Komunikaty PR

Zakupy na Raty – rewolucja czy e-wolucja?

2020-12-16  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
PROVEMA
Provema Sp. z o.o.

Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl
Do pobrania felieton ( 0 MB )

Kupowanie na raty to bardzo popularna metoda finansowania zakupów. Co ciekawe w przeciwieństwie do standardowych kredytów gotówkowych i konsolidacyjnych ta forma pożyczania okazała się być „covido-odporna”.  Pożyczki na raty, wbrew temu co dzieje się na rynku consumer finance zdobywają coraz większą popularność.  Wszechobecny lock down nie ograniczył tej formy pożyczania a wręcz doprowadził do jej rozwoju w alternatywnym świecie e-commerce.

Konsumenci postrzegają zakupy na raty jako racjonalną i bezpieczną dla budżetu domowego metodę zapłaty za towar.  To jak spełnić utopijne marzenie z dzieciństwa: zjeść ciastko i mieć ciastko a, inaczej  - kupić wymarzony towar, ale jednocześnie nie nadwerężyć naszego konta i nadal mieć na nim „żelazną rezerwę” na nieprzewidziane wydatki. Zauważmy, że w świadomości klientów „kupiłem na raty” też brzmi zupełnie inaczej niż „wziąłem kredyt”. Rozłożenie płatności w czasie jest odbierane jako decyzja zupełnie naturalna a przy tym pozwalająca korzystać z produktów droższych, a więc często lepszej jakości o sprawdzonej marce i nieposzlakowanych opiniach.

Rozwojowi rynku płatności ratalnych służy też fakt, że przestał on być domeną tylko i wyłącznie banków. Instytucje te miały swoisty monopol na tym rynku przez wiele lat polskiej transformacji. W ostatnich latach uległo to zmianie i dzisiaj w „świecie rat” zagościły na dobre spółki fintechowe, które pokonały bariery kapitałowe i zaproponowały wiele innowacyjnych rozwiązań. Co ważne nowi gracze, do których zalicza się również LoanByLink – Proste Raty zamierzają w nim zostać na dłużej. Fintechy konkurują z bankami szybkością procesu z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, czy wyższą akceptowalnością wniosków. Z powodzeniem realizują ideę dostarczania płatności ratalnych tam, gdzie klient tego oczekuje: serwisy aukcyjne, sklepy w tym e-commerce, bramki płatnicze. To nie wszystko, życie nas klientów w pewnej mierze przeniosło się do portali społecznościowych. Bynajmniej nie chcemy już tylko oglądać kolejnych zaskakujących zdjęć naszych niezłomnych przyjaciół, ani też dać parę „like’ów”, bo tak wypada. Wchodząc na portale społecznościowe mamy również zamiar spełniać nasze zakupowe marzenia i zwykłe zachcianki. Co zrobić jednak jeśli cena naszego „marzenia” z market place znacząco odbiega od tego co znajduje się na naszym koncie? Fintech LoanByLink znalazł na to sposób i udostępnia sprzedawcom oferowanie zakupów ratalnych również na portalach społecznościowych. Wystarczy zdjęcie przedmiotu lub opis usługi i link kierujący klienta do prostego wniosku. Można? Można! A to dopiero początek…

Autor: Sylwester Łupiński- Sales Director w Provema

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich
Gospodarka Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
2024-04-23 | 14:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.

W I kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 4 796 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad dwa tys. –
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.