Zapowiedź e-debaty: EKO 2.0. Jak oszczędzać środowisko i pieniądze?
Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Odpowiedzi na to pytanie będą poszukiwali eksperci w dziedzinie ekologii, zrównoważonego rozwoju i zero waste podczas otwartej dla wszystkich wirtualnej debaty, która odbędzie 1 grudnia o godz. 11.00.
Według badań sondażowych zrealizowanych dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska na temat świadomości i ekologicznych zachowań wśród mieszkańców Polski, ponad połowa Polaków deklaruje, że na co dzień szuka prostych rozwiązań, dzięki którym ograniczy swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jednym z najbardziej pożądanych działań jest zmniejszenie liczby generowanych przez siebie odpadów. Naprzeciw tym społecznym oczekiwaniom wychodzą producenci, organizacje pozarządowe i edukatorzy. W odpowiedzi na rosnące zainteresowania zero waste GP Battery Polska postanowiło zainicjować e-debatę o najlepszych inicjatywach, które dla dobra planety mogą podejmować przedsiębiorcy i każdy z nas.
„Naszym celem jest wywołanie publicznej dyskusji na temat tego, jak wielorazowe, ekologiczne rozwiązania pozwalają w długofalowej perspektywie oszczędzić nie tylko środowisko, ale również domowe finanse. Dlatego postanowiliśmy zaprosić do rozmowy na ten temat ekspertów, którzy podzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami” – powiedziała Wioletta Bartosiewicz, Marketing Manager w GP Battery Polska.
W dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju wezmą udział Dr Wojciech Szymalski – prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, Piotr Barczak – związany z Polskim Stowarzyszeniem Zero Waste koordynator polityk ds. odpadów w Europejskim Biurze Ochrony Środowiska, Julia Wizowska – edukatorka ekologiczna, autorka m.in. bloga nanowosmieci.pl oraz Jakub Pawłowski – dziennikarz i publicysta specjalizujący się w tematyce ochrony środowiska. Głos zabierze również Agnieszka Lewandowska z Eco Harpoon-Recycling Sp. z o.o. i Wioletta Bartosiewicz z GP Battery Polska. Spotkanie poprowadzi redaktor Regina Skibińska.
Głównym partnerem e-debaty jest GP Battery Polska. Patronami merytorycznymi wydarzenia są Fundacja na rzecz Ekorozwoju i Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. Patronatami medialnymi wyborcza.pl, ekologia.pl, teraz-srodowisko,pl, My Company Polska i Magazyn Manager.
Debata zostanie zorganizowana w formie wideokonferencji, do której link pojawi się w wydarzeniu na Facebooku: Eko 2.0. Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Wydarzenie dostępne jest pod adresem: https://fb.me/e/1FzkWohZw. Warto też zarejestrować się na debatę, aby otrzymać przypomnienie: https://app.evenea.pl/event/edebataeko/
Kontakt dla mediów
Monika Molenda-Sawtyruk
Advalue
Tel. 783 505 202
Email: m.molenda@advalue.pl
![Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_469036137,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną
![Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_573014893,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania
![Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_736101424,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.