Komunikaty PR

Żabka zwiększa dostawy maseczek i środków do dezynfekcji

2020-10-21  |  14:55
Biuro prasowe

Sklepy Żabka to miejsce, gdzie każdy przy okazji zakupów może zaopatrzyć się w środki ochrony osobistej. W stałej ofercie sieci są żele i płyny do dezynfekcji rąk oraz powierzchni, chusteczki do dezynfekcji, chusteczki antybakteryjne oraz jednorazowe maseczki. Żabka chce, by każdy klient mógł zaopatrzyć się w niezbędne w czasie pandemii środki ochrony osobistej, dlatego w ostatnich dniach, w placówkach, w których odnotowano wzmożone zainteresowanie klientów tego typu asortymentem, zwiększono ich dostawy. W związku z objęciem całego kraju tzw. żółtą strefą, Żabka ruszyła także z akcją przypominającą franczyzobiorcom oraz ich pracownikom, jak ważne są utrzymanie reżimu sanitarnego oraz konieczność zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej.

Wszystkie działania Żabki są zgodne m.in. z instrukcjami przekazanymi przez NFZ i zaleceniami WHO, zapisami specustawy oraz rządowymi wytycznymi.

- Od początku pandemii podejmujemy szereg działań, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa naszych klientów, franczyzobiorców i pracowników. Zapewniliśmy szeroki dostęp do maseczek w bardzo niskiej cenie. Do dzisiaj sprzedaliśmy prawie 38 mln sztuk – średnio już każdy Polak ma maseczkę z Żabki. Wraz z TÜV NORD Polska wdrożyliśmy unikatowy na rynku i ponadstandardowy program oceny bezpieczeństwa higienicznego w sklepach o nazwie „Bezpieczeństwo i Higiena +”. Regularnie informujemy też naszych franczyzobiorców o obecnych i nowych zaleceniach sanitarnych, a w związku z ostatnimi decyzjami rządu po raz kolejny przypomnieliśmy im wszystkie aktualnie obowiązujące w naszej sieci zasady. Apelujemy także do klientów, by pamiętali o obowiązku zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej oraz w czasie każdej, nawet najkrótszej wizyty w sklepie. Wywiązując się z tego nakazu, okazujemy troskę nie tylko o własne zdrowie, ale również o zdrowie osób przebywających w naszym otoczeniu – mówi Anna Grabowska Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych Żabka Polska.

Dodatkowo sklepy Żabka zostały wyposażone w unikalne, bezdotykowe stacje dezynfekcyjne. Urządzenia te zostały zaprojektowane i stworzone specjalnie na potrzeby sieci – dzięki nim podczas zakupów w Żabce, w całkowicie bezpieczny sposób, tj. bezdotykowo, można zdezynfekować nie tylko dłonie, ale także zakupione właśnie produkty.

W należących do sieci sklepach regularnie prowadzona jest także dezynfekcja, m.in.: kas samoobsługowych, klamek, blatów, lad, terminala, skanera, stoiska kawowego i wielu innych elementów sklepu. Do zabiegów dezynfekcji stosowane są środki przeznaczone do powierzchni mających kontakt z żywnością, które są zarejestrowane w wykazie środków biobójczych i posiadają działanie dezynfekujące.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa pracowników oraz klientów w sklepach Żabka  wprowadzono możliwość samodzielnego skanowania produktów, a także maksymalnie ograniczono czas dostaw oraz wejścia kierowcy do sklepu. Zmieniono również strefę Żabka Café, m.in. wszystkie rozpakowane akcesoria zostały skompletowane w specjalnie przygotowany i zapakowany zestaw kawowy, składający się z kubka, wieczka, mieszadełka i serwetki.

Dużą popularnością wśród klientów Żabki cieszy się usługa obsługi przesyłek kurierskich, dlatego również na tym polu sieć zadbała o bezpieczeństwo. Obecnie podczas przyjmowania i wydawania przesyłek kurierowi obsługa sklepu nie ma konieczności poświadczania tej czynności podpisem na urządzeniu mobilnym przewoźnika czy na dokumentach przewozowych. Natomiast przy odbiorze paczki to sprzedawca, a nie klient może wprowadzić indywidualny kod PIN. Ostatnio, sieć postanowiła jeszcze bardziej ułatwić i przyspieszyć ten proces, dodając do aplikacji mobilnej żappka nową funkcjonalność – Żappka Post. Pozwala ona śledzić zamówioną przesyłkę i ułatwia jej odbiór.

Pomimo wielu działań Żabka chciała pójść krok dalej, dlatego wdrożyła unikatowy na rynku i ponadstandardowy program oceny bezpieczeństwa higienicznego w sklepach o nazwie „Bezpieczeństwo i Higiena +”. W jego ramach audytorzy Działu Weryfikacji Standardów Żabka Polska, wspólnie z niezależną akredytowaną jednostką certyfikującą TÜV NORD Polska, sprawdzają m.in. stan czystości, higienę na sali sprzedaży, na stoisku Żabka Café czy w otoczeniu sklepu, stan techniczny wyposażenia placówek oraz dostępność dla klientów i pracowników środków ochrony osobistej. Placówki, które pozytywnie przejdą audyt, otrzymują znak BiH+, potwierdzający spełnienie wymagań programu oraz wymagań w zakresie utrzymywania reżimu sanitarnego związanego z sytuacją pandemiczną.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców Biuro prasowe
2024-07-26 | 09:00

Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców

Platforma IdoSell – należąca do firmy IAI, która jest liderem w dostarczaniu technologii dla branży e-commerce – wprowadziła do swojej oferty narzędzie
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-07-25 | 10:30

Popularność marek własnych rośnie - jak na tym nie stracić?

Marki własne mają się w Polsce świetnie, a perspektywy dla ich rozwoju są bardzo optymistyczne. Obecnie udział takich produktów w skali całego rynku spożywczego sięga ponad 22%[1], co przekłada się na 48 mld
Handel in-Store Media Polska dla Flamin Hot i Pepsi w Auchan
2024-07-24 | 20:00

in-Store Media Polska dla Flamin'Hot i Pepsi w Auchan

Firma in-Store Media Polska zrealizowała w czerwcu dwie równoległe kampanie shopper marketingowe FritoLay Flamin’ Hot oraz Pepsi w 70 hipermarketach sieci Auchan. W obu kampaniach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.