15 października Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi
Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko
Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl
Wczesne wykrycie choroby zwiększa prawdopodobieństwo wyleczenia jej nawet do 100%. Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na dokładne poznanie własnych piersi i wczesną interwencję jest comiesięczne samobadanie, wykonywane pomiędzy wizytami kontrolnymi USG czy mammografii. Mimo wielu lat działań edukacyjnych wciąż tylko zaledwie kilka procent kobiet wykonuje je poprawnie i regularnie (co miesiąc). Do samobadania zachęca bieliźniana marka Panache, organizator kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Teraz jest to dziecinnie proste - wystarczy zainstalować BIUSTOapkę, czyli pierwszą bezpłatną aplikację, która kompleksowo dba o zdrowie piersi. BIUSTOapkę zainstalowali już ambasadorzy kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, a wśród nich: Beata Sadowska, Daria Widawska, Ela Romanowska, Aleksandra Kisio, Anna Iberszer, Karolina Szostak, Kinga Zawodnik, Małgorzata Ohme, Anna Gzyra, Anna Męczyńska, Daniel Józek - Qczaj, Paulina Koziejowska, Anna Karwan, Natalia Przybysz, Justyna Szyc-Nagłowska, Paulina Smaszcz, Lidia Kalita, a także Miss Polonia, Natalia Gryglewska.
„Jedną z najskuteczniejszych metod wczesnego wykrywania zmian, jest samobadanie piersi. Potrafi w wielu przypadkach dosłownie, uratować komuś życie” – mówi Elżbieta Kozik ze stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, które jest wieloletnim partnerem kampanii.
Dlaczego SAMOBADANIE jest ważne?
Rak piersi to najczęściej występujący u kobiet w Polsce nowotwór. W 2020 roku, według Krajowego Rejestru Nowotworów prowadzonego przez Centrum Onkologii, diagnozę „ma pani raka piersi” usłyszało 24644 kobiet. Aż 8805 z nich zmarło z powodu zbyt późnego wykrycia choroby.**
Regularnie wykonywane samobadanie piersi to ogólnie dostępne, bezpłatne badanie, które jest rekomendowane przez lekarzy pomiędzy corocznymi badaniami kontrolnymi USG i mammografii. Ponad 70% zmian można najszybciej rozpoznać podczas samobadania. Wczesne wykrycie jakiejkolwiek zmiany zwiększa prawdopodobieństwo wyzdrowienia nawet do 100%.
Jednak Polki, mimo wielu lat działań prozdrowotnych i promujących profilaktykę raka piersi, wciąż badają się niechętnie i nieregularnie. Duża część badanych przyznaje, że boi się, że „wyczuje coś złego”, inna – że nie jest w stanie wykształcić u siebie tego nawyku w natłoku codziennych zajęć. Prawie ¼ ankietowanych przyznała zaś, że nie wie, jak właściwie samobadać własne piersi.
Obecnie, dzięki stworzonej przez Fundację Wsparcie na Starcie bezpłatnej BIUSTOapce, każdy w prosty sposób może nauczyć się SAMOBADANIA PIERSI i nigdy o nim nie zapomni.
BIUSTOapka to kompaktowe kompendium wiedzy na temat regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dopasowanego biustonosza. Zawiera m.in. interaktywny przewodnik krok po kroku, na co zwracać uwagę przy samobadaniu piersi oraz jak je prawidłowo wykonywać.
Samobadanie najlepiej wykonywać raz w miesiącu, pomiędzy 6-9 dniu cyklu (po miesiączce), o czym przypomni nam BIUSTOapka. Wtedy piersi, są najmniej pod wpływem hormonów, mają najbardziej neutralną strukturę i nie aż tak wrażliwe.
Samobadanie nie zajmuje więcej niż 3-5 minut. Specjaliści, lekarze, pielęgniarki onkologiczne oraz Izabela Sakutova, inicjatorka i organizatorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM oraz autorka BIUSTOapki – ciągle powtarzają – znajomość wyglądu naszych piersi, poznanie „ukształtowania terenu”, pozwala szybko zarejestrować zmiany i w razie potrzeby zareagować na nie, udając się do lekarza.
Samobadanie możesz wykonywać przed lustrem, pod prysznicem lub w łóżku.
W BIIUSTOapce, specjaliści z Fundacji Wsparcie na Starcie, zajmującej się biustoedukacją w Polsce, przygotowali krok po kroku instrukcję prawidłowego wykonywania SAMOBADANIA piersi, które nie tylko zawiera treści opisowe, ale także czytelne i przystępne dla każdego, ilustracje oraz rysunki pomagające zwrócić uwagę na to, co istotne przy wykonywaniu samobadania.
Aby nie zapomnieć o samobadaniu, #BIUSTOapka wysyła także comiesięczne „przypominajki”. Zawiera też praktyczne informacje na temat rozwoju i budowy piersi oraz dopasowania biustonosza.
