Komunikaty PR

Alpro stawia na żywność przyszłości

2022-05-20  |  09:45
Biuro prasowe
Kontakt

Materiały Prasowe
Materiały Prasowe

Warszawa
00-000 Warszawa
poczta|poczta.pl| |poczta|poczta.pl
000000000
Strona www

Coraz więcej Polaków decyduje się na dietę, która łączy korzyści dla zdrowia i planety. Jej podstawą są produkty roślinne - ich rynek rozwija się w rekordowym tempie. Pod tym względem Polska już jest w czołówce Europy, a prognozy dla kategorii[1] mówią o potrojeniu obecnej wartości w perspektywie kolejnych 5 lat. W trendy przyszłości wpisuje się oferta marki Alpro z portfolio grupy spółek DANONE, która  właśnie wprowadza produkt, opracowany z myślą o miłośnikach mleka – jak podkreśla firma: nie jest to mleko, choć smakiem do złudzenia je przypomina.   

Kategoria produktów roślinnych[2] rozszerza się w rekordowym tempie, a w minionym roku jej wartość zwiększyła się aż o blisko 40%[3] - połowę tego wzrostu generuje marka Alpro. Polacy coraz chętniej sięgają po produkty na bazie roślin - w 2018 roku co 10. Polak (11,5%) poszukiwał na rynku produktów pochodzenia roślinnego, podczas gdy w 2020 roku zainteresowanie takimi produktami przejawiał już co 5. konsument (20,5%).[4]   - Produkty roślinne to żywność przyszłości, bo sięganie po nie niesie ze sobą korzyści dla zdrowia i planety – co konsumenci doceniają coraz bardziej. Już dziś Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków produktów roślinnych w Europie. Prognozujemy, że w perspektywie kolejnych pięciu lat wartość tego rynku może się nawet potroić. - mówi Marek Sumiła, Dyrektor Zarządzający Danone i Żywiec Zdrój. 

Żywność przyszłości

Polacy wybierając żywność kierują się już nie tylko jej ceną, smakiem czy składem produktów. Coraz bardziej świadomie poszukują dodatkowych wartości, towarzyszących jej wytwarzaniu. Mogą nimi być na przykład poszanowanie konkretnych standardów w procesie produkcji – na przykład przeciwdziałanie marnowaniu żywności, czy niższy ślad środowiskowy. Przekłada się to na rosnącą popularność  diet opartych na produktach roślinnych. Oferta rynkowa w tej grupie produktów jest jedną z najszybciej rozwijających się wśród wszystkich kategorii spożywczych, a kolejne innowacje produktowe to zachęta do zmiany nawyków żywieniowych.  - Nasza nowość dla wielu osób może być produktem przełomowym, bo choć nie jest to mleko – smakuje jak mleko, wręcz łamie barierę smaku. Jest to produkt oparty na roślinach – stanowią one 100% składu i aż 96% opakowania. Na tym nie koniec, bo dążymy do tego by do 2025 opakowania wszystkich produktów Alpro były w 100% wykonane z roślin - dodaje Marek Sumiła

Dieta roślinna oznacza 3-krotnie niższy ślad węglowy, 10-krotnie mniejsze wykorzystanie terenów uprawnych i zdecydowanie niższe zużycie wody. [5]

Żywienie dla zdrowia i planety

Wszystko, co pojawia się na naszych talerzach, wpływa na zdrowie, a w szerszym kontekście również na planetę. Według grupy 37 naukowców wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health, dieta łącząca smak i przyjemność jedzenia z troską o kondycję planety jest możliwa. Specjaliści opracowali zasady tzw. diety planetarnej, której głównym założeniem jest m.in. zmniejszenie o ponad połowę spożycia mięsa (przede wszystkim czerwonego), ograniczanie spożycia tłuszczów nasyconych, pochodzących głównie z produktów odzwierzęcych, a także redukcja ilości cukru w diecie. Naukowcy rekomendują uzupełnienie codziennej diety roślinami i produktami roślinnymi, takimi jak np. napoje roślinne, roślinne tłuszcze i nasiona. Zgodnie z zaleceniami, źródłem białka mogą być rośliny strączkowe oraz orzechy. Najważniejsze, by podstawą posiłków były warzywa i owoce, których rola w prawidłowym odżywianiu jest ogromna.  

[1] Dotyczy roślinnych alternatyw dla produktów mlecznych  (napoje, jogurty, desery, śmietany)

[2] Jak wyżej

[3] Danone sourced from NielsenIQ, Retail Audit, Total Poland (Food), Sales Value % Change FY 2021 compared to FY 2020 in the Plant Based Category (Copyright © 2022, NielsenIQ

[4] Raport Roślinnie jemy. Podsumowanie badań opinii publicznej odnośnie do postaw konsumenckich Polaków wobec produktów i dań roślinnych, 2019, za RoślinnieJemy | Przyszłość jest roślinna! (roslinniejemy.org)

[5] Za https://www.bbc.com/news/science-environment-46654042 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Materiały Prasowe
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.