Branża urządzeń medycznych potrzebuje kompetencji cyfrowych
Konsutant PR
Warszawa
03-439 Warszawa
monikawiton|gmail.com| |monikawiton|gmail.com
516156128
https://www.linkedin.com/in/monikawiton/
Branża sprzętu medycznego planuje inwestycje w cyfryzacje i szuka ekspertów z kompetencjami digitalowymi – wynika z raportu HRK Life Science i agencji Brandmed „Transformacja cyfrowa w sektorze sprzętu medycznego”.
Aż 77 proc. prezesów firm działających na rynku urządzeń medycznych, którzy wzięli udział w badaniu stwierdziło, że transformacja cyfrowa jest kluczowym wyzwaniem dla ich firm. Jednocześnie ¼ zarządzających biorących udział w badaniu zadeklarowała, że ich umiejętności cyfrowe nie są wystarczające do zarządzania procesem transformacji cyfrowej.
Pandemia COVID-19 przyspieszyła procesy cyfryzacji, zarówno wewnątrz firm, jak i w kontaktach z klientami i pacjentami. Firmy produkujące sprzęt medyczny i świadczące usługi w tej branży musiały, jak wiele innych, przestawić się na pracę hybrydową lub zdalną oraz dostosować swoje procesy do nowych warunków.
Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw dotyczy zarówno wewnętrznych procesów, jak usług i produktów. Zarządzający zdają sobie sprawę z tego, że ich pracownicy mają niewystarczające kompetencje do przeprowadzenia firmy przez digitalową ewolucję, jednoczenie przyjmują odpowiedzialność za proces wdrażanych zmian. Wiele firm już rozpoczęło poszukiwanie kadry posiadającej umiejętności i wiedzę niezbędną do przeprowadzenia firmy przez proces transformacji cyfrowej.
- Obecnie branża urządzeń medycznych poszukuje ekspertów od cyfryzacji. Firmy interesują się zarówno kandydatami o kompetencjach wymaganych przy tworzeniu i wsparciu marketingowym usług i produktów, ale również ekspertami od procesów wewnętrznych – mówi Rafał Franczak, Business Unit Manager w HRK Life Science, który od kilkunastu lat wspiera firmy z tego w obszaru w poszukiwaniu wykfalifikowanej kadry. – Wydarzenia związane z pandemią COVID-19 w sposób widoczny wpłynęły na profil kandydatów. Potrzeba cyfryzacji procesów, produktów i usług odbija się na tym, jakich kompetencji obecnie szukają pracodawcy. Branża sprzętu medycznego inwestuje w nowe usługi, np. rozwiązania z zakresu telemedycyny oraz buduje i rozwija nowe kanały sprzedaży w digitalu. Pracę w firmach na tym rynku znajdą nie tylko eksperci od e-commerce i digital marketingu, ale również analitycy czy kandydaci od wsparcia cyfryzacji procesów wewnętrznych. Szukają zarówno duże firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, jak i medyczne startupy, które w cyfryzacji tego sektora widzą swoją niszę na rynku – dodaje Franczak.
Cyfryzacja na dobre zawitała do działań sprzedażowych i marketingowych. Z badania wynika, że jednym z najszybciej adaptujących się i najbardziej rozpowszechnionych mediów komunikacyjnych są urządzenia mobilne. 71% respondentów wskazało, że używa tych urządzeń do komunikacji wewnątrz firmy. 42% używa ich do komunikowania się z lekarzami, a 39% z placówkami medycznymi. Tylko 15% respondentów odpowiedziało, że wykorzystuje urządzenia mobilne do komunikacji ze swoimi pacjentami.
W okresie przed pandemią najczęściej stosowanymi narzędziami komunikacji były webinaria i media społecznościowe, z wynikami odpowiednio 76% i 71%. Te dwa cyfrowe rozwiązania pozostały najbardziej pomocne i najczęściej wykorzystywane w dobie ograniczeń związanych z COVID-19. Uczestnicy badania ocenili webinaria i aplikacje mobilne jako najbardziej atrakcyjne i obiecujące narzędzia marketingu medycznego. Według opinii ekspertów, zaawansowane, zdalne systemy monitorowania pacjentów połączone ze sztuczną inteligencją mogą być ekscytującą i obiecującą ścieżką, którą warto podążać.
Pełny raport dostępny jest na stronie: https://content.brandmed.com/pl/transformacja-cyfrowa-raport
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.