Zakupy spożywcze online pod lupą – dla konsumentów to oszczędność czasu
Publicis Consultants
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
rafal.blank|publicis-consultants.com| |rafal.blank|publicis-consultants.com
608 636 815
consultants.publicis.pl/
Prawie 98% badanych stwierdziło, że zakupy spożywcze online to oszczędność czasu. Niska cena, rabaty i akcje promocyjne oraz termin dostawy to najważniejsze elementy, na które zwracamy uwagę kupując artykuły spożywcze w internecie – to najważniejsze wnioski z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez supermarket online delio[1].
W wyniku obostrzeń oraz zmian zachowań konsumenckich spowodowanych pandemią, rynek w ostatnich kilku latach uległ transformacji. Jedną z głównych zmian jest rosnące znaczenie e-grocery. O ile potrzeba bezpieczeństwa i restrykcje z powodu COVID-19 silnie wpłynęły na popularyzację tego kanału, to dzisiaj głównie wygoda, a także oszczędność czasu przekonują konsumentów do zakupów online. Z tym ostatnim stwierdzeniem zgadza się aż 98% kupujących w supermarkecie online delio.
W trakcie pandemii Polacy przekonali się, że zakupy przez internet są wygodną alternatywą dla tradycyjnych wizyt w sklepie. Wystarczy kilka kliknięć, by zakupy pojawiły się pod naszymi drzwiami już nawet w dwie godziny od złożenia zamówienia. Nie musimy stać w kolejce, tracić czasu w korkach czy szukać miejsc parkingowych. W ten sposób, nauczyliśmy się już kupować produkty z wielu kategorii, takich jak ubrania czy elektronika. A dziś coraz chętniej sięgamy po smartfon czy tablet, by kupić również artykuły spożywcze. Zakupy przez internet dają nam swobodę decydowania, kiedy i jak ich dokonujemy – mówi Iga Sołowińska – communication manager w delio.
I to właśnie termin dostawy, dostosowany do preferencji użytkownika, jest jednym z najważniejszych czynników przy wyborze sklepu spożywczego online. Tego zdania jest 60% ankietowanych. Wyżej są tylko kwestie bezpośrednio związane z naszym portfelem, czyli niska cena (ważna dla 67% badanych) oraz rabaty i akcje promocyjne (63%). Prawie co druga osoba zwraca również uwagę na próg darmowej dostawy. Co ciekawe przy wyborze sklepu online nie kierujemy się opiniami o sklepie (zaledwie 4,5% badanych), a także jego rozpoznawalnością (2,5%). Ponad 80% osób porównuje ceny pomiędzy sklepami online, szukając tym samym jak najlepszej oferty.
Co najchętniej kupujemy w sklepach spożywczych online?
Wśród najchętniej nabywanych rzeczy w sklepach spożywczych online królują suche artykuły spożywcze, które są kupowane przez 85% badanych. Na drugim miejscu uplasowały się napoje kupowane przez 68% osób. Podium zamykają świeże produkty spożywcze, po które sięga prawie 65% ankietowanych. W co trzecim koszyku zakupowym znajdziemy także chemię gospodarczą.
Systematyczny wzrost kanału e-grocery
Jak wynika z danych PwC, prognozowany udział handlu online w sprzedaży produktów spożywczych w Polsce na koniec 2022 roku wyniósł 1,4%, a w 2027 roku ta wartość wzrośnie do 2,7%. Ogromne możliwości rozwoju tego kanału tkwią w zamiłowaniu Polaków do zakupów spożywczych. W przeciwieństwie do zachodnich krajów, statystycznie robimy je średnio 2-3 razy w tygodniu, podczas gdy na zachodzie jest to zazwyczaj 1-2 razy w tygodniu. Co więcej, aż 40% polskich respondentów przyznaje, że codziennie dokonuje zakupów spożywczych.
[1] Badanie przeprowadzone w dniach 13-19 listopada na klientach supermarketu online delio, N=753.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.