Żabka uruchomiła dwa sklepy na autostradzie A2
Od 22 grudnia br. klienci jadący Autostradą Wielkopolską będą mogli zrobić szybkie zakupy w dwóch Żabkach zlokalizowanych w miejscach obsługi podróżnych, tzw. MOP-ach – Gnilec (ostatni punkt postojowy przed niemiecką granicą) oraz Sosna (pierwszy punkt postojowy po wjeździe do Polski z Niemiec). Placówki w nowym formacie to jubileuszowe sklepy nr 9000 i 9001. Nowy format jest dostosowany do potrzeb podróżnych, którzy mogą skorzystać z rozszerzonej oferty ciepłych przekąsek, kawy oraz kanapek czy sałatek.
– Jesteśmy siecią bliską potrzeb naszych klientów. Dlatego od kilku lat tworzymy nowe formaty sklepów, dostosowanych do lokalizacji i oczekiwań konsumentów, ale również dajemy szansę naszym franczyzobiorcom na prowadzenie dobrego, lokalnego biznesu. Dzisiaj otwieramy nowy rozdział w naszym rozwoju i debiutujemy z unikalnym w skali kraju konceptem. Odpowiadając na potrzeby podróżnych na autostradzie A2, uruchamiamy dwa, jubileuszowe sklepy nr 9000 i 9001 w miejscach odpoczynku dla kierowców. Nasz nowy koncept to przyjazne miejsce dla podróżnych, gdzie nie tylko mogą zjeść smacznego hot doga czy napić się kawy, ale również skorzystać z szerokiej oferty kanapek, sałatek czy produktów roślinnych – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Odpowiedź na potrzeby podróżnych
Średni czas, który podróżni (z wyjątkiem kierowców zawodowych) przeznaczają na postój na MOP waha się od 15 minut do 1 godziny.[1] To czas dający szansę na zrobienie drobnych zakupów, posilenie się i odpoczynek przed dalszą podróżą. Uruchomienie w tych lokalizacjach sklepów sieci Żabka, której produkty i usługi są dobrze znane konsumentom, wnosi dodatkową wartość do oferty MOP. Dzięki temu, że sklepy te są czynne całą dobę i dodatkowo wyposażone w kasy samoobsługowe, zakupy w nich są szybkie i wygodne oraz pozwalają uniknąć stania w kolejkach. Żabki na MOP Gnilec i MOP Sosna stanowią więc ciekawą propozycję dla osób mających mało czasu, szukających zdrowszej alternatywy posiłku (również żywności roślinnej), a także zawodowych kierowców szukających podstawowego zaopatrzenia oraz domowego posiłku.
– Jako odpowiedzialny partner kierowców Autostrada Wielkopolska dba nie tylko o komfort i bezpieczeństwo podróży, ale także o zapewnienie dodatkowych usług, z których kierowcy mogą skorzystać. Miejsca Obsługi Podróżnych przy autostradach i drogach ekspresowych są niezwykle istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa – podczas długiej trasy kierowcy mogą na nich odpocząć, zatankować paliwo, zjeść posiłek i przygotować się do dalszej drogi. Współpraca z Żabką to efekt naszego proaktywnego podejścia do podróżnych i ich potrzeb – uwzględniamy ich opinie i wprowadzamy rozwiązania, które czynią MOP-y bardziej atrakcyjnymi miejscami – mówi Sebastian Joachimiak, członek Zarządu Spółki Autostrada Wielkopolska S.A.
Nowoczesny design
Pawilony, w których działają sklepy Żabka na MOP-ach, to nowoczesna i dynamiczna bryła. Kształt pawilonu projektowany był z myślą o łatwej rozpoznawalności na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Sklep oparty jest o konstrukcję złożoną z kontenerów, których zewnętrzną skórkę tworzy siatka metalowych lameli. W ażurowej fasadzie wykonanej z wertykalnych elementów architekci zagrali wycięciami nawiązującymi do brandingu marki.
We wnętrzu sklepu wydzielono strefę gastronomiczną ze stolikami, w której klienci mogą w spokoju spożyć posiłek i odpocząć w trakcie podróży. Całkowita powierzchnia każdego sklepu wynosi ok. 135 mkw., a powierzchnia sali sprzedaży ok. 90 mkw.
Koncepcja pawilonów to dzieło projektantów z biura mode:lina™ – polskiej pracowni projektowej z Poznania, wielokrotnie nagradzanej w międzynarodowych i krajowych konkursach. Projektanci stworzyli lekki i otwarty na otoczenie pawilon, który swoją formę odnajduje bezpośrednio w logotypie samej marki. Projekt architektoniczno-budowlany oraz projekt techniczny wykonała butikowa pracownia maKa architekci.
Rodzinny biznes
Sklepy Żabka na MOP-ach na koncesyjnym odcinku A2 są wyjątkowe również z uwagi na fakt, że prowadzący je franczyzobiorcy to pochodzące z Krosna Odrzańskiego małżeństwo, które z siecią Żabka współpracuje od kilkunastu lat.
– Od lat z powodzeniem rozwijam własny biznes we współpracy z siecią Żabka. Wyróżnieniem dla mnie jest, że mogę poprowadzić, wraz z żoną, 9000. sklep w tak nietypowej lokalizacji. Dzięki bogatej ofercie produktów i usług mam możliwość dotarcia do nowej grupy klientów – podróżnych – zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Wierzę, że mój sklep będzie dla nich miejscem, w którym nie tylko szybko i wygodnie zrobią potrzebne zakupy, ale także odpoczną w miłej atmosferze przed kolejnym etapem podróży – mówi Tomasz Rogowski, franczyzobiorca 9000. sklepu Żabka.
Żabka – nowe lokalizacje i rozwój formatu sklepów
Rok 2022 to dla Żabki okres dynamicznego rozwoju i inwestycji w unikatowe rozwiązania, które zmieniają doświadczenie zakupowe klientów oraz zwiększają komfort i efektywność pracy franczyzobiorców. Aktualnie z siecią współpracuje ponad 7600 franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 9000 sklepów Żabka w całym kraju. Chcąc być coraz bliżej klientów, Żabka dociera do nowych miejsc i rozwija format sklepów, by dopasować go do nowych typów lokalizacji oraz ambitnych celów ekspansji. W lutym został otwarty 8000. sklep w Sierakowie, będący pierwszą Żabką w tej liczącej kilka tysięcy mieszkańców miejscowości. W kwietniu została uruchomiona Żabka Smart przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu, w której badane są nowe rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorców. Latem klienci mogli zrobić zakupy w 90 placówkach sezonowych w miejscowościach turystycznych, a nowoczesne mobilne Żabki obsługiwały konsumentów podczas wielu wydarzeń kulturalnych. Do portfolio sieci w mijającym roku dołączyła też Żabka Eko Smart, będąca swoistym laboratorium innowacji ekologicznych wzbogaconych o rozwiązania smart optymalizujące pracę franczyzobiorców. Pierwsza tego typu placówka została otwarta we wrześniu w Poznaniu, druga w listopadzie w Łodzi. Dzięki bliskości sklepów, a także dopasowanej do oczekiwań i potrzeb ofercie produktów i usług, Żabka upraszcza życie klientów i uwalnia ich czas.
[1] Badanie IQS dla Żabka, 2022.

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.