Komunikaty PR

Centrum Medyczne CMP rusza z badaniami klinicznymi nad lekami na COVID-19

2021-04-21  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Jaskuła
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ewelina.jaskula|goodonepr.pl| |ewelina.jaskula|goodonepr.pl
665 339 877
www.goodonepr.pl/

Na początku kwietnia w Centrum Medycznym CMP wystartowało pierwsze badanie kliniczne nad nowym lekiem na COVID-19. Specjaliści będą oceniać skuteczność i bezpieczeństwo leków opartych o technologie przeciwciał monoklonalnych. Ich działanie ma polegać na hamowaniu rozwoju wirusa w organizmie, a co za tym idzie łagodzić przebieg choroby. W następnych tygodniach rozpoczną się dwa kolejne badania.

Centrum Medyczne CMP dołącza do najważniejszego procesu globalnej walki z pandemią, czyli do oceny skuteczności i bezpieczeństwa nowych leków na COVID-19. W ciągu najbliższych 3 miesięcy przeprowadzi 3 badania nad różnymi lekami, opartymi o technologie przeciwciał monoklonalnych.

Jeden z badanych przez nas farmaceutyków dostał wstępną pozytywną opinię Europejskiej Agencji Leków i był testowany w innych krajach, zatem efekty są obiecujące. Liczymy, że wkrótce ogłosimy nazwę skutecznego leku w walce z koronawirusem, co będzie kluczowe w opanowaniu światowej ekspansji wirusa – podkreśla  Piotr Sawicki, Kierownik Działu Badań Klinicznych w Centrum Medycznym CMP.

Trwają zgłoszenia do pierwszego badania

Badania prowadzone są w placówce CMP w Piasecznie, dlatego do udziału kwalifikowani są mieszkańcy głównie z tej miejscowości i okolic. Osoby, które dotychczas zostały dopuszczone do udziału w badaniu otrzymały już nowy lek. Zgłoszenia trwają do końca kwietnia, a do kolejnych badań rozpoczną się w maju.

Do udziału w badaniu zapraszamy osoby dorosłe z pozytywnym wynikiem testu na COVID-19, ze skąpymi objawami, nie wymagające hospitalizacji i tlenoterapii. Pacjenci mogą się zgłaszać maksymalnie 72 godziny od otrzymania pozytywnego wyniku testu na obecność wirusa SARS-CoV-2 i maksymalnie 7 dni od wystąpienia pierwszych objawów. Badania kliniczne to szansa na skorzystanie z potencjalnie nowej terapii oraz udział w ważnym społecznie projekcie  – mówi Piotr Sawicki z CMP.

Przebieg badania

Po zakwalifikowaniu do badania, pacjenci odwiedzają oddział CMP w Piasecznie tylko raz, z zachowaniem pełnego reżimu i wymogów sanitarnych. Następnie przebywają w swoich domach na izolacji, a członkowie zespołu badawczego kontrolują ich stan zdrowia, odwiedzając ich w miejscach pobytu.

Najważniejszy jest pierwszy etap, czyli podanie leku i kontrolowanie czy faktycznie wyhamował namnażanie się wirusa w organizmie. Później przez około pół roku, specjaliści obserwują jeszcze stan zdrowia pacjentów i na tej podstawie mogą ocenić skuteczność i bezpieczeństwo leku – wyjaśnia Piotr Sawicki z CMP.

Badaniom klinicznym nad nowymi lekami na COVID-19 w Centrum Medycznym CMP przewodniczy dr Adam Deres, internista z wieloletnim doświadczeniem, we współpracy z dedykowanym zespołem badawczym. CMP prowadzi badania kliniczne od 2019 r. Dotyczą m.in. leczenia grypy czy chorób z obszaru pulmonologii, kardiologii i ginekologii.

Osoby chętne do udziału w pierwszym badaniu nad lekiem na COVID-19, mogą zgłosić się do końca kwietnia br. poprzez infolinię (22 737 50 50) lub za pośrednictwem e-maila (badaniakliniczne@cmp.med.pl).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.