Komunikaty PR

15 października Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi

2021-10-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko

Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl

Wczesne wykrycie choroby zwiększa prawdopodobieństwo wyleczenia jej nawet do 100%. Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na dokładne poznanie własnych piersi i wczesną interwencję jest comiesięczne samobadanie, wykonywane pomiędzy wizytami kontrolnymi USG czy mammografii. Mimo wielu lat działań edukacyjnych wciąż tylko zaledwie kilka procent kobiet wykonuje je poprawnie i regularnie (co miesiąc). Do samobadania zachęca bieliźniana marka Panache, organizator kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Teraz jest to dziecinnie proste - wystarczy zainstalować BIUSTOapkę, czyli pierwszą bezpłatną aplikację, która kompleksowo dba o zdrowie piersi. BIUSTOapkę zainstalowali już ambasadorzy kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, a wśród nich: Beata Sadowska, Daria Widawska, Ela Romanowska, Aleksandra Kisio, Anna Iberszer, Karolina Szostak, Kinga Zawodnik, Małgorzata Ohme, Anna Gzyra, Anna Męczyńska,  Daniel Józek - Qczaj, Paulina Koziejowska, Anna Karwan, Natalia Przybysz, Justyna Szyc-Nagłowska, Paulina Smaszcz, Lidia Kalita, a także Miss Polonia, Natalia Gryglewska.  

 

 „Jedną z najskuteczniejszych metod wczesnego wykrywania zmian, jest samobadanie piersi. Potrafi w wielu przypadkach dosłownie, uratować komuś życie” – mówi Elżbieta Kozik ze stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, które jest wieloletnim partnerem kampanii.  

 

Dlaczego SAMOBADANIE jest ważne? 

Rak piersi to najczęściej występujący u kobiet w Polsce nowotwór. W 2020 roku, według Krajowego Rejestru Nowotworów prowadzonego przez Centrum Onkologii, diagnozę „ma pani raka piersi” usłyszało 24644 kobiet. Aż 8805 z nich zmarło z powodu zbyt późnego wykrycia choroby.** 

 

Regularnie wykonywane samobadanie piersi to ogólnie dostępne, bezpłatne badanie, które jest rekomendowane przez lekarzy pomiędzy corocznymi badaniami kontrolnymi USG i mammografii. Ponad 70% zmian można najszybciej rozpoznać podczas samobadania. Wczesne wykrycie jakiejkolwiek zmiany zwiększa prawdopodobieństwo wyzdrowienia nawet do 100%.  

 

Jednak Polki, mimo wielu lat działań prozdrowotnych i promujących profilaktykę raka piersi, wciąż badają się niechętnie i nieregularnie. Duża część badanych przyznaje, że boi się, że „wyczuje coś złego”, inna – że nie jest w stanie wykształcić u siebie tego nawyku w natłoku codziennych zajęć. Prawie ¼ ankietowanych przyznała zaś, że nie wie, jak właściwie samobadać własne piersi.   

 

Obecnie, dzięki stworzonej przez Fundację Wsparcie na Starcie bezpłatnej BIUSTOapce, każdy w prosty sposób może nauczyć się SAMOBADANIA PIERSI i nigdy o nim nie zapomni. 

 

BIUSTOapka to kompaktowe kompendium wiedzy na temat regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dopasowanego biustonosza. Zawiera m.in. interaktywny przewodnik krok po kroku, na co zwracać uwagę przy samobadaniu piersi oraz jak je prawidłowo wykonywać.  

 

Samobadanie najlepiej wykonywać raz w miesiącu, pomiędzy 6-9 dniu cyklu (po miesiączce), o czym przypomni nam BIUSTOapka.  Wtedy piersi, są najmniej pod wpływem hormonów, mają najbardziej neutralną strukturę i nie aż tak wrażliwe.  

 

Samobadanie nie zajmuje więcej niż 3-5 minut. Specjaliści, lekarze, pielęgniarki onkologiczne oraz Izabela Sakutova, inicjatorka i organizatorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM oraz autorka BIUSTOapki – ciągle powtarzają – znajomość wyglądu naszych piersi, poznanie „ukształtowania terenu”, pozwala szybko zarejestrować zmiany i w razie potrzeby zareagować na nie, udając się do lekarza. 

 

Samobadanie możesz wykonywać przed lustrem, pod prysznicem lub w łóżku.  

 

 

 

 

W BIIUSTOapce, specjaliści z Fundacji Wsparcie na Starcie, zajmującej się biustoedukacją w Polsce, przygotowali krok po kroku instrukcję prawidłowego wykonywania SAMOBADANIA piersi, które nie tylko zawiera treści opisowe, ale także czytelne i przystępne dla każdego, ilustracje oraz rysunki pomagające zwrócić uwagę na to, co istotne przy wykonywaniu samobadania. 

 

 

 

Aby nie zapomnieć o samobadaniu, #BIUSTOapka wysyła także comiesięczne „przypominajki”. Zawiera też praktyczne informacje na temat rozwoju i budowy piersi oraz dopasowania biustonosza.  

 

Znajduje się w niej także wyszukiwarka lokalnych sklepów brafittingowych, działających w ramach Fundacji Wsparcie na Starcie i aktywnie włączających się w coroczną kampanię Dotykam=Wygrywam. W nich nie tylko skorzystasz z bezpłatnej usługi doboru dobrze dopasowanego biustonosza, ale także porozmawiasz o dbaniu o zdrowie piersi.  

