Komunikaty PR

„Branża ANTYCOVID” walczy z wirusem. Mija rok od pierwszego zakażenia w Polsce

2021-03-04  |  09:00
Biuro prasowe

Równo rok temu - 4 marca 2020 r. – potwierdzono wystąpienie pierwszego, oficjalnego przypadku koronawirusa COVID-19 w Polsce. W tym czasie doszło do poważnych perturbacji gospodarczych – jednak w ich wyniku nie wszyscy stracili. Prężnie rozwinęła się tzw. branża antycovid, reprezentowana m.in. przez producentów płynów do dezynfekcji, maseczek czy bramek dezynfekcyjnych.  

Kto rozwinął skrzydła w pandemii?

W obliczu diametralnych zmian na rynku pracy niektóre z branż znalazły się w katastrofalnej sytuacji. Jednak pandemia – jak każdy kryzys – wymusiła zapotrzebowanie na nowe produkty i usługi. W gronie podmiotów, które starają się odpowiedzieć na te potrzeby, znaleźć możemy np. producentów szczepionek, maseczek i bramek do dezynfekcji, ale również tych mniej oczywistych – jak np. pośredników przy dostawach jedzenia. Wielkie firmy skoncentrowały się na zwalczaniu pandemii, dostrzegając szansę w niespotykanym popycie na płyny do dezynfekcji (np. Orlen), maseczki (np. Mercator Medical) czy – do niedawna – przyłbice. Również giełda, także rodzima GPW, reaguje na każde światełko w tunelu walki z pandemią. Ogłoszenie dopuszczenia do użytkowania szczepionki Pfizer, w krótką chwilę diametralnie zmieniło notowania giełdowych graczy na warszawskiej GPW i na całym świecie. Żyjemy w czasach, w których gospodarczy rytm nadaje pandemia. 

(Mali) przedsiębiorcy stawiają czoło pandemii 

Warto jednak zauważyć, że w nowych realiach odnaleźli się nie tylko giełdowi giganci. W zwalczanie COVID-19 zaangażowało się również wielu mniejszych przedsiębiorców, również z Polski. Dzięki nim, możemy mówić o dynamicznym rozwoju nowej części gospodarki – branży antycovid. Podmiotów, które możemy do niej zaliczyć, jest coraz więcej. Potwierdza to organizator Targów ANTYCOVID EXPO. Beata Snopkiewicz, Project Manager Targów, która mówi, że katalog rozwiązań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa sanitarnego-epidemiologicznego jest bardzo szeroki, a liczba podmiotów je świadczących rośnie.

- „Targi ANTYCOVID EXPO powstały z myślą o firmach odpowiadających na wyzwania pandemii. Przedsiębiorcy z Polski prezentowali skuteczne i innowacyjne urządzenia oraz środki chroniące pracowników i klientów przed zakażeniem SARS-Cov2. Oferta wystawców była szeroka oraz innowacyjna. Wśród artykułów zapewniających bezpieczeństwo można było znaleźć m.in. maseczki, płyny do dezynfekcji powierzchni, bramki dezynfekcyjne, czy sprzęt ochronny”.

Przebranżowienie ze wsparciem ekspertów

Dynamiczny przyrost podmiotów przeciwdziałających COVID-19 nie byłby możliwy bez przebranżowienia. Wielu przedsiębiorców zostało do tego zmuszonych, wielu innych postanowiło czynnie włączyć się w walkę z wirusem – dostrzegając nie tylko szanse biznesowe, ale również społeczną misję aktywności zwalczającej COVID-19.

Marcin Starek, członek zarządu firmy dystrybuującej bramki do dezynfekcji Sangate, wcześniej właściciel agencji eventowej, mówi: „Zaangażowaliśmy się na rzecz zwalczania negatywnych skutków COVID i prowadzimy biznes z misją. Świadomość, że nasza praca przybliża nas do normalności jest dla nas ważna, bo sami odczuliśmy negatywne skutki pandemii”.

Jak dodaje, przebranżowienie nie byłoby możliwe bez wsparcia ekspertów: „Często nasze bramki trafiają w miejsca newralgiczne – takie jak np. szpitale - nasz produkt działa m.in. w Dolnośląskim Centrum Onkologicznym czy Szpitalu Praskim. Dlatego bardzo ważnym elementem naszej aktywności jest praca ekspertów, bo chodzi przecież o zdrowie i życie ludzi. Nasze produkty powstają w oparciu o rzetelną wiedzę i posiadają niezbędne atesty”.

Czy branża antycovid zostanie z nami na dłużej?

Zapotrzebowanie na produkty i usługi dostarczane przez podmioty z branży antycovid zostaną z nami na dłużej – nasi rozmówcy są co do tego zgodni.  

- „Zamiana przyłbic oraz zasłaniania ust i nosa na konkretny wymóg korzystania z maseczek pokazuje, że system zwalczania wirusa wciąż jest modyfikowany. W naszej opinii częścią dbania o bezpieczeństwo pracowników powinna być dezynfekcja zewnętrzna – zwłaszcza w miejscach szczególnego ryzyka (np. w szpitalach) czy na obiektach organizujących imprezy masowe (np. stadiony). Z dużym prawdopodobieństwem czeka nas to wraz z rozwojem sytuacji i postępującym odmrażaniem. Odbieramy bardzo pozytywne sygnały od tych, którzy już skorzystali z naszych bramek do dezynfekcji” – mówi Marcin Starek z firmy Sangate. 

„W ostatnim czasie oprócz targów zorganizowaliśmy również dwie konferencje e-ANTYCOVID EXPO oraz cykl webinarów. Zainteresowanie przeszło nasze najśmielsze wyobrażenia. Świadczy to o tym, że zapotrzebowanie na skuteczne środki oraz rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo jest nadal bardzo duże”– twierdzi Beata Snopkiewicz, Project Manager Targów ANTYCOVID EXPO.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 09:30

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.