Komunikaty PR

Faktoring rozwiązaniem problemów polskiej branży medycznej?

2020-09-18  |  11:00
Biuro prasowe

Pandemia Covid-19 uwydatniła wyzwania, z jakimi od lat mierzy się polska służba zdrowia. Zatory płatnicze i braki w wyposażeniu szpitali nie tylko wpływają negatywnie na jakość leczenia, ale też hamują rozwój branży medycznej. Według Endofund, odpowiedzią na te problemy są specjalistyczne usługi faktoringowe. Dodatkowo, proponowane przez firmę rozwiązanie pozwoli zarobić inwestorom – Endofund właśnie wypuszcza swoje pierwsze
akcje.


W jaki sposób faktoring może uzdrowić rynek medyczny?
Przedsiębiorcy współpracujący ze szpitalami mają duże problemy z uzyskaniem terminowej opłaty za wykonane usługi. Takie sytuacje są szczególnie dotkliwe dla dystrybutorów sprzętu medycznego, którzy w wyniku zatoru płatniczego nie mogą zamawiać kolejnych produktów i rozszerzać swojej oferty. Blokuje to rozwój firm, a w ekstremalnych przypadkach – może nawet doprowadzić do bankructwa.

Wykupienie wierzytelności przez faktora pozwala przyśpieszyć przepływ środków finansowych – po zawarciu umowy, przedsiębiorstwo może liczyć na wpłatę zaliczki w wysokości nawet 90% wartości faktur. „Popularność rozwiązania stale rośnie. Według danych Polskiego Związku Faktorów (PZF), w 2019 roku z tej formy finansowania skorzystało ok. 17 tysięcy firm, a rynek faktoringowy zanotował 16% wzrost obrotów. Wciąż brakuje jednak ofert skierowanych do sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Zamierzamy wypełnić tę lukę. Emisja akcji na stronie
emisja.endofund.pl jest działaniem, które przybliża nas do tego celu” – zapowiada Piotr Cioch, Prezes Zarządu Endofund.

 

Skoro szpitale są nieterminowym płatnikiem, to czy na pewno inwestycja jest bezpieczna?
Warto pamiętać, że szpitale są finansowane z budżetu państwa. W 2019 roku Narodowy Fundusz Zdrowia przeznaczył na świadczenia opieki zdrowotnej ponad 90 mld złotych. W przyszłym roku kwota ta prawdopodobnie wzrośnie o kolejne 10%. Dlatego też, mimo problemów z terminowym uiszczaniem należności, szpitale można
zaliczyć do grupy w pełni wypłacalnych kontrahentów. Dobra znajomość branży medycznej pozwala też przewidywać ich działania.

 

Czy Endofund poradzi sobie z zadaniem, którego chce się podjąć ?
Założyciele Endofund rozwijali kompetencje niezbędne do funkcjonowania w tak wymagającej branży m.in. w firmie Endolink, działającej na rynku medycznym już od ponad 10 lat. Bogate doświadczenie oraz szeroka wiedza z zakresu medycyny, bankowości i ubezpieczeń pozwala im świadczyć usługi na najwyższym poziomie, w pełnej harmonii z trendami oraz potrzebami rynku.

W Endofund bardzo dużą wagę przykłada się do etyki. „Wsparcie branży związanej z leczeniem traktujemy nie tylko jako pracę, ale także misję – terminowe rozliczenia przekładają się na zwiększenie ilości świadczonych usług medycznych, co jest korzystne dla wszystkich uczestników rynku. Wierzymy, że możemy poprawić funkcjonowanie systemu opieki zdrowotnej w Polsce. Chcemy przyczynić się do rozwoju branży medycznej, a w rezultacie
– do zapewnienia pacjentom jak najlepszej opieki” – mówi Bartłomiej Świątkowski, Członek Rady Nadzorczej Endofund.


Na jakie zyski mogą liczyć inwestorzy?
Celem emisji akcji jest pozyskanie funduszy – część z nich wykorzystana zostanie do obrotu faktoringowego, a reszta stanowić będzie kapitał zapasowy. Na początku zebrane środki pozwolą na obsłużenie około 10 klientów. Endofund nie zamierza jednak zatrzymać się na tym poziomie. W swojej strategii firma przewidziała działania, które pozwolą na pozyskanie znacznie większych środków obrotu.


Na co mogą więc liczyć inwestorzy? Po drugim roku obrachunkowym, spółka planuje wypłacić dywidendy w wysokości 25% zysku oraz skupować własne akcje po cenie wejścia, powiększonej o 10% wartości zysku wypracowanego przez spółkę – proporcjonalnie do zainwestowanych środków. Kolejnym wielkim krokiem firmy
Endofund będzie debiut na rynku regulowanym – jego data zostanie ustalona wspólnie z akcjonariuszami.

 

Osoba do kontaktu: Kinga Oszywa-Zaborowska
PR SPECIALIST
Come Creations Group
e-mail: kinga.oszywa@comecreationsgroup.pl
mob. +48 660 822 898

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.