Zapasy zawsze pod ręką
Od początku pandemii obserwujemy jej wpływ na decyzje zakupowe milionów Polaków. Niektóre trendy towarzyszą nam tylko przez chwilę i są związane np. z sezonowością produktów, inne wciąż wpływają na nasze codzienne nawyki. Rzadziej wybieramy się do sklepów, przez co do naszego koszyka częściej trafiają produkty w większych opakowaniach, dzięki którym możemy dłużej cieszyć się ulubionymi smakami.
Jeszcze przed rokiem Polacy, jako konsumenci, dosłownie bili rekordy w codziennym odwiedzaniu placówek handlowych. Drobne zakupy lub kawa rano przed pracą, szybkie wyjścia w ciągu dnia do zlokalizowanych np. obok biura niewielkich delikatesów w poszukiwaniu przekąsek na lunch i wreszcie postój na zakupy w większym dyskoncie w drodze powrotnej do domu sprawiały, że przeciętny polski konsument nawet kilka razy dziennie odwiedzał różne sklepy spożywcze.
Pandemia i idące za nią obostrzenia tj. przejście na tryb pracy zdalnej, czy zamknięcie szkół i uczelni wyższych zmieniły liczbę wizyt w sklepach, a co za tym idzie co i jak kupujemy. Przez ostatni rok obserwowaliśmy różnorodne trendy. Według najnowszych, lutowych, badań jednym z trendów, który pozostał z nami „na dłużej” są zakupy na zapas. Już prawie połowa z nas (46 proc.) kupuje więcej niż jest w stanie zużyć na bieżąco. Co ciekawe wynik ten jest wyższy aż o 5 punktów procentowych niż miesiąc temu i jednocześnie jest najwyższym w Europie[1]. – Wśród produktów, które lubimy mieć zawsze w domu, istotne miejsce zajmują drobne przekąski i słodycze, po które Polacy chętnie sięgają spędzając czas np. przy wspólnym oglądaniu filmów, czy zabawach angażujących całe rodziny – komentuje Michał Bonecki, Dyrektor Marketingu Perfetti Van Melle Polska. Słodycze to dla wielu z nas również najlepsze antidotum na gorszy humor oraz szybki sposób na miłą przerwę np. w czasie nauki i pracy zdalnej. – W naszej ofercie „na zapas” posiadamy m.in. klasyczne cukierki do żucia Mentos dostępne w rolkach w trzypaku, a także dużych torebkach MegaPack, idealnych do dzielenia się z najbliższymi w domu – dodaje Bonecki.
Ulubione słodycze, podobnie jak większość produktów spożywczych, Polacy najchętniej kupują w sklepach stacjonarnych, które darzą największym zaufaniem. Kupowanie jedzenia online deklaruje zaledwie 7 proc. badanych[2]. – Chcąc dotrzeć z ofertą do klientów ważna będzie więc odpowiednia ekspozycja produktów nie tylko w dedykowanych działach, ale także w strefach sklepowych najczęściej odwiedzanych przez konsumentów robiących większe zakupy na zapas – podsumowuje Bonecki.
[1] , 2 https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/prawie-polowa-polakow-kupuje-na-zapas.html?cq_ck=1611920925002

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
Polska prezydencja zapewniła Unii Europejskiej stabilną pozycję polityczną i ekonomiczną – podkreśla wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego, który przyjechał do Warszawy na Konferencję Komisji do Spraw Unijnych Parlamentów Unii Europejskiej (COSAC). W trakcie sesji plenarnej podkreślono, że do tej pory udało się przyjąć szereg inicjatyw, z których najważniejsze są te z obszaru obronności. Niebawem stery w Radzie UE przejmie Dania, która zdaniem polityków powinna wśród priorytetów postawić ponownie na kwestie bezpieczeństwa, ale też szukanie nowych partnerów handlowych w związku z polityką gospodarczą Stanów Zjednoczonych.
Konsument
ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach

W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków zawodowych ZUS oficjalnie zatwierdził katalog standardów dotyczących dofinansowania posiłków pracowniczych. Po stronie pracodawcy ogranicza to formalności do minimum – świadczenia żywieniowe mogą być wyłączone z ZUS do kwoty 450 zł miesięcznie pod warunkiem, że firma wdroży określone rozwiązania. Z kolei dla pracowników oznacza to odczuwalne wsparcie domowego budżetu.
Transport
Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa

W I kwartale br. na polskich drogach było bezpieczniej niż rok wcześniej, ale wciąż jest jeszcze wiele do poprawy – wynika z danych Policji. W poprawę bezpieczeństwa na drogach angażuje się Bolt, organizując szkolenia dla partnerów flotowych firmy, z których finalnie skorzystają kierowcy taksówek. Cykl zajęć poprowadzą eksperci Centrum Inicjatyw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Bolt podkreśla, że działania na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym to element wartego 100 mln euro globalnego programu inicjatyw na rzecz poprawy bezpieczeństwa przejazdów zamawianych przez aplikację firmy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.