Komunikaty PR

Zapasy zawsze pod ręką

2021-03-16  |  11:00
Biuro prasowe

Od początku pandemii obserwujemy jej wpływ na decyzje zakupowe milionów Polaków. Niektóre trendy towarzyszą nam tylko przez chwilę i są związane np. z sezonowością produktów, inne wciąż wpływają na nasze codzienne nawyki. Rzadziej wybieramy się do sklepów, przez co do naszego koszyka częściej trafiają produkty w większych opakowaniach, dzięki którym możemy dłużej cieszyć się ulubionymi smakami.

Jeszcze przed rokiem Polacy, jako konsumenci, dosłownie bili rekordy w codziennym odwiedzaniu placówek handlowych. Drobne zakupy lub kawa rano przed pracą, szybkie wyjścia w ciągu dnia do zlokalizowanych np. obok biura niewielkich delikatesów w poszukiwaniu przekąsek na lunch i wreszcie postój na zakupy w większym dyskoncie w drodze powrotnej do domu sprawiały, że przeciętny polski konsument nawet kilka razy dziennie odwiedzał różne sklepy spożywcze.

Pandemia i idące za nią obostrzenia tj. przejście na tryb pracy zdalnej, czy zamknięcie szkół i uczelni wyższych zmieniły liczbę wizyt w sklepach, a co za tym idzie co i jak kupujemy. Przez ostatni rok obserwowaliśmy różnorodne trendy. Według najnowszych, lutowych, badań jednym z trendów, który pozostał z nami „na dłużej” są zakupy na zapas. Już prawie połowa z nas (46 proc.) kupuje więcej niż jest w stanie zużyć na bieżąco. Co ciekawe wynik ten jest wyższy aż o 5 punktów procentowych niż miesiąc temu i jednocześnie jest najwyższym w Europie[1]. – Wśród produktów, które lubimy mieć zawsze w domu, istotne miejsce zajmują drobne przekąski i słodycze, po które Polacy chętnie sięgają spędzając czas np. przy wspólnym oglądaniu filmów, czy zabawach angażujących całe rodziny – komentuje Michał Bonecki, Dyrektor Marketingu Perfetti Van Melle Polska. Słodycze to dla wielu z nas również najlepsze antidotum na gorszy humor oraz szybki sposób na miłą przerwę np. w czasie nauki i pracy zdalnej. – W naszej ofercie „na zapas” posiadamy m.in. klasyczne cukierki do żucia Mentos dostępne w rolkach w trzypaku, a także dużych torebkach MegaPack, idealnych do dzielenia się z najbliższymi w domu – dodaje Bonecki.

Ulubione słodycze, podobnie jak większość produktów spożywczych, Polacy najchętniej kupują w sklepach stacjonarnych, które darzą największym zaufaniem. Kupowanie jedzenia online deklaruje zaledwie 7 proc. badanych[2]. – Chcąc dotrzeć z ofertą do klientów ważna będzie więc odpowiednia ekspozycja produktów nie tylko w dedykowanych działach, ale także w strefach sklepowych najczęściej odwiedzanych przez konsumentów robiących większe zakupy na zapas – podsumowuje Bonecki.

 

 


[1] , 2 https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/prawie-polowa-polakow-kupuje-na-zapas.html?cq_ck=1611920925002

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.