Bezpłatna ocena stanu zdrowia w enel-med stomatologia - akcja "Polska mówi aaa"
Choroby zębów i dziąseł to problem niemal 100% dorosłych Polaków. Do głównych przyczyn należą nieodpowiednia higiena jamy ustnej, brak czasu i nieregularne wizyty u stomatologów. Chcąc promować zdrowe nawyki i edukację w tym obszarze, w ramach obchodzonego 20 marca Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej enel-med stomatologia zaprasza na darmowe przeglądy dentystyczne połączone z instruktażem prawidłowej higieny.
Choć Światowy Dzień Jamy Ustnej obchodzony jest 20 marca, specjaliści prowadzą wytężone działania z zakresu promocji zdrowych nawyków przez cały miesiąc. Do podstawowych zasad pielęgnacji zgodnie zaliczają: prawidłowe mycie zębów, nitkowanie przestrzeni międzyzębowych oraz cykliczne kontrole stomatologiczne. Prowadzona pod patronatem Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego kampania profilaktyczna „Polska mówi aaa” obejmuje darmowe przeglądy połączone z instruktażem higieny, a do swoich gabinetów zaprasza partner akcji – enel-med stomatologia. Marka oferuje wizyty w 20 swoich klinikach na terenie całego kraju.
– Pacjenci często zapominają o regularnych kontrolach u stomatologa. U dorosłych oznacza to wizyty co pół roku, a u dzieci nawet co 3-4 miesiące. Niestety dzisiejszy tryb życia nie pomaga w utrzymaniu zdrowia jamy ustnej. Dieta bogata w cukry proste to doskonałe pożywienie dla bakterii, a codzienny pośpiech sprawia, że nie zachowujemy należytej staranności podczas mycia zębów. To z kolei stwarza dobre warunki do rozwoju próchnicy czy stanu zapalnego przyzębia. Jeśli nie zareagujemy na zmiany chorobowe odpowiednio wcześnie, z małej zmiany próchnicowej powstanie duży ubytek, co może skończyć się leczeniem kanałowym lub nawet ekstrakcją zęba – mówi lek. dent. Marta Markunina.
Stomatolodzy zwracają także uwagę, że schorzenia jamy ustnej wpływają na kondycję całego organizmu. Bakterie gromadzące się w płytce nazębnej przenikają do krwiobiegu i migrują do innych narządów, wywołując wiele chorób, m.in. układu sercowo-naczyniowego, pokarmowego, oddechowego, moczowego, wpływają na stawy. Schorzenia jamy ustnej utrudniają leczenie i wpływają negatywnie na przebieg różnych chorób, np. cukrzycy. Dlatego specjaliści tak dużą wagę przykładają do działań edukacyjnych.
– Ważnym elementem ochrony zdrowia jest profilaktyka. Statystyki chorób jamy ustnej i problemów stomatologicznych Polaków są bardzo niekorzystne, dlatego cieszymy się, że wraz z partnerami możemy rozszerzyć zasięg kampanii i dotrzeć do większego grona odbiorców. Poza przeglądami dentystycznymi partnerzy akcji oferują pacjentom instruktaż prawidłowej higieny – przestrzeganie kilku istotnych zasad może znacząco poprawić domową profilaktykę chorób przyzębia – dodaje Piotr Flejszar z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
W kampanii „Polska mówi aaa” bierze udział 20 klinik enel-med stomatologia na terenie całej Polski. Wizytę można odbyć od 1 do 31 marca 2022 r. po wcześniejszym umówieniu się. Przegląd oraz instruktaż higieny jamy ustnej są bezpłatne, a wszystkie konsultacje prowadzone są w reżimie sanitarnym zgodnym z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia.
Zapisów można dokonać pod numerem: 22 147 77 77 lub poprzez formularz na stronie internetowej.
O enel-med:
Centrum Medyczne ENEL- MED S.A. istnieje od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych. W portfolio Grupy Kapitałowej ENEL-MED znajdują się: sieć wielospecjalistycznych oddziałów, sieć stomatologiczna enel-med stomatologia (www.stomatologia.enel.pl), klinika medycyny estetycznej ESTELL (www.estell.pl), kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport (www.enelsport.pl) oraz marka enel-senior (ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja).
Sieć enel-med tworzą 41 wielospecjalistyczne oddziały, w tym: 30 oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 20 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, klinika medycyny estetycznej ESTELL, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.
enel-med to marka z 29 letnim doświadczeniem w opiece medycznej. Świadczymy pełen wachlarz usług, prowadząc pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację – czyli cały zamknięty cykl leczenia. Nasz profesjonalizm pacjenci docenili przyznając po raz kolejny Gwiazdę Jakości Obsługi (2021). Na wysoką jakość świadczeń składa się wybitna kadra specjalistów i najwyższej jakości sprzęt. Stawiamy na nowe technologie, dostrzegając znaczący potencjał w telemedycynie. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną oraz usługę konsultacji medycznych w formie e-wizyt.
W swojej ofercie posiadamy usługi dla pacjentów indywidualnych, w formie pakietów medycznych lub jednorazowo płatnych oraz dla klientów korporacyjnych, w formie abonamentowej opieki medycznej.
Wiemy jak ważni w rozwoju firmy są jej pracownicy. Dlatego stworzyliśmy program umożliwiający pracodawcy utrzymanie personelu w dobrej kondycji zdrowotnej. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług możemy dopasować ofertę do potrzeb każdego klienta.
Więcej informacji na www.enel.pl.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.