Komunikaty PR

15 października Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi

2021-10-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko

Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl

Wczesne wykrycie choroby zwiększa prawdopodobieństwo wyleczenia jej nawet do 100%. Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na dokładne poznanie własnych piersi i wczesną interwencję jest comiesięczne samobadanie, wykonywane pomiędzy wizytami kontrolnymi USG czy mammografii. Mimo wielu lat działań edukacyjnych wciąż tylko zaledwie kilka procent kobiet wykonuje je poprawnie i regularnie (co miesiąc). Do samobadania zachęca bieliźniana marka Panache, organizator kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Teraz jest to dziecinnie proste - wystarczy zainstalować BIUSTOapkę, czyli pierwszą bezpłatną aplikację, która kompleksowo dba o zdrowie piersi. BIUSTOapkę zainstalowali już ambasadorzy kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, a wśród nich: Beata Sadowska, Daria Widawska, Ela Romanowska, Aleksandra Kisio, Anna Iberszer, Karolina Szostak, Kinga Zawodnik, Małgorzata Ohme, Anna Gzyra, Anna Męczyńska,  Daniel Józek - Qczaj, Paulina Koziejowska, Anna Karwan, Natalia Przybysz, Justyna Szyc-Nagłowska, Paulina Smaszcz, Lidia Kalita, a także Miss Polonia, Natalia Gryglewska.  

 

 „Jedną z najskuteczniejszych metod wczesnego wykrywania zmian, jest samobadanie piersi. Potrafi w wielu przypadkach dosłownie, uratować komuś życie” – mówi Elżbieta Kozik ze stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, które jest wieloletnim partnerem kampanii.  

 

Dlaczego SAMOBADANIE jest ważne? 

Rak piersi to najczęściej występujący u kobiet w Polsce nowotwór. W 2020 roku, według Krajowego Rejestru Nowotworów prowadzonego przez Centrum Onkologii, diagnozę „ma pani raka piersi” usłyszało 24644 kobiet. Aż 8805 z nich zmarło z powodu zbyt późnego wykrycia choroby.** 

 

Regularnie wykonywane samobadanie piersi to ogólnie dostępne, bezpłatne badanie, które jest rekomendowane przez lekarzy pomiędzy corocznymi badaniami kontrolnymi USG i mammografii. Ponad 70% zmian można najszybciej rozpoznać podczas samobadania. Wczesne wykrycie jakiejkolwiek zmiany zwiększa prawdopodobieństwo wyzdrowienia nawet do 100%.  

 

Jednak Polki, mimo wielu lat działań prozdrowotnych i promujących profilaktykę raka piersi, wciąż badają się niechętnie i nieregularnie. Duża część badanych przyznaje, że boi się, że „wyczuje coś złego”, inna – że nie jest w stanie wykształcić u siebie tego nawyku w natłoku codziennych zajęć. Prawie ¼ ankietowanych przyznała zaś, że nie wie, jak właściwie samobadać własne piersi.   

 

Obecnie, dzięki stworzonej przez Fundację Wsparcie na Starcie bezpłatnej BIUSTOapce, każdy w prosty sposób może nauczyć się SAMOBADANIA PIERSI i nigdy o nim nie zapomni. 

 

BIUSTOapka to kompaktowe kompendium wiedzy na temat regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dopasowanego biustonosza. Zawiera m.in. interaktywny przewodnik krok po kroku, na co zwracać uwagę przy samobadaniu piersi oraz jak je prawidłowo wykonywać.  

 

Samobadanie najlepiej wykonywać raz w miesiącu, pomiędzy 6-9 dniu cyklu (po miesiączce), o czym przypomni nam BIUSTOapka.  Wtedy piersi, są najmniej pod wpływem hormonów, mają najbardziej neutralną strukturę i nie aż tak wrażliwe.  

 

Samobadanie nie zajmuje więcej niż 3-5 minut. Specjaliści, lekarze, pielęgniarki onkologiczne oraz Izabela Sakutova, inicjatorka i organizatorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM oraz autorka BIUSTOapki – ciągle powtarzają – znajomość wyglądu naszych piersi, poznanie „ukształtowania terenu”, pozwala szybko zarejestrować zmiany i w razie potrzeby zareagować na nie, udając się do lekarza. 

 

Samobadanie możesz wykonywać przed lustrem, pod prysznicem lub w łóżku.  

 

 

 

 

W BIIUSTOapce, specjaliści z Fundacji Wsparcie na Starcie, zajmującej się biustoedukacją w Polsce, przygotowali krok po kroku instrukcję prawidłowego wykonywania SAMOBADANIA piersi, które nie tylko zawiera treści opisowe, ale także czytelne i przystępne dla każdego, ilustracje oraz rysunki pomagające zwrócić uwagę na to, co istotne przy wykonywaniu samobadania. 

 

 

 

Aby nie zapomnieć o samobadaniu, #BIUSTOapka wysyła także comiesięczne „przypominajki”. Zawiera też praktyczne informacje na temat rozwoju i budowy piersi oraz dopasowania biustonosza.  

