Komunikaty PR

Żabka wdrożyła rozwiązanie chmurowe dostarczone przez Salesforce

2021-05-28  |  12:45
Biuro prasowe

Żabka Polska wdrożyła unikalne, oparte o chmurę narzędzie do zarządzania siecią franczyzową bazujące na rozwiązaniach Salesforce. Nowy System Zarządzania Relacjami z Franczyzobiorcami integruje w jednym miejscu dane dotychczas dostępne w różnych aplikacjach, zapewniając jeszcze lepszą i szybszą obsługę blisko 6000 franczyzobiorców sieci Żabka. Dzięki uproszczeniu i przyspieszeniu wielu procesów skalowalna platforma będzie wspierać potrzeby firmy związane z jej rozwojem. Partnerem technologicznym odpowiedzialnym za wdrożenie systemu jest Accenture w Polsce.

Wprowadzenie nowego narzędzia zarządzania danymi i kontaktami z franczyzobiorcami jest kolejnym krokiem na drodze do lepszego dopasowania usług i produktów do dynamicznie zmieniających się potrzeb. Tym samym Żabka weszła na kolejny etap transformacji cyfrowej organizacji.

Franczyzobiorcy, których już blisko 6000 współpracuje z naszą siecią, są od zawsze w centrum naszej uwagi, dlatego systematycznie podnosimy jakość ich obsługi. Wdrożenie Salesforce umożliwiło nam stworzenie wielowarstwowego ekosystemu, łączącego funkcjonalnie i procesowo zespoły centrali oraz kadry operacyjnej (korzystające z FRM) z franczyzobiorcami i partnerami ds. sprzedaży (korzystającymi z aplikacji Cyberstore). Narzędzia FRM i Cyberstore współpracują ze sobą w czasie rzeczywistym. Pozwalają nam m.in. prowadzić scentralizowany model rekrutacji, pobudzają transformację sieci terenowej dzięki profilowanej komunikacji czy umożliwiają monitoring wydajności usług sklepowych w czasie rzeczywistym. Wierzymy, że nowy system pomoże nam jeszcze lepiej wspierać naszych franczyzobiorców, co z kolei przełoży się na wzrost ich zaangażowania i zwiększenie satysfakcji ze współpracy z siecią Żabka – podkreśla Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Dzięki nowemu rozwiązaniu w chmurze Żabka zbudowała unikalny system, umożliwiający dostęp
do zagregowanych danych (360 view) o franczyzobiorcach i sklepach na potrzeby bezpośredniej komunikacji z franczyzobiorcami i partnerami ds. sprzedaży, realizowanej za pośrednictwem aplikacji Cyberstore. Dostępny model danych i funkcjonalności umożliwiają proste i wygodne zarządzanie relacjami z franczyzobiorcą po stronie zespołów centrali i kadry operacyjnej oraz zapewniają narzędzia efektywnej obsługi procesów wewnętrznych i komunikacji związanej ze wsparciem franczyzobiorców.

Rozwiązania dostarczone przez Salesforce (m.in. Salesforce Communities, Salesforce Service Cloud, Applications i Platform) pozwoliły na optymalizację wielu procesów biznesowych, ale także istniejących już systemów kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem (ERP), czy wsparcia back-office. Dopasowanie rozwiązań do potrzeb Żabki pozwala na stopniowe migrowanie procesów biznesowych z wielu systemów do jednego miejsca, uproszczając i przyśpieszając prace niemal wszystkich działów.

Jesteśmy dumni, że Żabka Polska dołączyła do grona naszych klientów. Dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu możemy tworzyć najlepsze na świecie rozwiązania dostosowane do potrzeb franczyzobiorców, korzystając z Salesforce, które doceniły największe sieci handlowe na świecie. Żabka ze swoim bardzo szybkim tempem ekspansji potrzebowała rozwiązania, które jest łatwo skalowalne i podąża za tempem rozwoju, ale także zmieniającymi się oczekiwaniami. Przykład Żabki pokazuje, że ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrową – komentuje Petra Jenner, Dyrektor Generalny i Starszy Wiceprezes na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Emerging Markets w Salesforce.

Wykorzystując swoje doświadczenie technologiczne i branżowe, Accenture w Polsce jest partnerem technologicznym odpowiedzialnym za wdrożenie systemu FRM. Ze względu na pandemię projekt prowadzony był zdalnie, obejmując kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń biznesowych.

Jacek Borek, Dyrektor Zarządzający Accenture Technology w Polsce dodaje: - Nasze doświadczenie przy dużych transformacjach IT na bazie platformy Salesforce pozwoliło ponad 30-osobowemu zespołowi Accenture sprawnie przejść przez wszystkie etapy projektu: analizę wymagań, budowę architektury rozwiązania, konfigurację, development, deployment, testy, szkolenia i utrzymanie systemu na produkcji. Z rozwiązania korzysta już ponad 300 użytkowników biznesowych Żabki z centrali i lokalizacji regionalnych, a kolejnych 300 dołączy w najbliższych tygodniach. Salesforce pozwoli im szybciej i sprawniej wykonywać codzienne obowiązki, zapewniając przyjazny interfejs, który centralizuje informacje o kandydatach, franczyzobiorcach i sklepach.

Nowy system poprawił wydajność i efektywność działań terenowych, co przełożyło się na wzrost zaangażowania franczyzobiorców i partnerów ds. sprzedaży. Umożliwił także monitoring poziomu świadczonych usług i wydajności dostawców zewnętrznych oraz wewnętrznych w czasie rzeczywistym, co pozwala na podejmowanie decyzji natychmiast i w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo budowa Salesforce Competence Center docelowo ma pozwolić Żabce na samodzielną rozbudowę własnej platformy kompetencyjnej, umożliwiającej dalszy rozwój i skalowalność, dostosowanej do potrzeb ekspansji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:25

Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności

Sieć sklepów Żabka jest zawsze blisko lokalnych społeczności, czując się ich częścią, a jej franczyzobiorcy chcą mieć realny wpływ na poprawę jakości życia w swoim
Handel Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
2024-09-26 | 11:00

Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji

Innowacje w obszarze płatności cyfrowych redefiniują funkcjonowanie branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering). W sektorze hotelarskim, gastronomicznym i cateringowym, który rozwija
Handel COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
2024-09-26 | 10:30

COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów

System kaucyjny w Polsce zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Zbiórka opakowań ma przyczynić się do ochrony środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.