka biznesu; praktyki w łańcuchu dostaw), w sumie uzyskując aż 90 punktów na 100 możliwych (w ub. roku 80/100). W obszarze środowisko naturalne Żabka jest liderem, z oceną 100 punktów na 100 możliwych.

Uzyskana ocena to efekt wielu działań, które Żabka zrealizowała w 2022 roku w ramach priorytetów określonych w Strategii Odpowiedzialności. Należały do nich m.in. kontynuacja prac wdrożeniowych w zakresie Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych, który Żabka dodatkowo uzupełniła polityką Praw Człowieka, czy opracowanie Polityki Bioróżnorodności, która scala podejście sieci do operacji własnych i łańcucha dostaw. Jednocześnie Żabka prowadziła transparentną komunikację, dotyczącą swojego podejścia do zarządzania, podejmowanych działań i osiąganych rezultatów, a także raportowała o swoich dokonaniach zgodnie z najlepszymi praktykami. Więcej o strategii: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/

EcoVadis (https://ecovadis.com) jest jedną z najbardziej zaufanych w świecie agencji ratingowych dostarczających przedsiębiorstwom oceny w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wspierane przez potężną platformę technologiczną i globalny zespół ekspertów z wielu dziedzin, łatwe w użyciu i praktyczne karty wyników zrównoważonego rozwoju EcoVadis zapewniają szczegółowy wgląd w zagrożenia środowiskowe, społeczne i etyczne dla ponad 200 branż, w ponad 160 krajach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.