Doctor.One - nadchodzi rewolucja w modelu prywatnej opieki medycznej
- Na polski rynek wkroczyła innowacyjna platforma – Doctor.One, pozwalająca lekarzom prowadzić praktykę lekarską w oparciu o stałe subskrypcje pacjentów. Jest to pierwsza tego typu wirtualna przychodnia na świecie.
- Spółka została założona przez doświadczonych innowatorów: Tomasza Rudolfa – współtwórcę The Heart oraz Macieja Malendę – byłego dyrektora ds. innowacji i rozwoju w Grupie Medicover.
- Ich pomysł docenili m.in. inwestorzy z Movens Capital, finansując Doctor.One kwotą 2 mln zł. Obecnie Doctor.One pozyskuje kolejnych lekarzy do współpracy. Dla pacjentów platforma będzie dostępna jeszcze w tym roku.
Warszawa, 02.12.2021 r. - Doctor.One to pierwsza na świecie wirtualna przychodnia pozwalająca lekarzom na stworzenie i prowadzenie prywatnej praktyki lekarskiej w modelu subskrypcyjnym. Podstawą świadczonej opieki zdrowotnej są „obchody” online, podczas których medycy odpowiadają na wiadomości od swoich pacjentów lub kontaktują się z nimi, by sprawdzić postępy leczenia. Za pośrednictwem aplikacji mogą również rozmawiać na czacie, kontaktować się telefonicznie nie zdradzając prywatnego numeru, zaplanować wizytę stacjonarną, zlecić wykonanie badań czy wystawić receptę. W Doctor.One to lekarze zapraszają pacjentów, których chcą objąć opieką. Mają pełną kontrolę nad poświęcanym im czasem, a także zakresem i ceną abonamentu.
– W Doctor.One lekarz doskonale zna swojego pacjenta. Nasza usługa pozwala holistycznie podchodzić do osób potrzebujących wsparcia medycznego i budować zaufanie oraz partnerskie relacje między nimi a medykami. Promujemy proaktywność po stronie specjalistów. Idziemy wbrew powszechnemu standardowi opieki zdrowotnej, który albo zmusza pacjentów do długiego czekania na konsultację, albo wizyty u lekarza, który akurat w tym czasie był dostępny. Lekarze w takim systemie skupiają się na konkretnym problemie a pacjent jest dla nich anonimowy, co nie ułatwia diagnozy. Doctor.One zmienia reguły gry, pozwala specjalistom być w stałym kontakcie ze swoimi podopiecznymi i przywraca zaangażowane, indywidualne podejście do opieki medycznej. To oznacza dla pacjentów większy komfort, a dla lekarzy możliwość wieloletniej pracy z pacjentami, których świetnie znają – mówi Tomasz Rudolf, CEO Doctor.One.
W ramach rundy finansowania pre-seed w Doctor.One zainwestował fundusz Movens Capital, znany z kilkudziesięciu inwestycji w regionie CEE, m.in. w Vue Storefront, Packhelp czy StethoMe. Inwestorzy z Movens Capital wyłożyli 2 mln zł.
- Prywatna opieka medyczna w ostatnich kwartałach dostała niezwykłego przyspieszenia. Doctor.One odpowiada na potrzebę regularnego kontaktu pacjenta z zaufanym lekarzem, znającym swojego podopiecznego i rozumiejącym jego zmieniające się potrzeby. Do tego Doctor.One tworzą uznani przedsiębiorcy, innowatorzy i menedżerowie, co jest wartością nie do przecenienia – podkreśla Michał Olszewski z Movens Capital.
W ramach modelu subskrypcyjnego Doctor.One oferuje dostęp do prywatnej opieki medycznej, świadczonej przez zaufanego internistę lub specjalistę, wspierającego osoby z przewlekłymi chorobami, np. płuc, serca, nerek, nowotworowymi czy potrzebującymi stałej opieki psychologicznej.
– Dzięki naszemu rozwiązaniu lekarze mogą zaoferować zupełnie nowy standard opieki. Pacjenci uzyskają niespotykaną wcześniej możliwość kontaktu z ich lekarzem - bez pośredników i kolejek. Według badań stała, personalna relacja przynosi wiele korzyści, m.in. bardziej holistyczne podejście do opieki, trafniejsze diagnozy niektórych problemów zdrowotnych czy dokładniejsze przestrzeganie planu leczenia oraz częstsze podejmowanie działań prewencyjnych. Podnosi również poziom usług i zwiększa efektywność pracy medyków. Jesteśmy zdania, że większa dostępność specjalisty, ciągłość opieki i utrzymanie pacjentów w zdrowiu zwiększą możliwości czasowe lekarzy - jeśli specjalista dobrze zna swojego pacjenta to jest w stanie w kilka minut odpowiedzieć na jego pytanie lub wypisać właściwą receptę, nie musi zawsze spotykać się z nim podczas wizyty. Dodatkowo, nasze obliczenia pokazują, że przy utrzymaniu podobnej liczby godzin pracy, zarobki medyków powinny wzrosnąć o minimum 20 proc., a w niektórych przypadkach nawet o 50-60 proc. – podkreśla Maciej Malenda, współzałożyciel i COO Doctor.One, a w przeszłości m.in. lider innowacji w Grupie Medicover.
Obecnie Doctor.One prowadzi rekrutację kolejnych lekarzy, którzy chcieliby budować swoją prywatną praktykę w modelu subskrypcyjnym. Pacjenci będą mogli zacząć korzystać z jej usług jeszcze w tym roku.
– W ciągu najbliższych kilku lat planujemy podjąć współpracę z ponad 10 tys. lekarzy w 5 krajach. Pierwszym z nich jest Polska – mówi Tomasz Rudolf.
Obecnie dostęp do lekarzy staje się coraz większym wyzwaniem. Jak pokazują dane WHO do 2030 r. na świecie może brakować już prawie 10 mln pracowników medycznych. Zgodnie z prognozami firmy PMR wartość rynku prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce w 2021 r. wzrośnie do 61,3 mld zł, czyli o ok. 11 proc. r/r. Oznacza to, że Polacy wydadzą na tego typu usługi o 2 mld zł więcej niż w 2019 r. Z kolei Valuates Reports przewiduje, że globalny rynek opieki zdrowotnej online będzie rósł w tempie 14,5 proc. rocznie, osiągając wartość 230,6 mld USD w 2027 r.
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.