Komunikaty PR

Żabka promuje odpowiedzialną sprzedaż alkoholu

2020-11-19  |  11:15
Biuro prasowe

W czasach obostrzeń związanych z epidemią oraz wynikającego z nich obowiązku zakrywania nosa i ust, identyfikacja wieku kupujących alkohol stała się dla sprzedawców jeszcze trudniejsza. Dlatego promując odpowiedzialną sprzedaż alkoholu, sieć Żabka rusza z kampanią społeczną „Maseczka nie zmienia wieku. W Żabce alkohol sprzedajemy odpowiedzialnie!”, skierowaną do franczyzobiorców i pracowników sklepów. W ten sposób sieć zwraca uwagę na istotę i skalę problemu sprzedaży alkoholu nieletnim oraz przeciwdziała sprzedaży niezgodnej z prawem i wartościami wyznawanymi przez Żabkę.

– Odpowiedzialnie podchodzimy do sprzedaży alkoholu w naszej sieci, dlatego w związku z utrudnioną przez sprzedawców oceną wieku klientów noszących maseczki, wystartowaliśmy z kampanią „Maseczka nie zmienia wieku. W Żabce alkohol sprzedajemy odpowiedzialnie!”. W ramach tego projektu przypominamy naszym franczyzobiorcom i pracownikom sklepów o obowiązujących przepisach i angażujemy ich w temat właściwego postępowania wobec niepełnoletnich klientów, którzy chcieliby kupić alkohol w naszej sieci – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu firmy Żabka Polska.

W ramach kampanii Żabka przygotowała dla franczyzobiorców i pracowników sklepów specjalne ulotki. Sprzedawcy znajdą w nich wskazówki ułatwiające asertywną odmowę sprzedaży alkoholu nieletnim i zasady dotyczące egzekwowania okazania dowodu przez kupujących. Sieć zachęca także do noszenia przez personel sklepów specjalnych przypinek z hasłem kampanii. Plakietki przyczepione w widocznym miejscu koszulki czy polaru mają sygnalizować klientom, że sprzedawcy są świadomi problemu identyfikacji wieku kupujących, wynikającego z noszenia maseczek i pomimo tych trudności nie sprzedają alkoholu osobom nieuprawnionym.

Sprzedaż alkoholu osobom poniżej 18. roku życia jest w Polsce przestępstwem. Mimo to alkohol jest najbardziej rozpowszechnioną i dostępną używką wśród niepełnoletniej młodzieży.

Życie towarzyskie nastolatków w ostatnich tygodniach trochę się zmieniło, ale bynajmniej… nie stanęło w miejscu. Wspólne imprezowanie stało się jednym ze sposobów „oswajania” pandemii i odreagowywania lęków. Mam 16-letniego syna i często ze sobą rozmawiamy. Zakup alkoholu przez osobę w jego wieku nie stanowi żadnego problemu, wystarczy maseczka na twarzy i już nikt nie pyta o dowód. Młodzież szybko to zrozumiała i chętnie z tego korzysta. W tej sytuacji to dorośli, a nie młodzież powinni okazać się dojrzałością i odpowiedzialnością. Choć prawo wcale się nie zmieniło, to wielu sprzedawców poczuło się „zwolnionych” ze swoich obowiązków. Tym bardziej należy docenić działania na rzecz odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu, jakie właśnie teraz, w okresie pandemii, podejmuje sieć Żabka. Jako rodzic bardzo to doceniam i z uznaniem odnoszę się do rzetelnych sprzedawców, którzy pamiętają, aby zawsze prosić o dowód, gdy młodo wyglądający chłopak lub dziewczyna chcą kupić alkohol – mówi Bogusław Prajsner, socjolog, badacz społeczny, szef Ogólnopolskiego Stowarzyszenia RoPSAN - Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim, były wicedyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Żabka od lat wspiera swoich franczyzobiorców w realizacji obowiązku odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Sieć regularnie szkoli osoby prowadzące sklepy w zakresie przepisów zawartych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Przygotowała także szkolenia na platformę e-learningową, dzięki którym franczyzobiorcy mogą również przeszkolić swoich pracowników. Szkolenia zawierają filmy i animacje uczące asertywnych zachowań w sytuacjach próby kupna alkoholu przez osoby nieuprawnione. W sklepach Żabka przy nabijaniu alkoholu na paragon, na ekranie kasy sprzedawcy wyświetla się komunikat przypominający o konieczności potwierdzenia pełnoletności klienta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.