Komunikaty PR

Ceramika Paradyż i Grupa Selena wprowadzają bajkowy klimat w CZD

2021-06-15  |  19:25
Biuro prasowe
Do pobrania zdjęcie ( 2.64 MB )

Firmy wsparły budowę „Strefy Wind” wraz z klatką schodową przeznaczonych dla personelu i pacjentów jadących na Blok Operacyjny oraz wydały specjalną książkę z bajkami „Współcześni Tytani i inne kolorowe opowieści”.

Tytani Ceramiki to wspólna inicjatywa Grupy Selena i Ceramiki Paradyż mająca na celu dostarczanie wykonawcom innowacyjnych rozwiązań dostępnych w branży. Dla obu przedsiębiorstw, odpowiedzialność społeczna stanowi istotną część działalności, dlatego też chętnie podejmują się różnych inicjatyw z obszaru CSR-u. Tym razem firmy zaangażowały się w wyjątkowy projekt na rzecz Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Paradyż i Selena przekazały na budowę bajkowego szybu windowego 8 ton kleju i 72 litry emulsji gruntującej oraz 1353 m2 gresów ceramicznych. Powstała konstrukcja o wysokości ponad 46 m składa się z 13 kondygnacji, w tym 12 pięter użytkowych. Ogromna inwestycja warta 8,7 mln miała za zadanie nie tylko usprawnienie komunikacji i zwiększenie bezpieczeństwa, ale również poprawy komfortu pacjentów, ich rodziców oraz personelu. Specjalnie do tego projektu stworzono grafiki pt.: „Bajkowa Kraina”, które pozwalają dzieciom zapomnieć o stresie związanym z podróżą na Blok Operacyjny. Na każdym z pięter znajduje się inna bajkowa kraina m.in.: Daleki Wschód, Meksyk, Dżungla, Madagaskar, Mars, czy Kocie Miasto.

Nowa „Strefa Wind” to wyjątkowy projekt, który dzięki cudownym przestrzeniom pozwala naszym pacjentom chociaż na chwilę zapomnieć o stresie związanym z nadchodzącymi operacjami – powiedziała Katarzyna Gardzińska, rzecznik prasowy Instytutu Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka. – Dziękujemy wszystkim podmiotom, dzięki którym realizacja inwestycji była możliwa – dodała.

Tytani Ceramiki postanowili dołożyć kolejną cegiełkę do projektu. Na podstawie stworzonych grafik, wspólnymi siłami zainicjowali wydanie bajek, które będą wręczane małym pacjentom po przebytym zabiegu. Bajki specjalnie na potrzeby tego projektu napisała Ula Buyuly. Każda z przedstawionych opowieści odnosi się do innego piętra z szybu wind. Książki zostały przekazane Centrum Zdrowia Dziecka 14 czerwca.

Tworząc „Współczesnych Tytanów i inne kolorowe opowieści” zależało nam na podarowaniu dzieciom historii, dzięki którym w każdej chwili będą mogły oderwać się od trudnej rzeczywistości i przenieść się w podróż po wyjątkowej krainie bajek – skomentowała Ilona Gajewska, PR & Corporate Communication Executive Manager w Grupie Selena. – Wspólna akcja społeczna, której liderem jest Ceramika Paradyż, to fantastyczna inicjatywa wspierająca najmłodszych w potrzebie. Razem możemy zdziałać dużo więcej.

Za pomysł, projekt i wykonanie aranżacji graficznej strefy wind odpowiadał zespół Medical Design Studio z Poznania, którego członkowie dodatkowo pro bono dokonali składu książki, przenosząc na jej karty bajkowe grafiki.  Rolę tytułowych Tytanów pełnią zwierzęta, Wszystkowiedzący Robocik czy Ufo-ludeuszek. Bohaterowie opowieści mierzą się z najróżniejszymi przygodami i wyzwaniami. Główną ideą książek, było podarowanie dzieciom uśmiechu.

Zaangażowanie w prospołeczne działania lokalne i ogólnopolskie inicjatywy wpisane jest DNA naszej firmy. Wspieramy działalność organizacji pozarządowych, szkół, placówek społecznych i szpitali w całej Polsce. Nie tak dawno przekazaliśmy nasze produkty na rzecz Tomaszowskiego Centrum Zdrowia, dziś po raz kolejny angażujemy się w pomoc dla największego szpitala dziecięcego w kraju. – wskazał Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż. – Ten projekt jest dla nas wyjątkowy, bo skierowany do małych, dzielnych bohaterów. Współpraca z Grupą Selena pozwoliła na realizację wielowymiarowej akcji charytatywnej, dzięki której pomogliśmy w ich walce o życie i zdrowie – dodał.

Całościowa realizacja inwestycji budowlanej była możliwa dzięki wsparciu finansowym prywatnej osoby, która przekazała na ten cel 6,2 mln zł, a także następujących firm i organizacji: Towarzystwo Przyjaciół CZD, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Bryła. Artur Jagodziński oraz firma Rockfon. W tworzeniu książki oprócz Tytanów Ceramiki, uczestniczył zespół projektowy Medical Design Studio.

­­­­­­­­­­­­________________                                                    

Ceramika Paradyż

Ceramika Paradyż to polska, rodzinna firma. Lider i wiodący producent płytek ceramicznych w kraju oraz wizytówka polskiego przemysłu na świecie. Od 32 lat napędza wzornictwo, tworząc i dostarczając Klientom w blisko 50 krajach innowacyjne produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości.

Firma jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Red Dot Design Award 2016 (Trakt), iF Design 2017 (Elanda/Elando), Dobry Wzór 2018 (Esagon) oraz Bronze A’Design Award 2020 za kolekcję Modernizm, a także Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP oraz Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Grupa Selena

Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z czterech największych producentów pian montażowych dla budownictwa na świecie. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie. Międzynarodowe doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać – jest to firma innowacyjna, kreująca nowe rozwiązania, dostosowane do rosnących potrzeb użytkowników.

 

Medical Design Studio

Medical Design Studio specjalizuje się w budowaniu pozytywnej i przyjaznej atmosfery w przestrzeniach szpitalnych. Do tej pory Studio zrealizowało ponad 40 projektów, z których większość była wykonana w szpitalach dziecięcych. Za swoje realizacje Medical Design Studio zostało nagrodzone w kilku krajowych i międzynarodowych konkursach, m.in. 1 miejsce w konkursie zorganizowanym przez International Academy for Design and Health.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 09:30

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.