Branża urządzeń medycznych potrzebuje kompetencji cyfrowych
Konsutant PR
Warszawa
03-439 Warszawa
monikawiton|gmail.com| |monikawiton|gmail.com
516156128
https://www.linkedin.com/in/monikawiton/
Branża sprzętu medycznego planuje inwestycje w cyfryzacje i szuka ekspertów z kompetencjami digitalowymi – wynika z raportu HRK Life Science i agencji Brandmed „Transformacja cyfrowa w sektorze sprzętu medycznego”.
Aż 77 proc. prezesów firm działających na rynku urządzeń medycznych, którzy wzięli udział w badaniu stwierdziło, że transformacja cyfrowa jest kluczowym wyzwaniem dla ich firm. Jednocześnie ¼ zarządzających biorących udział w badaniu zadeklarowała, że ich umiejętności cyfrowe nie są wystarczające do zarządzania procesem transformacji cyfrowej.
Pandemia COVID-19 przyspieszyła procesy cyfryzacji, zarówno wewnątrz firm, jak i w kontaktach z klientami i pacjentami. Firmy produkujące sprzęt medyczny i świadczące usługi w tej branży musiały, jak wiele innych, przestawić się na pracę hybrydową lub zdalną oraz dostosować swoje procesy do nowych warunków.
Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw dotyczy zarówno wewnętrznych procesów, jak usług i produktów. Zarządzający zdają sobie sprawę z tego, że ich pracownicy mają niewystarczające kompetencje do przeprowadzenia firmy przez digitalową ewolucję, jednoczenie przyjmują odpowiedzialność za proces wdrażanych zmian. Wiele firm już rozpoczęło poszukiwanie kadry posiadającej umiejętności i wiedzę niezbędną do przeprowadzenia firmy przez proces transformacji cyfrowej.
- Obecnie branża urządzeń medycznych poszukuje ekspertów od cyfryzacji. Firmy interesują się zarówno kandydatami o kompetencjach wymaganych przy tworzeniu i wsparciu marketingowym usług i produktów, ale również ekspertami od procesów wewnętrznych – mówi Rafał Franczak, Business Unit Manager w HRK Life Science, który od kilkunastu lat wspiera firmy z tego w obszaru w poszukiwaniu wykfalifikowanej kadry. – Wydarzenia związane z pandemią COVID-19 w sposób widoczny wpłynęły na profil kandydatów. Potrzeba cyfryzacji procesów, produktów i usług odbija się na tym, jakich kompetencji obecnie szukają pracodawcy. Branża sprzętu medycznego inwestuje w nowe usługi, np. rozwiązania z zakresu telemedycyny oraz buduje i rozwija nowe kanały sprzedaży w digitalu. Pracę w firmach na tym rynku znajdą nie tylko eksperci od e-commerce i digital marketingu, ale również analitycy czy kandydaci od wsparcia cyfryzacji procesów wewnętrznych. Szukają zarówno duże firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, jak i medyczne startupy, które w cyfryzacji tego sektora widzą swoją niszę na rynku – dodaje Franczak.
Cyfryzacja na dobre zawitała do działań sprzedażowych i marketingowych. Z badania wynika, że jednym z najszybciej adaptujących się i najbardziej rozpowszechnionych mediów komunikacyjnych są urządzenia mobilne. 71% respondentów wskazało, że używa tych urządzeń do komunikacji wewnątrz firmy. 42% używa ich do komunikowania się z lekarzami, a 39% z placówkami medycznymi. Tylko 15% respondentów odpowiedziało, że wykorzystuje urządzenia mobilne do komunikacji ze swoimi pacjentami.
W okresie przed pandemią najczęściej stosowanymi narzędziami komunikacji były webinaria i media społecznościowe, z wynikami odpowiednio 76% i 71%. Te dwa cyfrowe rozwiązania pozostały najbardziej pomocne i najczęściej wykorzystywane w dobie ograniczeń związanych z COVID-19. Uczestnicy badania ocenili webinaria i aplikacje mobilne jako najbardziej atrakcyjne i obiecujące narzędzia marketingu medycznego. Według opinii ekspertów, zaawansowane, zdalne systemy monitorowania pacjentów połączone ze sztuczną inteligencją mogą być ekscytującą i obiecującą ścieżką, którą warto podążać.
Pełny raport dostępny jest na stronie: https://content.brandmed.com/pl/transformacja-cyfrowa-raport
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.