Komunikaty PR

Zapasy zawsze pod ręką

2021-03-16  |  11:00
Biuro prasowe

Od początku pandemii obserwujemy jej wpływ na decyzje zakupowe milionów Polaków. Niektóre trendy towarzyszą nam tylko przez chwilę i są związane np. z sezonowością produktów, inne wciąż wpływają na nasze codzienne nawyki. Rzadziej wybieramy się do sklepów, przez co do naszego koszyka częściej trafiają produkty w większych opakowaniach, dzięki którym możemy dłużej cieszyć się ulubionymi smakami.

Jeszcze przed rokiem Polacy, jako konsumenci, dosłownie bili rekordy w codziennym odwiedzaniu placówek handlowych. Drobne zakupy lub kawa rano przed pracą, szybkie wyjścia w ciągu dnia do zlokalizowanych np. obok biura niewielkich delikatesów w poszukiwaniu przekąsek na lunch i wreszcie postój na zakupy w większym dyskoncie w drodze powrotnej do domu sprawiały, że przeciętny polski konsument nawet kilka razy dziennie odwiedzał różne sklepy spożywcze.

Pandemia i idące za nią obostrzenia tj. przejście na tryb pracy zdalnej, czy zamknięcie szkół i uczelni wyższych zmieniły liczbę wizyt w sklepach, a co za tym idzie co i jak kupujemy. Przez ostatni rok obserwowaliśmy różnorodne trendy. Według najnowszych, lutowych, badań jednym z trendów, który pozostał z nami „na dłużej” są zakupy na zapas. Już prawie połowa z nas (46 proc.) kupuje więcej niż jest w stanie zużyć na bieżąco. Co ciekawe wynik ten jest wyższy aż o 5 punktów procentowych niż miesiąc temu i jednocześnie jest najwyższym w Europie[1]. – Wśród produktów, które lubimy mieć zawsze w domu, istotne miejsce zajmują drobne przekąski i słodycze, po które Polacy chętnie sięgają spędzając czas np. przy wspólnym oglądaniu filmów, czy zabawach angażujących całe rodziny – komentuje Michał Bonecki, Dyrektor Marketingu Perfetti Van Melle Polska. Słodycze to dla wielu z nas również najlepsze antidotum na gorszy humor oraz szybki sposób na miłą przerwę np. w czasie nauki i pracy zdalnej. – W naszej ofercie „na zapas” posiadamy m.in. klasyczne cukierki do żucia Mentos dostępne w rolkach w trzypaku, a także dużych torebkach MegaPack, idealnych do dzielenia się z najbliższymi w domu – dodaje Bonecki.

Ulubione słodycze, podobnie jak większość produktów spożywczych, Polacy najchętniej kupują w sklepach stacjonarnych, które darzą największym zaufaniem. Kupowanie jedzenia online deklaruje zaledwie 7 proc. badanych[2]. – Chcąc dotrzeć z ofertą do klientów ważna będzie więc odpowiednia ekspozycja produktów nie tylko w dedykowanych działach, ale także w strefach sklepowych najczęściej odwiedzanych przez konsumentów robiących większe zakupy na zapas – podsumowuje Bonecki.

 

 


[1] , 2 https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/prawie-polowa-polakow-kupuje-na-zapas.html?cq_ck=1611920925002

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.