ZASADA TRZECH PALET
Zawsze jedna partia produkcyjna
Kupując kostkę z jednej partii produkcyjnej mamy pewność, że kolorystyka i stopień nasycenia barwą kostki brukowej będzie jednakowy dla całej partii produktów. Tak samo będzie w każdej kolejnej partii produkcyjnej. Jednak produkty z dwóch różnych partii produkcyjnych mogą już różnic się między sobą. Jak bardzo - o tym przekonamy się dopiero po ułożeniu nawierzchni.
Barwiona kostka brukowa to między innymi efekt wymieszania w odpowiednich proporcjach różnych składników. Dodawane do siebie piasek, cement, kruszywa - są produktami naturalnymi, które różnią się od siebie zależnie od źródła pochodzenia. Z naturalnych składników nie da się uzyskać identycznych barw jak np. w mieszalniku do farb. Stąd idea „partii produkcyjnych”, które pozwalają utrzymać jednakową barwę w obrębie całej grupy.
Na etykietach palet z kostką brukową znajduje się między innymi informacja o numerze partii produkcyjnej. Przy zakupie warto go sprawdzić i zadbać o komplet materiałów pochodzących w całości tylko z jednej.
Fachowcy sobie poradzą
Niewprawne ekipy będą układać kostkę „jak leci”, co może skutkować powstaniem nawierzchnia z plamami i wyspami o jednym odcieniu. Profesjonalne ekipy brukarskie znają problem „od zawsze” i potrafią sobie z nim poradzić. Wiedząc jak przebiega proces produkcji kostki brukowej zawsze stosują przy układaniu zasadę trzech palet. Oznacza to, że układając nawierzchnię dobierają materiał losowo, równocześnie z trzech różnych palet z kostką. W ten sposób – nawet przy zauważalnych różnicach wybarwienia - uzyskujemy naturalne „rozrzucenie” kolorów na nawierzchni kostek o różnych odcieniach. Powstaje estetyczna mieszanka równomiernie rozłożonych kolorowych kostek.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.