Komunikaty PR

Zanim marka powie, że jest eco, to działają ludzie

2024-06-12  |  15:00
Biuro prasowe

W Europie, gdzie zrównoważony rozwój staje się priorytetem, konsumenci oczekują proekologicznych decyzji firm. Jak działać, by faktycznie realizować cele wypisane na sztandarach firmowych strategii ESG? Najlepiej słuchać pracowników, którzy mają wiedzę, jak usprawniać swoją pracę, by była bardziej eco.

Inicjatywy proekologiczne firmy to efekt pomysłów i pracy pracowników każdego szczebla, których zaangażowano w firmową agendę ESG. Nie zrobi tego jeden dedykowany zespół.  Firma to ludzie z różnych obszarów, którzy każdego dnia inicjują, testują i monitorują różne działania, a na końcu podejmują konkretne decyzje w tym środowiskowe. Bez ich zaangażowania nie byłaby możliwa realizacja firmowej strategii zrównoważonego rozwojumówi Agata Koppa, dyrektorka ESG i Corporate Affairs. Oto kilka pomysłów, jak wykorzystać głos tych, którzy są najbliżej wielu procesów, wiedzą o nich najwięcej i widzą, jak je optymalizować.

1. Z codziennych obserwacji rodzą się najlepsze pomysły

Pracownicy świetnie znają procesy, za które odpowiadają. Prowadzą obserwacje, rozwiązują problemy, wyciągają wnioski i wychodzą z pomysłami usprawniającymi. – Nieustannie realizujemy działania zainicjowane przez pracowników, które przybliżają nas do zeroemisyjności Browaru. Jednym z nich jest wykorzystanie biogazu, który jest skutkiem ubocznym oczyszczania ścieków, do generowania energii cieplnej i eklektycznej.  Koncept zgłoszony przez pracowników, dziś zaspokaja ponad 70% potrzeb energii cieplnej i ponad 30% energii elektrycznej naszej oczyszczalni ścieków - mówi Marcin Będlin, dyrektor Browaru Okocim.

Polska jest uboga w zasoby wodne, dlatego naszą ambicją jest ZERO marnowania wody. Duże inwestycje, jak nowa myjka do butelek oczywiście nam w tym pomagają, ale sumę końcową tworzą drobne usprawnienia na różnych procesach w Browarze. Np. w Browarze Kasztelan pracownicy wymyślili i wdrożyli stację dezynfekującą wodę serwisową poprzez montaż nowoczesnych lamp UV, co pozwala zaoszczędzić 2000 m3 wody rocznie. Innowacyjność lokalnych pracowników jest kluczowa, bo każdy browar jest inny i często konkretnego rozwiązania nie da się multiplikować w kolejnych browarach - mówi Michał Jankowski, dyrektor Browaru Kasztelan.

2. Pracownicy – pierwsi testerzy nowych rozwiązań

Zanim zobaczyliśmy na sklepowych półkach piwo Carlsberg w kartonach z zaokrąglonymi rogami, którego ślad węglowy jest do 24% mniejszy w stosunku do porównywalnej specyfikacji standardowego rozwiązania, najpierw była chęć pracowników na linii pakowania, by przetestować i wdrożyć nowe rozwiązanie. Miesiące testów i kalibracji maszyn były możliwe dzięki zaangażowaniu pracowników w agendę ESG - każdy wiedział, że to kolejny krok w kierunku ZERO śladu węglowego. Round Wrap to nie tylko innowacja opakowaniowa i większa przestrzeń do zadruku, ale i benefit dla środowiska. To doskonały przykład łączenia celów biznesowych ze środowiskowymitłumaczy Agata Koppa.

3. Społeczna odpowiedzialność

Carlsberg Polska od lat prowadzi program społeczno-edukacyjny „Trzeźwo Myślę”, którego celem jest edukacja Polaków nt. odpowiedzialnej konsumpcja alkoholu. Zeszłoroczne hasło „Nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na Trzeźwo!” trafiło do ponad 51 mln odbiorców. Edukacja jest ważna, szczególnie jak w parze z nią idą faktyczne działania. I tu znów potrzebni są ludzie. W 2023 roku w Browarach Carlsberg Polska wprowadzono obowiązkowe kontrole trzeźwości wszystkich kierowców wjeżdżających na teren browarów od klientów, po dostawców, usługodawców, przewoźników, gości i pracowników. To nasi pracownicy na bramie wjazdowej badają wszystkich przyjezdnych i wyłapują tych nietrzeźwych. Ogromna odpowiedzialność, ogromny stres kiedy okazuje się, że ktoś prowadził auto będąc pod wpływem alkoholu, ale i ogromna wartość społeczna. To działanie ma realny wpływ na bezpieczeństwo na polskich drogach. Dlatego zachęcamy wszystkich przedsiębiorców do wdrażania analogicznych rozwiązań tłumaczy Teresa Aldea, kierownik ds. ESG Carlsberg Polska.

 
   

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju, zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/, gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2023 rok.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:00

Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!

Monster Munch ogłasza start wyjątkowej loterii, której motywem przewodnim jest promowanie bezpiecznej jazdy na rowerze oraz korzyści płynących z kolarstwa. Do wygrania są
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.