Bezpłatna ocena stanu zdrowia w enel-med stomatologia - akcja "Polska mówi aaa"
Choroby zębów i dziąseł to problem niemal 100% dorosłych Polaków. Do głównych przyczyn należą nieodpowiednia higiena jamy ustnej, brak czasu i nieregularne wizyty u stomatologów. Chcąc promować zdrowe nawyki i edukację w tym obszarze, w ramach obchodzonego 20 marca Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej enel-med stomatologia zaprasza na darmowe przeglądy dentystyczne połączone z instruktażem prawidłowej higieny.
Choć Światowy Dzień Jamy Ustnej obchodzony jest 20 marca, specjaliści prowadzą wytężone działania z zakresu promocji zdrowych nawyków przez cały miesiąc. Do podstawowych zasad pielęgnacji zgodnie zaliczają: prawidłowe mycie zębów, nitkowanie przestrzeni międzyzębowych oraz cykliczne kontrole stomatologiczne. Prowadzona pod patronatem Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego kampania profilaktyczna „Polska mówi aaa” obejmuje darmowe przeglądy połączone z instruktażem higieny, a do swoich gabinetów zaprasza partner akcji – enel-med stomatologia. Marka oferuje wizyty w 20 swoich klinikach na terenie całego kraju.
– Pacjenci często zapominają o regularnych kontrolach u stomatologa. U dorosłych oznacza to wizyty co pół roku, a u dzieci nawet co 3-4 miesiące. Niestety dzisiejszy tryb życia nie pomaga w utrzymaniu zdrowia jamy ustnej. Dieta bogata w cukry proste to doskonałe pożywienie dla bakterii, a codzienny pośpiech sprawia, że nie zachowujemy należytej staranności podczas mycia zębów. To z kolei stwarza dobre warunki do rozwoju próchnicy czy stanu zapalnego przyzębia. Jeśli nie zareagujemy na zmiany chorobowe odpowiednio wcześnie, z małej zmiany próchnicowej powstanie duży ubytek, co może skończyć się leczeniem kanałowym lub nawet ekstrakcją zęba – mówi lek. dent. Marta Markunina.
Stomatolodzy zwracają także uwagę, że schorzenia jamy ustnej wpływają na kondycję całego organizmu. Bakterie gromadzące się w płytce nazębnej przenikają do krwiobiegu i migrują do innych narządów, wywołując wiele chorób, m.in. układu sercowo-naczyniowego, pokarmowego, oddechowego, moczowego, wpływają na stawy. Schorzenia jamy ustnej utrudniają leczenie i wpływają negatywnie na przebieg różnych chorób, np. cukrzycy. Dlatego specjaliści tak dużą wagę przykładają do działań edukacyjnych.
– Ważnym elementem ochrony zdrowia jest profilaktyka. Statystyki chorób jamy ustnej i problemów stomatologicznych Polaków są bardzo niekorzystne, dlatego cieszymy się, że wraz z partnerami możemy rozszerzyć zasięg kampanii i dotrzeć do większego grona odbiorców. Poza przeglądami dentystycznymi partnerzy akcji oferują pacjentom instruktaż prawidłowej higieny – przestrzeganie kilku istotnych zasad może znacząco poprawić domową profilaktykę chorób przyzębia – dodaje Piotr Flejszar z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
W kampanii „Polska mówi aaa” bierze udział 20 klinik enel-med stomatologia na terenie całej Polski. Wizytę można odbyć od 1 do 31 marca 2022 r. po wcześniejszym umówieniu się. Przegląd oraz instruktaż higieny jamy ustnej są bezpłatne, a wszystkie konsultacje prowadzone są w reżimie sanitarnym zgodnym z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia.
Zapisów można dokonać pod numerem: 22 147 77 77 lub poprzez formularz na stronie internetowej.
O enel-med:
Centrum Medyczne ENEL- MED S.A. istnieje od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych. W portfolio Grupy Kapitałowej ENEL-MED znajdują się: sieć wielospecjalistycznych oddziałów, sieć stomatologiczna enel-med stomatologia (www.stomatologia.enel.pl), klinika medycyny estetycznej ESTELL (www.estell.pl), kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport (www.enelsport.pl) oraz marka enel-senior (ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja).
Sieć enel-med tworzą 41 wielospecjalistyczne oddziały, w tym: 30 oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 20 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, klinika medycyny estetycznej ESTELL, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.
enel-med to marka z 29 letnim doświadczeniem w opiece medycznej. Świadczymy pełen wachlarz usług, prowadząc pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację – czyli cały zamknięty cykl leczenia. Nasz profesjonalizm pacjenci docenili przyznając po raz kolejny Gwiazdę Jakości Obsługi (2021). Na wysoką jakość świadczeń składa się wybitna kadra specjalistów i najwyższej jakości sprzęt. Stawiamy na nowe technologie, dostrzegając znaczący potencjał w telemedycynie. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną oraz usługę konsultacji medycznych w formie e-wizyt.
W swojej ofercie posiadamy usługi dla pacjentów indywidualnych, w formie pakietów medycznych lub jednorazowo płatnych oraz dla klientów korporacyjnych, w formie abonamentowej opieki medycznej.
Wiemy jak ważni w rozwoju firmy są jej pracownicy. Dlatego stworzyliśmy program umożliwiający pracodawcy utrzymanie personelu w dobrej kondycji zdrowotnej. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług możemy dopasować ofertę do potrzeb każdego klienta.
Więcej informacji na www.enel.pl.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.