Komunikaty PR

#EUChooseSafeFood: nowa kampania na temat świadomych wyborów żywieniowych

2021-08-10  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

#EUChooseSafeFood: Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) we współpracy z Głównym Inspektoratem Sanitarnym (GIS) rozpoczyna realizację kampanii na temat świadomych wyborów żywieniowych.

  • W Unii Europejskiej naukowcy mają swój wkład i dbają o bezpieczeństwo żywności dając w ten sposób gwarancję, że cała żywność, którą wybieramy w trakcie zakupów została oceniona jako bezpieczna.
  • Ruszyła nowa kampania EFSA #EUChooseSafeFood, która ma na celu uświadomienie konsumentom jak istotną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa żywności odgrywa nauka. Ma ona również pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących codziennych wyborów żywieniowych. Dzięki EFSA żywność może być bezpieczna.


Wybór i przygotowanie posiłków dla siebie, przyjaciół lub członków rodziny to duża odpowiedzialność. Danie powinno być nie tylko smaczne i apetyczne, powinniśmy też mieć pewność, że użyte składniki są świeże, a potrawa nie zawiera niepożądanych alergenów, zaś wszystkie użyte produkty były prawidłowo przechowywane i przygotowane - to bardzo dużo czynników do wzięcia pod uwagę!

O bezpieczeństwo żywności, którą spożywają mieszkańcy Europy dba ESFA i jej lokalne odpowiedniki – krajowe urzędy i instytucje naukowe. W Polsce wiele z tych instytucji współpracuje z EFSA i wspiera działania Urzędu. Główny Inspektorat Sanitarny zaangażowany w kampanię EFSA z kolei nadzoruje i kreuje działania mające na celu dobro i zdrowie publiczne obywateli.

W trosce o nasze bezpieczeństwo każdego dnia naukowcy zajmują się oceną naukową produktów, analizują ich skład, właściwe znakowanie, sposób przechowywania, terminy przydatności do spożycia. Nadrzędnym celem tej działalności jest zapewnienie bezpieczeństwa – EFSA bada i ocenia produkty spożywcze abyśmy byli spokojni, że nasz wybór jest bezpieczny. Teraz Urząd chce przybliżyć nam kulisy swojej działalności i przedstawić w jaki sposób nauka wspiera nasze codzienne wybory żywieniowe.

Celem nowej, ogólnoeuropejskiej kampanii EFSA, jest zachęcenie Europejczyków do podejmowania świadomych wyborów dotyczących żywności. Poznamy i zrozumiemy kluczową rolę jaką dla bezpieczeństwa żywności odgrywają naukowcy i nauka. Począwszy od wsparcia w rozszyfrowaniu etykiet, zrozumieniu zasad dot. stosowania substancji dodatkowych w żywności, po informacje z jakiego powodu surowe ziemniaki nie powinny być przechowywane w lodówce - kampania przybliży konsumentom praktyczne informacje.

"To ważna inicjatywa, która powinna wzmocnić zaufanie konsumentów do systemu zapewnienia bezpieczeństwa żywności. Kampania podkreśla kluczową rolę stałej współpracy między EFSA, organizacjami konsumenckimi, producentami żywności i społeczeństwem obywatelskim, a także instytucjami naukowymi oraz krajowymi organami ds. bezpieczeństwa żywności, takimi jak GIS. Obywatele UE muszą wiedzieć, że mogą ufać spożywanej przez siebie żywności, niezależnie od tego, gdzie w Europie się znajdują. Przybliżamy naszą pracę, pokazujemy, że wszystkie produkty powinny spełniać określone wymagania, a te które nie spełniają norm zostają wycofane z półek. Każdy z nas powinien mieć pewność, że udając się na zakupy i sięgając po konkretny produkt ma gwarancję bezpieczeństwa, a właściwe procedury i badania potwierdziły, że dany produkt spełnia wszelkie wyśrubowane wymogi. Zaś w przypadku nieprawidłowości – zostanie pilnie wycofany." – wyjaśnia Krzysztof Saczka wz. Głównego Inspektora Sanitarnego.

Kampania skierowana jest przede wszystkim do obywateli Europy w wieku 25-45 lat i ma na celu wyjaśnienie roli EFSA w tworzeniu europejskich przepisów chroniących konsumentów i cały łańcuch żywnościowy.

Zestaw narzędzi #EUChooseSafeFood zawierający wizualizacje, krótkie filmy i posty w mediach społecznościowych w różnych językach jest dostępny na stronie internetowej kampanii, ułatwiając organom krajowym i stowarzyszeniom zaangażowanie się w akcję.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://campaigns.efsa.europa.eu/EUChooseSafeFood


Kontakt dla mediów:
Wojciech Margula
tel. 501 571 319
e-mail: wojciech.margula@247.com.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0. Biuro prasowe
2024-05-13 | 11:45

Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0.

Sanofi redefiniuje organizację pracy wprowadzając w Polsce globalną strategią Work X 2.0. Innowacyjne podejście do kształtowania środowiska pracy wychodzi naprzeciw nowym oczekiwaniom
Zdrowie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-13 | 10:30

Więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych, rośnie świadomość opiekunów

Jedna trzecia (31 proc.) weterynarzy spodziewa się, że właściciele zwierząt będą korzystać z coraz szerszego wachlarza usług w gabinetach weterynaryjnych. Wśród nich znajdzie się nie tylko leczenie, ale też profilaktyka,
Zdrowie Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
2024-05-08 | 11:12

Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym

Otwórz drzwi do zdrowia w sercu Warszawy - Centrum Diagnostyczne 4DCenter to nowy punkt na mapie stolicy. Domem świeżo otwartego Centrum Diagnostycznego został należący do Senatorska

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.