  

#BIUSTOapka jest dostępna do zainstalowania BEZPŁATNIE dla użytkowników systemu iOS i Android. Można ja pobrać ze strony: www.biustopaka.pl 

  

Powiedz o niej, swojej córce, mamie, przyjaciółce, szefowej! Nasze życie jest dosłownie w naszych rękach. Włączcie się w biustopozytywną rewolucję! 

 

W kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM każdy może także wspomóc oddając zużyty biustonosz do reCYCligu. W zamian za każdy oddany stanik otrzymasz bon na 20 złotych na zakup nowego biustonosza marki Panache. Środki uzyskane ze sprzedaży zebranych staników z reCYClingu przekazane zostaną na działania stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na Starcie. Lista sklepów brafittingowych zaangażowanych w projekt: www.dotykamwygrywam.pl  

  

Partnerem tegorocznej edycji reCYClingu jest firma WTÓRPOL - jedna z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działająca zgodnie z zasadą zero wasteWTÓRPOL od ponad 30 lat angażuje się w projekty mające na celu ochronę środowiska - ramach współpracy z DOTYKAM=WYGRYWAM podda recyklingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a wygenerowane z tego środki przekaże na walkę z rakiem piersi.  

  

Kampanię można wesprzeć także, kupując limitowaną wersję cegiełki  #BIUSTOmydła – mydełka w kształcie piersi, które wymydli się po 30 dniach jego używania, co przypomni o wykonaniu kolejnego samobadania piersi.   

   

Inspirowane naturą, ręcznie wykonane, wegańskie #BIUSTOmydło zostało stworzone przez partnera kampanii, markę ORGANIQUE, by wspierać kobiety w tym, co niezwykle istotne – w dbaniu o zdrowie i w pielęgnowaniu miłości do własnego ciała. #BIUSTOmydło dostępne jest w sklepach wymienionych pod adresem www.dotykamwygrywam.pl/biustomydlo-cegielka.  

   

Całkowity dochód ze sprzedaży #BIUSTOmydła zostanie przekazany na rzecz Fundacji Wsparcie na Starcie, która od lat prowadzi w szkołach edukację w zakresie dbania o zdrowie piersi wśród nastolatek i młodych kobiet poprzez promocję profilaktyki raka piersi w postaci samobadania i brafittingu. 

   

Wśród osób wspierających profilaktykę raka piersi i ideę biustopozytywności znaleźli się także  influencerzy, tacy jak: Siostry ADiHD (siostry_adihd), Kamila Rowińska (kamilarowinska_pl), Anna Jaworska (mumme.pl), Karolina Cwalina-Stępniak (sexyazaczynasiewglowie), Paula Peszko (paula_peszko), Olivka Bosowska (olivka_bosovska), Ewa Zakrzewska (Ewokracja), Julia Izmałkowa i Fergus O’hare (Psychomama-Julia), Martyna Kaczmarek (martynakaczmarek), Joanna Biernacka (AshAshPlum), Monika Kołodyńska-Lewandowska (monika_kolodynska_bralady), Ola Żelazo (joga.żelazo), Katarzyna Łodygowska (matka_prawnik), Angelika Miszalska-Kamińska (miszalskakaminska), Anna Dydzik (nieperfekcyjnamama_pl), Karolina Szymańska (our_little_adventures), siostry Laura Ogrodowczyk (laura_ogrodowczyk) i Marzena Magiera (marzena_magiera), Katarzyna Kulpa (stanikomania) oraz dziewczyny z inicjatywy Akcja Menstruacja. 

 

Wszyscy oni zachęcają do zainstalowania BIUSTOapki i oswajają Polki z misją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, czyli budowaniem nawyku samobadania piersi i noszeniem właściwie dobranego biustonosza.  

 

KONKURS! 

Do 25 października każdy może wesprzeć kampanię poprzez umieszczenie postu na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i TikTok. By dołączyć do biustopozytywnej rewolucji wystarczy nagrać film na TikToka z wykorzystaniem przeboju Miód, piosenki Natalii Przybysz, jednej z ambasadorek 10 edycji kampanii Dotykam=Wygrywam i opublikować go z oznaczeniami   @wsparcienastarcie  w swoich kanałach w social mediach. Do wygrania płyta Natalii Przybysz z autografem, biustonosze Panache i inne atrakcyjne nagrody od @panache_polska i @wsparcienastarcie 

  

Link do filmu zawierającego ważne informacje na temat samobadania:

https://www.dotykamwygrywam.pl 

 

Więcej informacji: 

Patrycja Sawicka – Sikora 

Gsm 506 181 076 

 

www.dotykamwygrywam.pl 

www.wsparcienastarcie.edu.pl    

www.izabelasakutova.com 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Primoloko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu Biuro prasowe
2024-12-28 | 13:15

BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu

  Ochrona zdrowia od wielu dekad nie jest niestety priorytetem kolejnych rządów, mimo przedwyborczych deklaracji, że takowym priorytetem będzie objęta. Na przeszkodzie stała
Zdrowie Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
2024-12-18 | 01:00

Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych

Aurumaris Professional, marka specjalizująca się w skutecznej kosmetyce profesjonalnej i konsumenckiej, odnotowuje dynamiczny wzrost skali biznesu. W niespełna pół roku od debiutu w
Zdrowie 74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
2024-12-06 | 11:00

74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy

Magdalena Damasiewicz, dyrektor ds. abonamentów i ubezpieczeń zdrowotnych w enel-med: Rola medycyny pracy w ostatnich latach była mocno niedoceniana i ograniczała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.