Komunikaty PR

Zapowiedź e-debaty: EKO 2.0. Jak oszczędzać środowisko i pieniądze?

2020-11-27  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Info_pras ( 0.03 MB )

Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Odpowiedzi na to pytanie będą poszukiwali eksperci w dziedzinie ekologii, zrównoważonego rozwoju i zero waste podczas otwartej dla wszystkich wirtualnej debaty, która odbędzie 1 grudnia o godz. 11.00.

Według badań sondażowych zrealizowanych dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska na temat świadomości i ekologicznych zachowań wśród mieszkańców Polski, ponad połowa Polaków deklaruje, że na co dzień szuka prostych rozwiązań, dzięki którym ograniczy swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jednym z najbardziej pożądanych działań jest zmniejszenie liczby generowanych przez siebie odpadów. Naprzeciw tym społecznym oczekiwaniom wychodzą producenci, organizacje pozarządowe i edukatorzy. W odpowiedzi na rosnące zainteresowania zero waste GP Battery Polska postanowiło zainicjować e-debatę o najlepszych inicjatywach, które dla dobra planety mogą podejmować przedsiębiorcy i każdy z nas.

„Naszym celem jest wywołanie publicznej dyskusji na temat tego, jak wielorazowe, ekologiczne rozwiązania pozwalają w długofalowej perspektywie oszczędzić nie tylko środowisko, ale również domowe finanse. Dlatego postanowiliśmy zaprosić do rozmowy na ten temat ekspertów, którzy podzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami” – powiedziała Wioletta Bartosiewicz, Marketing Manager w GP Battery Polska.

W dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju wezmą udział Dr Wojciech Szymalski – prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, Piotr Barczak – związany z Polskim Stowarzyszeniem Zero Waste koordynator polityk ds. odpadów w Europejskim Biurze Ochrony Środowiska, Julia Wizowska – edukatorka ekologiczna, autorka m.in. bloga nanowosmieci.pl oraz Jakub Pawłowski – dziennikarz i publicysta specjalizujący się w tematyce ochrony środowiska. Głos zabierze również Agnieszka Lewandowska z Eco Harpoon-Recycling Sp. z o.o. i  Wioletta Bartosiewicz z GP Battery Polska. Spotkanie poprowadzi redaktor Regina Skibińska.

Głównym partnerem e-debaty jest GP Battery Polska. Patronami merytorycznymi wydarzenia są Fundacja na rzecz Ekorozwoju i Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. Patronatami medialnymi wyborcza.pl, ekologia.pl, teraz-srodowisko,pl, My Company Polska i  Magazyn Manager.

Debata zostanie zorganizowana w formie wideokonferencji, do której link pojawi się w wydarzeniu na Facebooku: Eko 2.0. Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Wydarzenie dostępne jest pod adresem: https://fb.me/e/1FzkWohZw. Warto też zarejestrować się na debatę, aby otrzymać przypomnienie: https://app.evenea.pl/event/edebataeko/

 

 

Kontakt dla mediów

Monika Molenda-Sawtyruk

Advalue

Tel. 783 505 202

Email: m.molenda@advalue.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną Biuro prasowe
2024-07-11 | 14:00

Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną

Amazon, globalny lider w dziedzinie technologii i handlu elektronicznego, już w 2023 r. zasilał całą swoją globalną działalność – w tym centra danych, budynki
Ochrona środowiska Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania
2024-06-25 | 13:40

Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania

Niemal 30 proc. respondentów uważa, że nowe opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych są zbyt wysokie. Nawet 60 proc. ankietowanych planuje ograniczenie ich kupowania w
Ochrona środowiska Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
2024-06-21 | 10:20

Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3

Grupa Kingfisher oraz Castorama Polska ogłosiły nowe, ambitne cele dekarbonizacyjne w zakresie 3, które mają na celu dalszą redukcję emisji CO2 w ramach ich działań na rzecz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.