Zakończyła się ogólnopolska kampania promująca spożywanie pieczywa
Upowszechnienie wiedzy na temat pieczywa, propagowanie jego roli w codziennej diecie, a także obalenie najpopularniejszych mitów na temat wypieków sprzedawanych w sklepach wielkopowierzchniowych – to główne cele zrealizowane w ramach pierwszego etapu ogólnopolskiej kampanii „Łączy nas coś dobrego”, zainicjowanej przez Stowarzyszenie Producentów Pieczywa.
Przekaz komunikacyjny kampanii bazował na wyjaśnieniu procesu powstawania pieczywa, poprzez pokazanie jego kolejnych etapów. W tym celu zrealizowany został m. in. spot, dzięki któremu konsumenci w atrakcyjny sposób mogli dowiedzieć się np. tego, że mrożenie jest naturalnym, całkowicie bezpiecznym procesem i jednocześnie jedną z najstarszych metod przechowywania żywności, która nie wpływa negatywnie na jej jakość.
- Zrealizowaliśmy ważny cel – w ramach kampanii pokazaliśmy szerokiemu gronu konsumentów, że pieczywo jest ważnym składnikiem codziennego jadłospisu, a chleb czy bułki, które kupujemy w pobliskim sklepie, są tak samo zdrowe, jak te wypiekane metodą rzemieślniczą. Przez osiem miesięcy szczególny nacisk położyliśmy na edukację, zarówno dzieci i dorosłych, przybliżając im proces produkcyjny oraz pokazując, że śniadanie czy kolacja bazujące na pieczywie mogą być naprawdę atrakcyjne - mówi Jacek Górecki, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa.
W ramach działań edukacyjnych kampanii stworzony został atrakcyjny, bezpłatny e-book dla nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, pod tytułem „Bułka i spółka”. Celem kreatywnego podręcznika było przybliżenie najmłodszym tematyki powstawania pieczywa i jego miejsca na Talerzu Zdrowego Żywienia.
Wsparcie merytoryczne kampanii zapewniała także ekspertka z zakresu żywienia, dietetyki i psychodietetyki, Katarzyna Błażejewska-Stuhr, która wiedzę na temat pieczywa, sposobów jego produkcji oraz tego, dlaczego powinno się włączać je do codziennego jadłospisu, upowszechniała w merytorycznych artykułach, udzielając wywiadów dla prasy, portali internetowych i radia, a także goszcząc w telewizji śniadaniowej. Dzięki współpracy z ekspertką obalane były m. in. mity takie jak te, że gluten szkodzi wszystkim albo że należy unikać pieczywa będąc na diecie redukcyjnej.
Kampania spotkała się z bardzo dobrym odbiorem i osiągnęła planowane zasięgi oraz dotarcie: reklamy na Facebooku zostały wyświetlone prawie 40 milionów razy, a strona akcji (www.LaczyNasCosDobrego.pl) została odwiedzona aż 343 tysiące razy, przez 86 tysięcy użytkowników.
- W dobie galopujących zmian na rynku surowców oraz dynamicznej sytuacji geopolitycznej dostarczanie dobrej jakości pieczywa, stanowiącego istotny element codziennej diety, jest dla nas priorytetem. Dzięki przeprowadzonej kampanii i jej szerokiemu zasięgowi mogliśmy skutecznie edukować konsumentów o właściwościach chleba czy bułek oraz obalać szkodliwe mity – a tym samym zahamować proces spadającej konsumpcji pieczywa, które stanowi bazę naszego jadłospisu od tysięcy lat – dodaje Jacek Górecki.
Inicjatorem kampanii było Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, które poprzez swoją działalność przybliża konsumentom zalety pieczywa do wypieku i korzyści wynikające z jego spożywania, swoje przekazy opierając na naukowej wiedzy i merytorycznych argumentach. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profilu na Facebooku oraz działania z zakresu public relations odpowiadała agencja 19 Południk. Spot kampanii został zrealizowany przez dom produkcyjny Pink Media, a za kampanię digital odpowiadała agencja mediowa Grandes Ideas. Druga edycja kampanii startuje po wakacjach i potrwa do końca grudnia br.
Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.