Komunikaty PR

Dlaczego pandemia to doskonały czas na znalezienie partnera?

2020-11-12  |  11:30
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.08 MB )

Niemal 7,5 mln Polaków jest singlami, ale dopiero lockdown uwidocznił naszą samotność. Choć przez lata twierdziliśmy, że dobrze jest nam samym i wolimy skupiać się na rozwoju kariery, ostatnie miesiące pokazały, ze czegoś nam zaczęło brakować. Zamknięci w domach zaczęliśmy myśleć o miłości, którą jak się okazuje można też znaleźć bez wychodzenia do ludzi.

Na co dzień, będąc bardzo aktywną zawodowo i towarzysko osobą nie rozmyślamy zbyt często nad założeniem rodziny, rozpoczęciem poważnego związku, a nawet nie zastanawiamy się dlaczego nadal pozostajemy sami. Za dużo się wokół nas dzieję, by o tym myśleć. Jednak ostatnie miesiące  coś w nas przełamały. Świat się zatrzymał, a my razem z nim. Życie zaczęło toczyć się wyłącznie w naszych czterech ścianach, bez wychodzenia na imprezy, kolacje, kawy z przyjaciółmi. Zostaliśmy zupełnie sami i musieliśmy się odnaleźć w dotychczas nam nieznanej sytuacji.  

- Lockdown zmusił nas do dokonania zmian, z dnia na dzień dostosowując się do nowej rzeczywistości. Dla wielu osób czas ten stał się dobrym pretekstem do dokonania gruntownych porządków nie tylko w domu czy komputerze ale przede wszystkim w naszych głowach, a nawet sercach. To doskonały moment na uporządkowanie naszego życia i otwarcie na nowe – podkreśla Katarzyna Richter, międzynarodowy specjalista z obszaru HR i komunikacji międzykulturowej.

Gdy samotność doskwiera, otwórz się na nowe

Ostatnie miesiące sprawiły że zaczęliśmy podsumowywać nasze życie. Zobaczyliśmy że w pogoni
za karierą zaniedbaliśmy naszą sferę prywatną. Spędzając całe dni samotnie zatęskniliśmy za obecnością drugiej osoby, która nas wesprze w gorsze dni i zmotywuje do działania. Jednak zanim zaczniemy szukać partnera, warto popracować nad samym sobą, aby wejść w nową relację w pełni gotowym. Podstawą jest zrozumienie, jakie są nasze wartości i cele w życiu, czego oczekujemy od przyszłości i czego szukamy w partnerze. Pomocne mogą okazać się na przykład treningi wellbeingu, których celem jest zaprowadzenie równowagi w naszym życiu.

 

- Trening daje wsparcie osobom, które znalazły się w momencie, w którym czują, że straciły kontrolę nad swoim życiem, stały się kłębkiem nerwów. Poprzez budowanie wellbeing intelligence uczestnicy odzyskują wewnętrzną równowagę, otwierają umysły i poszerzają horyzonty. Zdobywają wiedzę, jak radzić sobie ze stresem, lękiem lub wahaniami nastroju, co wpływa na poprawę ich jakości życia i prowadzi do zadbania o swoje potrzeby nie tylko na płaszczyźnie osobistej, ale też zawodowej – podkreśla Katarzyna Richter.  

Znalezienie drugiej połówki może okazać się doskonałym sposobem na walkę nie tylko z samotnością samą w sobie, ale też z cyfrowym stresem, który jest efektem nadmiernego korzystania z Internetu i social mediów. Partner sprawi, że odkryjemy w sobie ukryte dotąd pokłady motywacji i chęci do życia, a także będziemy więcej offline, co jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym sprzyjającym rozwijaniu  się chandry i stanów lękowych.

Gdzie szukać miłości?

Choć na przełomie ostatnich lat bardzo popularne stały się różne portale i aplikacje randkowe, coraz więcej osób decyduje się na szukanie partnera dawnymi sposobami – kontaktując się z przedstawicielami biura matrymonialnego. Wiele osób rozważyło ten sposób, ze względu na  wszechobecną anonimowość użytkowników, problem z dopasowaniem kandydatów, a nierzadko też podszywanie się za inne osoby.


Decydując się na kontakt z biurem matrymonialnym mamy poczucie większego bezpieczeństwa i mniejszego ryzyka rozczarowania. Bierze się to stąd, że podczas rejestracji kandydaci muszą potwierdzić swoją tożsamość poprzez wypełnienie szczegółowych kwestionariuszy. Często wymagane są także kopie orzeczenia rozwodowego, aby nie okazało się, że ktoś nadal pozostaje w związku małżeńskim. Wstępna weryfikacja przez doświadczonych konsultantów zwiększa szansę na znalezienie osób, które będą posiadały zbliżone cele i wartości do naszych.

Czas pandemii dla wielu osób stał się doskonałym momentem na stworzenie trwałego związku z osobą wyznającą podobne wartości, relacji opartej na pełnym zaufaniu, zrozumieniu. Choć wyjścia na randki są utrudnione, to powstaje przestrzeń na długie rozmowy i poznanie osoby od strony jej osobowości, a nie tylko wyglądu. A to stanowi podstawę każdej dojrzałej więzi.

- Lockdown przypomniał nam, coś o czym wielu z nas zapomniało – o potrzebie dbania o higienę emocjonalną. Dzisiaj mamy czas, aby poznać siebie, swoje mocne i słabe strony, które pokazują nam jak radzimy sobie z naszymi emocjami, w tym pełnym niepokoju świecie. Skupmy się na tym, aby zrozumieć emocje, które wywołują w nas niepokój i gniew. Nabierzmy dystansu do siebie i innych, aby poradzić sobie w niesprzyjających  warunkach życiowych. Zadbajmy o siebie, bliskich, znajomych dla których nie mieliśmy czasu – podsumowuje Marzena Martyniak, psycholog i założycielka Instytutu Rozwoju Emocji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Sylwia Gołębiewska inwestuje w Aurumaris Professional Biuro prasowe
2024-07-15 | 01:00

Sylwia Gołębiewska inwestuje w Aurumaris Professional

Rynek kosmetyki profesjonalnej wzbogacił się nową markę – Aurumaris Professional. Firma, która dotychczas działała w segmencie konsumenckim, teraz wkracza na rynek B2B,
Zdrowie Od syndromu oszusta po niepewność
2024-07-09 | 13:00

Od syndromu oszusta po niepewność

Start-upy działające w sektorze opieki zdrowotnej napotykają liczne przeszkody na swojej drodze do opracowania rozwiązań, które w przyszłości umożliwią Europejczykom
Zdrowie Organizatorzy podsumowali 11. edycję programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”
2024-07-08 | 14:48

Organizatorzy podsumowali 11. edycję programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”

Wraz z końcem roku szkolnego organizatorzy i partnerzy programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” oficjalnie podsumowali osiągnięcia kolejnej edycji. W ramach 11.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.