Komunikaty PR

Żabka zwiększa dostawy maseczek i środków do dezynfekcji

2020-10-21  |  14:55
Biuro prasowe

Sklepy Żabka to miejsce, gdzie każdy przy okazji zakupów może zaopatrzyć się w środki ochrony osobistej. W stałej ofercie sieci są żele i płyny do dezynfekcji rąk oraz powierzchni, chusteczki do dezynfekcji, chusteczki antybakteryjne oraz jednorazowe maseczki. Żabka chce, by każdy klient mógł zaopatrzyć się w niezbędne w czasie pandemii środki ochrony osobistej, dlatego w ostatnich dniach, w placówkach, w których odnotowano wzmożone zainteresowanie klientów tego typu asortymentem, zwiększono ich dostawy. W związku z objęciem całego kraju tzw. żółtą strefą, Żabka ruszyła także z akcją przypominającą franczyzobiorcom oraz ich pracownikom, jak ważne są utrzymanie reżimu sanitarnego oraz konieczność zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej.

Wszystkie działania Żabki są zgodne m.in. z instrukcjami przekazanymi przez NFZ i zaleceniami WHO, zapisami specustawy oraz rządowymi wytycznymi.

- Od początku pandemii podejmujemy szereg działań, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa naszych klientów, franczyzobiorców i pracowników. Zapewniliśmy szeroki dostęp do maseczek w bardzo niskiej cenie. Do dzisiaj sprzedaliśmy prawie 38 mln sztuk – średnio już każdy Polak ma maseczkę z Żabki. Wraz z TÜV NORD Polska wdrożyliśmy unikatowy na rynku i ponadstandardowy program oceny bezpieczeństwa higienicznego w sklepach o nazwie „Bezpieczeństwo i Higiena +”. Regularnie informujemy też naszych franczyzobiorców o obecnych i nowych zaleceniach sanitarnych, a w związku z ostatnimi decyzjami rządu po raz kolejny przypomnieliśmy im wszystkie aktualnie obowiązujące w naszej sieci zasady. Apelujemy także do klientów, by pamiętali o obowiązku zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej oraz w czasie każdej, nawet najkrótszej wizyty w sklepie. Wywiązując się z tego nakazu, okazujemy troskę nie tylko o własne zdrowie, ale również o zdrowie osób przebywających w naszym otoczeniu – mówi Anna Grabowska Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych Żabka Polska.

Dodatkowo sklepy Żabka zostały wyposażone w unikalne, bezdotykowe stacje dezynfekcyjne. Urządzenia te zostały zaprojektowane i stworzone specjalnie na potrzeby sieci – dzięki nim podczas zakupów w Żabce, w całkowicie bezpieczny sposób, tj. bezdotykowo, można zdezynfekować nie tylko dłonie, ale także zakupione właśnie produkty.

W należących do sieci sklepach regularnie prowadzona jest także dezynfekcja, m.in.: kas samoobsługowych, klamek, blatów, lad, terminala, skanera, stoiska kawowego i wielu innych elementów sklepu. Do zabiegów dezynfekcji stosowane są środki przeznaczone do powierzchni mających kontakt z żywnością, które są zarejestrowane w wykazie środków biobójczych i posiadają działanie dezynfekujące.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa pracowników oraz klientów w sklepach Żabka  wprowadzono możliwość samodzielnego skanowania produktów, a także maksymalnie ograniczono czas dostaw oraz wejścia kierowcy do sklepu. Zmieniono również strefę Żabka Café, m.in. wszystkie rozpakowane akcesoria zostały skompletowane w specjalnie przygotowany i zapakowany zestaw kawowy, składający się z kubka, wieczka, mieszadełka i serwetki.

Dużą popularnością wśród klientów Żabki cieszy się usługa obsługi przesyłek kurierskich, dlatego również na tym polu sieć zadbała o bezpieczeństwo. Obecnie podczas przyjmowania i wydawania przesyłek kurierowi obsługa sklepu nie ma konieczności poświadczania tej czynności podpisem na urządzeniu mobilnym przewoźnika czy na dokumentach przewozowych. Natomiast przy odbiorze paczki to sprzedawca, a nie klient może wprowadzić indywidualny kod PIN. Ostatnio, sieć postanowiła jeszcze bardziej ułatwić i przyspieszyć ten proces, dodając do aplikacji mobilnej żappka nową funkcjonalność – Żappka Post. Pozwala ona śledzić zamówioną przesyłkę i ułatwia jej odbiór.

Pomimo wielu działań Żabka chciała pójść krok dalej, dlatego wdrożyła unikatowy na rynku i ponadstandardowy program oceny bezpieczeństwa higienicznego w sklepach o nazwie „Bezpieczeństwo i Higiena +”. W jego ramach audytorzy Działu Weryfikacji Standardów Żabka Polska, wspólnie z niezależną akredytowaną jednostką certyfikującą TÜV NORD Polska, sprawdzają m.in. stan czystości, higienę na sali sprzedaży, na stoisku Żabka Café czy w otoczeniu sklepu, stan techniczny wyposażenia placówek oraz dostępność dla klientów i pracowników środków ochrony osobistej. Placówki, które pozytywnie przejdą audyt, otrzymują znak BiH+, potwierdzający spełnienie wymagań programu oraz wymagań w zakresie utrzymywania reżimu sanitarnego związanego z sytuacją pandemiczną.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów na produkty bogate w białko, marka Tarczyński wprowadza na rynek nowy produkt – Kabanosy Tarczyński Protein. To propozycja dla
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
2024-04-26 | 11:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z
Handel Nowe otwarcia w G City w 1Q 2024 roku
2024-04-26 | 10:15

Nowe otwarcia w G City w 1Q 2024 roku

Wrocławska Galeria Dominikańska wzmocniła swoją ofertę restauracyjno-kawiarnianą otwierając elegancki lokal Wagożercy (243 mkw.) oraz Czas na Herbatę (42 mkw.) – miejsce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.