ZASADA TRZECH PALET
Zawsze jedna partia produkcyjna
Kupując kostkę z jednej partii produkcyjnej mamy pewność, że kolorystyka i stopień nasycenia barwą kostki brukowej będzie jednakowy dla całej partii produktów. Tak samo będzie w każdej kolejnej partii produkcyjnej. Jednak produkty z dwóch różnych partii produkcyjnych mogą już różnic się między sobą. Jak bardzo - o tym przekonamy się dopiero po ułożeniu nawierzchni.
Barwiona kostka brukowa to między innymi efekt wymieszania w odpowiednich proporcjach różnych składników. Dodawane do siebie piasek, cement, kruszywa - są produktami naturalnymi, które różnią się od siebie zależnie od źródła pochodzenia. Z naturalnych składników nie da się uzyskać identycznych barw jak np. w mieszalniku do farb. Stąd idea „partii produkcyjnych”, które pozwalają utrzymać jednakową barwę w obrębie całej grupy.
Na etykietach palet z kostką brukową znajduje się między innymi informacja o numerze partii produkcyjnej. Przy zakupie warto go sprawdzić i zadbać o komplet materiałów pochodzących w całości tylko z jednej.
Fachowcy sobie poradzą
Niewprawne ekipy będą układać kostkę „jak leci”, co może skutkować powstaniem nawierzchnia z plamami i wyspami o jednym odcieniu. Profesjonalne ekipy brukarskie znają problem „od zawsze” i potrafią sobie z nim poradzić. Wiedząc jak przebiega proces produkcji kostki brukowej zawsze stosują przy układaniu zasadę trzech palet. Oznacza to, że układając nawierzchnię dobierają materiał losowo, równocześnie z trzech różnych palet z kostką. W ten sposób – nawet przy zauważalnych różnicach wybarwienia - uzyskujemy naturalne „rozrzucenie” kolorów na nawierzchni kostek o różnych odcieniach. Powstaje estetyczna mieszanka równomiernie rozłożonych kolorowych kostek.
Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Handel
Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku
Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.
Konsument
Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.