Komunikaty PR

Dynamicznie rosnąca STADA Polska z nową dyrektor generalną

2020-09-14  |  15:22
Biuro prasowe

 

  • Paulina Romaniszyn została dyrektor generalną STADA Polska. Do tej pory obejmowała stanowisko country managera w firmie Accord Healthcare, a wcześniej eksponowane stanowiska w takich firmach jak Sandoz, Abbott, Boehringer Ingelheim.
  • Romaniszyn pokieruje strategią rozwoju STADA w Polsce. Firma posiada szerokie portfolio leków na receptę, produktów bez recepty oraz suplementów diety.
  • Niezmiernie się cieszę, że Paulina Romaniszyn pokieruje oddziałem STADA w Polsce. który jest ważnym  rynkiem farmaceutycznym w Europie. Jej wiedza i determinacja pozwolą na sprawną realizację strategii rozwoju naszej firmy – mówi Dyrektor STADA ds. rynków europejskich Steffen Wagner.
  • - Widzę w firmie STADA ogromny potencjał - jest aktywna w wielu kluczowych i przyszłościowych dla medycyny obszarach i ma profesjonalny zespół najlepszych specjalistów, z którymi mogę postawić sobie dzisiaj ambitny cel, aby w ciągu najbliższych kilku lat wprowadzić STADA do pierwszej dziesiątki największych firm farmaceutycznych specjalizujących się w sprzedaży leków generycznych w Polsce, i osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży – mówi nowa dyrektor generalna STADA Polska, Paulina Romaniszyn.


Bad Vilbel, 14 września 2020 r. – Do zespołu STADA Arzneimittel dołączyła Paulina Romaniszyn, która od 7 września zajmuje stanowisko dyrektor generalnej polskiego oddziału spółki. Wcześniej pełniła podobną funkcję w firmie Accord Healthcare, w której odpowiadała za rozwój przedsiębiorstwa  i odbudowę pozycji w Polsce. Posiada 23 letnie doświadczenie w branży farmaceutycznej.

W STADA Poland Romaniszyn będzie nadzorować szeroką ofertę produktów w wielu obszarach terapeutycznych – od leków biopodobnych, poprzez leki na receptę, po produkty dostępne bez recepty i suplementy diety.

W sektorze produktów OTC (dostępnych bez recepty) STADA Poland zwiększyła swój udział w lokalnym rynku blisko dwukrotnie, niedawno przejmując od GlaxoSmithKline preparaty Orofar i Cholinex oraz zawierający okserutynę Venoruton, stosowany w leczeniu niewydolności żylnej kończyn dolnych. Wspomniane marki, a także suplementy diety, takie jak Sinulan Forte – preparat pochodzenia roślinnego wspomagający prawidłowe funkcjonowanie górnych dróg oddechowych przejęty wraz z firmą Walmark – uzupełniają bogatą ofertę produktów bez recepty dostępnych w Polsce, takich jak Nizoral, Itami, Oilatum, Lactostad, Hedrin, Elmetacin, Mobilat, Hirudoid, Snup, ViraSoothe czy Xalgin.

STADA realizuje ambitne plany rozwoju na polskim rynku leków generycznych w oparciu  o rozbudowaną ofertę grupy, ze szczególnym uwzględnieniem leków przeciwbólowych. Wykorzystując szeroko zakrojony program badań nad lekami biopodobnymi opracowywanymi we współpracy m.in.  z firmami Alvotech, mAbxience (Insud) i Xbrane, dąży do tego, aby zostać kluczowym graczem  w segmencie leków biopodobnych.

Niezmiernie się cieszę, że Paulina pokieruje oddziałem STADA w Polsce, która jest istotnym rynkiem farmaceutycznym w Europie. Jej wiedza i determinacja pozwolą zrealizować strategię rozwoju naszej firmy – komentuje dyrektor STADA ds. rynków europejskich Steffen Wagner.

Paulina Romaniszyn pracowała w wiodących firmach farmaceutycznych na polskim rynku, zajmując kluczowe stanowiska i wnosi do STADA Poland ogromne doświadczenie zarówno w sektorze szpitalnym, w tym w zakresie leków biopodobnych, takich jak filgrastym i pegfilgrastym mających zastosowanie w onkologii, a także w segmentach leków generycznych i produktów OTC. W przeszłości udowodniła, że potrafi tworzyć strategie marketingu i sprzedaży, z sukcesem wprowadzała produkty na nowy rynek, a także kierowała zespołami interdyscyplinarnymi.

Cieszę się, że dołączyłam do firmy STADA, która specjalizuje się w segmencie leków generycznych                      i produktów OTC w Europie – wyjaśnia Paulina Romaniszyn. – Dysponując ofertą i programem badań w Polsce, mamy doskonałe warunki do realizacji nie tylko wizji rozwoju STADA, ale także naszej misji, jaką jest troska o zdrowie ludzi jako zaufany partner. Moim celem jest dalszy dynamiczny rozwój firmy poprzez wprowadzenie nowych obszarów terapeutycznych i zwiększanie liczby produktów w naszym portfolio. Stawiamy na rozwój leków biopodobnych, a jeśli chodzi o obszary to chcemy budować ofertę produktów onkologicznych, poszerzać portfolio w zakresie leczenia bólu, zwiększać ofertę leków stosowanych w zaburzeniach ośrodkowego układu nerwowego, urologii, w chorobach układu sercowo-naczyniowego, oraz antybiotyków. Widzę w firmie STADA ogromny potencjał - jest aktywna w wielu kluczowych i przyszłościowych dla medycyny obszarach i ma profesjonalny zespół, z którym mogę postawić sobie dzisiaj ambitny cel, aby w ciągu najbliższych kilku lat wprowadzić STADA do pierwszej dziesiątki największych firm farmaceutycznych specjalizujących się w sprzedaży leków generycznych                      w Polsce i osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

O spółce STADA Arzneimittel AG

Spółka STADA Arzneimittel AG z siedzibą w Bad Vilbel (Niemcy) realizuje strategię opartą na dwóch filarach: produktach generycznych, w tym lekach specjalistycznych, a także produktach dostępnych bez recepty. Firma sprzedaje produkty w około 120 krajach świata. W roku finansowym 2019 skorygowana wielkość sprzedaży Grupy wyniosła 2 608,6 mln euro, a skorygowany wynik finansowy przed odsetkami, opodatkowaniem, deprecjacją i amortyzacją (EBITDA) – 625,5 mln euro. W dniu 31 grudnia 2019 r. STADA zatrudniała 11 100 osób na całym świecie.

Dodatkowe informacje dla dziennikarzy:

STADA Arzneimittel AG / Media Relations
Stadastrasse 2-18, 61118 Bad Vilbel, Niemcy

Tel.: +49 (0) 6101 603-165 / Faks: +49 (0) 6101 603-215
E-mail: press@stada.de

Zapraszamy także na naszą stronę internetową: www.stada.com/press

Dodatkowe informacje dla uczestników rynku kapitałowego:

STADA Arzneimittel AG / Investor & Creditor Relations
Stadastrasse 2-18, 61118 Bad Vilbel, Niemcy
Tel.: +49 (0) 6101 603-4689 / Faks: +49 (0) 6101 603-215
E-mail: ir@stada.de

Zapraszamy także na naszą stronę internetową: www.stada.com/investor-relations

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.