Komunikaty PR

Zalety odroczonych płatności. Nowy trend wśród konsumentów

2020-09-21  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Zakupy na raty wciąż cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów. Z tego rozwiązania finansowego nie korzystają jednak wyłącznie osoby o niskich zarobkach, ale także te, które mogą zapłacić za produkt gotówką, lecz z różnych przyczyn nie decydują się taki krok. Jest to często bardzo indywidualna kwestia uzależniona od sposobu zarządzania swoim osobistym portfelem. Trendem, będącym alternatywą dla tradycyjnych metod realizacji zakupów, są odroczone płatności, które niezależnie od posiadanych środków, pozwalają nabywać towary niemal od ręki.

Odroczona płatność działa na zasadzie odnawialnego limitu. Jedną z jej przewag konkurencyjnych jest możliwość zwrotu towaru bez konieczności oczekiwania na zwrot gotówki. W tym przypadku, konsument po prostu nie opłaca zaciągniętego zobowiązania. W szerszym ujęciu, mówimy o ratach, które będą spłacane dopiero za jakiś czas, nawet po okresie 60 dni. W normalnym trybie pierwsza rata za produkt powinna zostać uiszczona już w kolejnym miesiącu.

Sklepy wybierają odroczoną płatność jako innowacyjny sposób realizacji transakcji, który jeszcze bardziej zbliża ich do potrzeb konsumentów nowej generacji. Wizja posiadania nowoczesnego sprzętu, który nie wymaga natychmiastowej inwestycji, w dobie szeroko pojętych promocji lub nadchodzących, ważnych świąt, jest bardzo kusząca. Ponadto, może mieć decydujący wpływ na podjęcie decyzji zakupowej.

Funkcjonowanie tego typu usług jest bardzo proste. Klient kupuje, a operator płaci, dając opcję odroczenia zapłaty za zakupy i  korzystania z okazji “tu i teraz”. Jednocześnie dba o jego wygodę, udostępniając innowacyjną formę płatności odroczonych za zakupy w wybranych sklepach internetowych, która w szybki i bezpieczny sposób umożliwia realizację transakcji bez korzystania z konta bankowego oraz karty kredytowej – mówi Agata Lejman z AIQLabs, właściciela marki “Kupuj Teraz – zapłać później”.

Odroczone płatności są skierowane między innymi do osób, które nie są do końca pewne dokonywanego zakupu i chcą zyskać czas, aby zastanowić się nad swoim wyborem, jednocześnie nie ryzykując zniknięcia produktu ze sklepu.

Dokonywanie zakupów przez Internet jest bardzo proste i intuicyjne. Nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku odroczonych płatności. Usługa charakteryzuje się prostotą, a kilka kliknięć wystarczy, aby stać się posiadaczem danego produktu. Proces realizacji usługi sam w sobie jest szybki oraz łatwy. Oczywistą zaletą jest fakt uniknięcia natychmiastowego wydatku zaraz po zakupie. Jest to komfortowe rozwiązanie dla osób, które w tym samym czasie mają na głowie sporo wydatków – również tych nieoczekiwanych – posiadają inne zobowiązania lub na przykład są w trakcie remontu czy urządzania mieszkania. Co więcej, konsument ma czas do namysłu i ewentualnej rezygnacji z realizacji zamówienia. Warto także pamiętać o braku ryzyka utraty środków z konta – w przypadku odstąpienia od zamówienia – na kilkanaście dni do czasu zwrotu przez sklep.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.