Komunikaty PR

Zakończyła się ogólnopolska kampania promująca spożywanie pieczywa

2022-06-23  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania efekty ( 13.83 MB )

Upowszechnienie wiedzy na temat pieczywa, propagowanie jego roli w codziennej diecie, a także obalenie najpopularniejszych mitów na temat wypieków sprzedawanych w sklepach wielkopowierzchniowych – to główne cele zrealizowane w ramach pierwszego etapu ogólnopolskiej kampanii „Łączy nas coś dobrego”, zainicjowanej przez Stowarzyszenie Producentów Pieczywa.  

Przekaz komunikacyjny kampanii bazował na wyjaśnieniu procesu powstawania pieczywa, poprzez pokazanie jego kolejnych etapów. W tym celu zrealizowany został m. in. spot, dzięki któremu konsumenci w atrakcyjny sposób mogli dowiedzieć się np. tego, że mrożenie jest naturalnym, całkowicie bezpiecznym procesem i jednocześnie jedną z najstarszych metod przechowywania żywności, która nie wpływa negatywnie na jej jakość.  

- Zrealizowaliśmy ważny cel – w ramach kampanii pokazaliśmy szerokiemu gronu konsumentów, że pieczywo jest ważnym składnikiem codziennego jadłospisu, a chleb czy bułki, które kupujemy w pobliskim sklepie, są tak samo zdrowe, jak te wypiekane metodą rzemieślniczą. Przez osiem miesięcy szczególny nacisk położyliśmy na edukację, zarówno dzieci i dorosłych, przybliżając im proces produkcyjny oraz pokazując, że śniadanie czy kolacja bazujące na pieczywie mogą być naprawdę atrakcyjne - mówi Jacek Górecki, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa

W ramach działań edukacyjnych kampanii stworzony został atrakcyjny, bezpłatny e-book dla nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, pod tytułem „Bułka i spółka”.  Celem kreatywnego podręcznika było przybliżenie najmłodszym tematyki powstawania pieczywa i jego miejsca na Talerzu Zdrowego Żywienia.

Wsparcie merytoryczne kampanii zapewniała także ekspertka z zakresu żywienia, dietetyki i psychodietetyki, Katarzyna Błażejewska-Stuhr, która wiedzę na temat pieczywa, sposobów jego produkcji oraz tego, dlaczego powinno się włączać je do codziennego jadłospisu, upowszechniała w merytorycznych artykułach, udzielając wywiadów dla prasy, portali internetowych i radia, a także goszcząc w telewizji śniadaniowej. Dzięki współpracy z ekspertką obalane były m. in. mity takie jak te, że gluten szkodzi wszystkim albo że należy unikać pieczywa będąc na diecie redukcyjnej. 

Kampania spotkała się z bardzo dobrym odbiorem i osiągnęła planowane zasięgi oraz dotarcie: reklamy na Facebooku zostały wyświetlone prawie 40 milionów razy, a strona akcji (www.LaczyNasCosDobrego.pl) została odwiedzona aż 343 tysiące razy, przez 86 tysięcy użytkowników.   

- W dobie galopujących zmian na rynku surowców oraz dynamicznej sytuacji geopolitycznej dostarczanie dobrej jakości pieczywa, stanowiącego istotny element codziennej diety, jest dla nas priorytetem. Dzięki przeprowadzonej kampanii i jej szerokiemu zasięgowi mogliśmy skutecznie edukować konsumentów o właściwościach chleba czy bułek oraz obalać szkodliwe mity – a tym samym zahamować proces spadającej konsumpcji pieczywa, które stanowi bazę naszego jadłospisu od tysięcy lat – dodaje Jacek Górecki.  

Inicjatorem kampanii było Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, które poprzez swoją działalność przybliża konsumentom zalety pieczywa do wypieku i korzyści wynikające z jego spożywania, swoje przekazy opierając na naukowej wiedzy i merytorycznych argumentach. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profilu na Facebooku oraz działania z zakresu public relations odpowiadała agencja 19 Południk. Spot kampanii został zrealizowany przez dom produkcyjny Pink Media, a za kampanię digital odpowiadała agencja mediowa Grandes Ideas. Druga edycja kampanii startuje po wakacjach i potrwa do końca grudnia br.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.