Doctor.One - nadchodzi rewolucja w modelu prywatnej opieki medycznej
- Na polski rynek wkroczyła innowacyjna platforma – Doctor.One, pozwalająca lekarzom prowadzić praktykę lekarską w oparciu o stałe subskrypcje pacjentów. Jest to pierwsza tego typu wirtualna przychodnia na świecie.
- Spółka została założona przez doświadczonych innowatorów: Tomasza Rudolfa – współtwórcę The Heart oraz Macieja Malendę – byłego dyrektora ds. innowacji i rozwoju w Grupie Medicover.
- Ich pomysł docenili m.in. inwestorzy z Movens Capital, finansując Doctor.One kwotą 2 mln zł. Obecnie Doctor.One pozyskuje kolejnych lekarzy do współpracy. Dla pacjentów platforma będzie dostępna jeszcze w tym roku.
Warszawa, 02.12.2021 r. - Doctor.One to pierwsza na świecie wirtualna przychodnia pozwalająca lekarzom na stworzenie i prowadzenie prywatnej praktyki lekarskiej w modelu subskrypcyjnym. Podstawą świadczonej opieki zdrowotnej są „obchody” online, podczas których medycy odpowiadają na wiadomości od swoich pacjentów lub kontaktują się z nimi, by sprawdzić postępy leczenia. Za pośrednictwem aplikacji mogą również rozmawiać na czacie, kontaktować się telefonicznie nie zdradzając prywatnego numeru, zaplanować wizytę stacjonarną, zlecić wykonanie badań czy wystawić receptę. W Doctor.One to lekarze zapraszają pacjentów, których chcą objąć opieką. Mają pełną kontrolę nad poświęcanym im czasem, a także zakresem i ceną abonamentu.
– W Doctor.One lekarz doskonale zna swojego pacjenta. Nasza usługa pozwala holistycznie podchodzić do osób potrzebujących wsparcia medycznego i budować zaufanie oraz partnerskie relacje między nimi a medykami. Promujemy proaktywność po stronie specjalistów. Idziemy wbrew powszechnemu standardowi opieki zdrowotnej, który albo zmusza pacjentów do długiego czekania na konsultację, albo wizyty u lekarza, który akurat w tym czasie był dostępny. Lekarze w takim systemie skupiają się na konkretnym problemie a pacjent jest dla nich anonimowy, co nie ułatwia diagnozy. Doctor.One zmienia reguły gry, pozwala specjalistom być w stałym kontakcie ze swoimi podopiecznymi i przywraca zaangażowane, indywidualne podejście do opieki medycznej. To oznacza dla pacjentów większy komfort, a dla lekarzy możliwość wieloletniej pracy z pacjentami, których świetnie znają – mówi Tomasz Rudolf, CEO Doctor.One.
W ramach rundy finansowania pre-seed w Doctor.One zainwestował fundusz Movens Capital, znany z kilkudziesięciu inwestycji w regionie CEE, m.in. w Vue Storefront, Packhelp czy StethoMe. Inwestorzy z Movens Capital wyłożyli 2 mln zł.
- Prywatna opieka medyczna w ostatnich kwartałach dostała niezwykłego przyspieszenia. Doctor.One odpowiada na potrzebę regularnego kontaktu pacjenta z zaufanym lekarzem, znającym swojego podopiecznego i rozumiejącym jego zmieniające się potrzeby. Do tego Doctor.One tworzą uznani przedsiębiorcy, innowatorzy i menedżerowie, co jest wartością nie do przecenienia – podkreśla Michał Olszewski z Movens Capital.
W ramach modelu subskrypcyjnego Doctor.One oferuje dostęp do prywatnej opieki medycznej, świadczonej przez zaufanego internistę lub specjalistę, wspierającego osoby z przewlekłymi chorobami, np. płuc, serca, nerek, nowotworowymi czy potrzebującymi stałej opieki psychologicznej.
– Dzięki naszemu rozwiązaniu lekarze mogą zaoferować zupełnie nowy standard opieki. Pacjenci uzyskają niespotykaną wcześniej możliwość kontaktu z ich lekarzem - bez pośredników i kolejek. Według badań stała, personalna relacja przynosi wiele korzyści, m.in. bardziej holistyczne podejście do opieki, trafniejsze diagnozy niektórych problemów zdrowotnych czy dokładniejsze przestrzeganie planu leczenia oraz częstsze podejmowanie działań prewencyjnych. Podnosi również poziom usług i zwiększa efektywność pracy medyków. Jesteśmy zdania, że większa dostępność specjalisty, ciągłość opieki i utrzymanie pacjentów w zdrowiu zwiększą możliwości czasowe lekarzy - jeśli specjalista dobrze zna swojego pacjenta to jest w stanie w kilka minut odpowiedzieć na jego pytanie lub wypisać właściwą receptę, nie musi zawsze spotykać się z nim podczas wizyty. Dodatkowo, nasze obliczenia pokazują, że przy utrzymaniu podobnej liczby godzin pracy, zarobki medyków powinny wzrosnąć o minimum 20 proc., a w niektórych przypadkach nawet o 50-60 proc. – podkreśla Maciej Malenda, współzałożyciel i COO Doctor.One, a w przeszłości m.in. lider innowacji w Grupie Medicover.
Obecnie Doctor.One prowadzi rekrutację kolejnych lekarzy, którzy chcieliby budować swoją prywatną praktykę w modelu subskrypcyjnym. Pacjenci będą mogli zacząć korzystać z jej usług jeszcze w tym roku.
– W ciągu najbliższych kilku lat planujemy podjąć współpracę z ponad 10 tys. lekarzy w 5 krajach. Pierwszym z nich jest Polska – mówi Tomasz Rudolf.
Obecnie dostęp do lekarzy staje się coraz większym wyzwaniem. Jak pokazują dane WHO do 2030 r. na świecie może brakować już prawie 10 mln pracowników medycznych. Zgodnie z prognozami firmy PMR wartość rynku prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce w 2021 r. wzrośnie do 61,3 mld zł, czyli o ok. 11 proc. r/r. Oznacza to, że Polacy wydadzą na tego typu usługi o 2 mld zł więcej niż w 2019 r. Z kolei Valuates Reports przewiduje, że globalny rynek opieki zdrowotnej online będzie rósł w tempie 14,5 proc. rocznie, osiągając wartość 230,6 mld USD w 2027 r.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.