Znajduje się w niej także wyszukiwarka lokalnych sklepów brafittingowych, działających w ramach Fundacji Wsparcie na Starcie i aktywnie włączających się w coroczną kampanię Dotykam=Wygrywam. W nich nie tylko skorzystasz z bezpłatnej usługi doboru dobrze dopasowanego biustonosza, ale także porozmawiasz o dbaniu o zdrowie piersi.
#BIUSTOapka jest dostępna do zainstalowania BEZPŁATNIE dla użytkowników systemu iOS i Android. Można ja pobrać ze strony: www.biustopaka.pl
Powiedz o niej, swojej córce, mamie, przyjaciółce, szefowej! Nasze życie jest dosłownie w naszych rękach. Włączcie się w biustopozytywną rewolucję!
W kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM każdy może także wspomóc oddając zużyty biustonosz do reCYCligu. W zamian za każdy oddany stanik otrzymasz bon na 20 złotych na zakup nowego biustonosza marki Panache. Środki uzyskane ze sprzedaży zebranych staników z reCYClingu przekazane zostaną na działania stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na Starcie. Lista sklepów brafittingowych zaangażowanych w projekt: www.dotykamwygrywam.pl
Partnerem tegorocznej edycji reCYClingu jest firma WTÓRPOL - jedna z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działająca zgodnie z zasadą zero waste. WTÓRPOL od ponad 30 lat angażuje się w projekty mające na celu ochronę środowiska - ramach współpracy z DOTYKAM=WYGRYWAM podda recyklingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a wygenerowane z tego środki przekaże na walkę z rakiem piersi.
Kampanię można wesprzeć także, kupując limitowaną wersję cegiełki #BIUSTOmydła – mydełka w kształcie piersi, które wymydli się po 30 dniach jego używania, co przypomni o wykonaniu kolejnego samobadania piersi.
Inspirowane naturą, ręcznie wykonane, wegańskie #BIUSTOmydło zostało stworzone przez partnera kampanii, markę ORGANIQUE, by wspierać kobiety w tym, co niezwykle istotne – w dbaniu o zdrowie i w pielęgnowaniu miłości do własnego ciała. #BIUSTOmydło dostępne jest w sklepach wymienionych pod adresem www.dotykamwygrywam.pl/biustomydlo-cegielka.
Całkowity dochód ze sprzedaży #BIUSTOmydła zostanie przekazany na rzecz Fundacji Wsparcie na Starcie, która od lat prowadzi w szkołach edukację w zakresie dbania o zdrowie piersi wśród nastolatek i młodych kobiet poprzez promocję profilaktyki raka piersi w postaci samobadania i brafittingu.
Wśród osób wspierających profilaktykę raka piersi i ideę biustopozytywności znaleźli się także influencerzy, tacy jak: Siostry ADiHD (siostry_adihd), Kamila Rowińska (kamilarowinska_pl), Anna Jaworska (mumme.pl), Karolina Cwalina-Stępniak (sexyazaczynasiewglowie), Paula Peszko (paula_peszko), Olivka Bosowska (olivka_bosovska), Ewa Zakrzewska (Ewokracja), Julia Izmałkowa i Fergus O’hare (Psychomama-Julia), Martyna Kaczmarek (martynakaczmarek), Joanna Biernacka (AshAshPlum), Monika Kołodyńska-Lewandowska (monika_kolodynska_bralady), Ola Żelazo (joga.żelazo), Katarzyna Łodygowska (matka_prawnik), Angelika Miszalska-Kamińska (miszalskakaminska), Anna Dydzik (nieperfekcyjnamama_pl), Karolina Szymańska (our_little_adventures), siostry Laura Ogrodowczyk (laura_ogrodowczyk) i Marzena Magiera (marzena_magiera), Katarzyna Kulpa (stanikomania) oraz dziewczyny z inicjatywy Akcja Menstruacja.
Wszyscy oni zachęcają do zainstalowania BIUSTOapki i oswajają Polki z misją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, czyli budowaniem nawyku samobadania piersi i noszeniem właściwie dobranego biustonosza.
KONKURS!
Do 25 października każdy może wesprzeć kampanię poprzez umieszczenie postu na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i TikTok. By dołączyć do biustopozytywnej rewolucji wystarczy nagrać film na TikToka z wykorzystaniem przeboju Miód, piosenki Natalii Przybysz, jednej z ambasadorek 10 edycji kampanii Dotykam=Wygrywam i opublikować go z oznaczeniami @wsparcienastarcie w swoich kanałach w social mediach. Do wygrania płyta Natalii Przybysz z autografem, biustonosze Panache i inne atrakcyjne nagrody od @panache_polska i @wsparcienastarcie
Link do filmu zawierającego ważne informacje na temat samobadania:
https://www.dotykamwygrywam.pl
Więcej informacji:
Patrycja Sawicka – Sikora
Gsm 506 181 076
www.dotykamwygrywam.pl
www.wsparcienastarcie.edu.pl
www.izabelasakutova.com
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.