 

Znajduje się w niej także wyszukiwarka lokalnych sklepów brafittingowych, działających w ramach Fundacji Wsparcie na Starcie i aktywnie włączających się w coroczną kampanię Dotykam=Wygrywam. W nich nie tylko skorzystasz z bezpłatnej usługi doboru dobrze dopasowanego biustonosza, ale także porozmawiasz o dbaniu o zdrowie piersi.  

  

#BIUSTOapka jest dostępna do zainstalowania BEZPŁATNIE dla użytkowników systemu iOS i Android. Można ja pobrać ze strony: www.biustopaka.pl 

  

Powiedz o niej, swojej córce, mamie, przyjaciółce, szefowej! Nasze życie jest dosłownie w naszych rękach. Włączcie się w biustopozytywną rewolucję! 

 

W kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM każdy może także wspomóc oddając zużyty biustonosz do reCYCligu. W zamian za każdy oddany stanik otrzymasz bon na 20 złotych na zakup nowego biustonosza marki Panache. Środki uzyskane ze sprzedaży zebranych staników z reCYClingu przekazane zostaną na działania stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na Starcie. Lista sklepów brafittingowych zaangażowanych w projekt: www.dotykamwygrywam.pl  

  

Partnerem tegorocznej edycji reCYClingu jest firma WTÓRPOL - jedna z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działająca zgodnie z zasadą zero wasteWTÓRPOL od ponad 30 lat angażuje się w projekty mające na celu ochronę środowiska - ramach współpracy z DOTYKAM=WYGRYWAM podda recyklingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a wygenerowane z tego środki przekaże na walkę z rakiem piersi.  

  

Kampanię można wesprzeć także, kupując limitowaną wersję cegiełki  #BIUSTOmydła – mydełka w kształcie piersi, które wymydli się po 30 dniach jego używania, co przypomni o wykonaniu kolejnego samobadania piersi.   

   

Inspirowane naturą, ręcznie wykonane, wegańskie #BIUSTOmydło zostało stworzone przez partnera kampanii, markę ORGANIQUE, by wspierać kobiety w tym, co niezwykle istotne – w dbaniu o zdrowie i w pielęgnowaniu miłości do własnego ciała. #BIUSTOmydło dostępne jest w sklepach wymienionych pod adresem www.dotykamwygrywam.pl/biustomydlo-cegielka.  

   

Całkowity dochód ze sprzedaży #BIUSTOmydła zostanie przekazany na rzecz Fundacji Wsparcie na Starcie, która od lat prowadzi w szkołach edukację w zakresie dbania o zdrowie piersi wśród nastolatek i młodych kobiet poprzez promocję profilaktyki raka piersi w postaci samobadania i brafittingu. 

   

Wśród osób wspierających profilaktykę raka piersi i ideę biustopozytywności znaleźli się także  influencerzy, tacy jak: Siostry ADiHD (siostry_adihd), Kamila Rowińska (kamilarowinska_pl), Anna Jaworska (mumme.pl), Karolina Cwalina-Stępniak (sexyazaczynasiewglowie), Paula Peszko (paula_peszko), Olivka Bosowska (olivka_bosovska), Ewa Zakrzewska (Ewokracja), Julia Izmałkowa i Fergus O’hare (Psychomama-Julia), Martyna Kaczmarek (martynakaczmarek), Joanna Biernacka (AshAshPlum), Monika Kołodyńska-Lewandowska (monika_kolodynska_bralady), Ola Żelazo (joga.żelazo), Katarzyna Łodygowska (matka_prawnik), Angelika Miszalska-Kamińska (miszalskakaminska), Anna Dydzik (nieperfekcyjnamama_pl), Karolina Szymańska (our_little_adventures), siostry Laura Ogrodowczyk (laura_ogrodowczyk) i Marzena Magiera (marzena_magiera), Katarzyna Kulpa (stanikomania) oraz dziewczyny z inicjatywy Akcja Menstruacja. 

 

Wszyscy oni zachęcają do zainstalowania BIUSTOapki i oswajają Polki z misją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, czyli budowaniem nawyku samobadania piersi i noszeniem właściwie dobranego biustonosza.  

 

KONKURS! 

Do 25 października każdy może wesprzeć kampanię poprzez umieszczenie postu na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i TikTok. By dołączyć do biustopozytywnej rewolucji wystarczy nagrać film na TikToka z wykorzystaniem przeboju Miód, piosenki Natalii Przybysz, jednej z ambasadorek 10 edycji kampanii Dotykam=Wygrywam i opublikować go z oznaczeniami   @wsparcienastarcie  w swoich kanałach w social mediach. Do wygrania płyta Natalii Przybysz z autografem, biustonosze Panache i inne atrakcyjne nagrody od @panache_polska i @wsparcienastarcie 

  

Link do filmu zawierającego ważne informacje na temat samobadania:

https://www.dotykamwygrywam.pl 

 

Więcej informacji: 

Patrycja Sawicka – Sikora 

Gsm 506 181 076 

 

www.dotykamwygrywam.pl 

www.wsparcienastarcie.edu.pl    

www.izabelasakutova.com 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Primoloko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.