Ceramika Paradyż i Grupa Selena wprowadzają bajkowy klimat w CZD
Firmy wsparły budowę „Strefy Wind” wraz z klatką schodową przeznaczonych dla personelu i pacjentów jadących na Blok Operacyjny oraz wydały specjalną książkę z bajkami „Współcześni Tytani i inne kolorowe opowieści”.
Tytani Ceramiki to wspólna inicjatywa Grupy Selena i Ceramiki Paradyż mająca na celu dostarczanie wykonawcom innowacyjnych rozwiązań dostępnych w branży. Dla obu przedsiębiorstw, odpowiedzialność społeczna stanowi istotną część działalności, dlatego też chętnie podejmują się różnych inicjatyw z obszaru CSR-u. Tym razem firmy zaangażowały się w wyjątkowy projekt na rzecz Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Paradyż i Selena przekazały na budowę bajkowego szybu windowego 8 ton kleju i 72 litry emulsji gruntującej oraz 1353 m2 gresów ceramicznych. Powstała konstrukcja o wysokości ponad 46 m składa się z 13 kondygnacji, w tym 12 pięter użytkowych. Ogromna inwestycja warta 8,7 mln miała za zadanie nie tylko usprawnienie komunikacji i zwiększenie bezpieczeństwa, ale również poprawy komfortu pacjentów, ich rodziców oraz personelu. Specjalnie do tego projektu stworzono grafiki pt.: „Bajkowa Kraina”, które pozwalają dzieciom zapomnieć o stresie związanym z podróżą na Blok Operacyjny. Na każdym z pięter znajduje się inna bajkowa kraina m.in.: Daleki Wschód, Meksyk, Dżungla, Madagaskar, Mars, czy Kocie Miasto.
– Nowa „Strefa Wind” to wyjątkowy projekt, który dzięki cudownym przestrzeniom pozwala naszym pacjentom chociaż na chwilę zapomnieć o stresie związanym z nadchodzącymi operacjami – powiedziała Katarzyna Gardzińska, rzecznik prasowy Instytutu Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka. – Dziękujemy wszystkim podmiotom, dzięki którym realizacja inwestycji była możliwa – dodała.
Tytani Ceramiki postanowili dołożyć kolejną cegiełkę do projektu. Na podstawie stworzonych grafik, wspólnymi siłami zainicjowali wydanie bajek, które będą wręczane małym pacjentom po przebytym zabiegu. Bajki specjalnie na potrzeby tego projektu napisała Ula Buyuly. Każda z przedstawionych opowieści odnosi się do innego piętra z szybu wind. Książki zostały przekazane Centrum Zdrowia Dziecka 14 czerwca.
– Tworząc „Współczesnych Tytanów i inne kolorowe opowieści” zależało nam na podarowaniu dzieciom historii, dzięki którym w każdej chwili będą mogły oderwać się od trudnej rzeczywistości i przenieść się w podróż po wyjątkowej krainie bajek – skomentowała Ilona Gajewska, PR & Corporate Communication Executive Manager w Grupie Selena. – Wspólna akcja społeczna, której liderem jest Ceramika Paradyż, to fantastyczna inicjatywa wspierająca najmłodszych w potrzebie. Razem możemy zdziałać dużo więcej.
Za pomysł, projekt i wykonanie aranżacji graficznej strefy wind odpowiadał zespół Medical Design Studio z Poznania, którego członkowie dodatkowo pro bono dokonali składu książki, przenosząc na jej karty bajkowe grafiki. Rolę tytułowych Tytanów pełnią zwierzęta, Wszystkowiedzący Robocik czy Ufo-ludeuszek. Bohaterowie opowieści mierzą się z najróżniejszymi przygodami i wyzwaniami. Główną ideą książek, było podarowanie dzieciom uśmiechu.
– Zaangażowanie w prospołeczne działania lokalne i ogólnopolskie inicjatywy wpisane jest DNA naszej firmy. Wspieramy działalność organizacji pozarządowych, szkół, placówek społecznych i szpitali w całej Polsce. Nie tak dawno przekazaliśmy nasze produkty na rzecz Tomaszowskiego Centrum Zdrowia, dziś po raz kolejny angażujemy się w pomoc dla największego szpitala dziecięcego w kraju. – wskazał Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż. – Ten projekt jest dla nas wyjątkowy, bo skierowany do małych, dzielnych bohaterów. Współpraca z Grupą Selena pozwoliła na realizację wielowymiarowej akcji charytatywnej, dzięki której pomogliśmy w ich walce o życie i zdrowie – dodał.
Całościowa realizacja inwestycji budowlanej była możliwa dzięki wsparciu finansowym prywatnej osoby, która przekazała na ten cel 6,2 mln zł, a także następujących firm i organizacji: Towarzystwo Przyjaciół CZD, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Bryła. Artur Jagodziński oraz firma Rockfon. W tworzeniu książki oprócz Tytanów Ceramiki, uczestniczył zespół projektowy Medical Design Studio.
________________
Ceramika Paradyż
Ceramika Paradyż to polska, rodzinna firma. Lider i wiodący producent płytek ceramicznych w kraju oraz wizytówka polskiego przemysłu na świecie. Od 32 lat napędza wzornictwo, tworząc i dostarczając Klientom w blisko 50 krajach innowacyjne produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości.
Firma jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Red Dot Design Award 2016 (Trakt), iF Design 2017 (Elanda/Elando), Dobry Wzór 2018 (Esagon) oraz Bronze A’Design Award 2020 za kolekcję Modernizm, a także Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP oraz Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Grupa Selena
Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z czterech największych producentów pian montażowych dla budownictwa na świecie. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie. Międzynarodowe doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać – jest to firma innowacyjna, kreująca nowe rozwiązania, dostosowane do rosnących potrzeb użytkowników.
Medical Design Studio
Medical Design Studio specjalizuje się w budowaniu pozytywnej i przyjaznej atmosfery w przestrzeniach szpitalnych. Do tej pory Studio zrealizowało ponad 40 projektów, z których większość była wykonana w szpitalach dziecięcych. Za swoje realizacje Medical Design Studio zostało nagrodzone w kilku krajowych i międzynarodowych konkursach, m.in. 1 miejsce w konkursie zorganizowanym przez International Academy for Design and Health.
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.