Komunikaty PR

Fundacja NEUCA dla Zdrowia rozpoczyna akcję badań wzroku w całej Polsce

2022-09-14  |  13:30
Biuro prasowe

Choroby oczu to problem zdrowotny, społeczny, a także cywilizacyjny w obliczu starzenia się populacji. Wychodząc temu naprzeciw Fundacja NEUCA dla Zdrowia już 19 września rozpoczyna kolejną akcję, skierowaną tym razem do osób, które chcą zbadać swój wzrok. Badania będą poświęcone zespołowi suchego oka (ZSO). Okobus Fundacji odwiedzi Kraków, Tychy, Katowice i Kielce, a wykwalifikowany personel medyczny udzieli niezbędnych informacji wszystkim badanym.

ZSO to grupa schorzeń związanych ze zmienionym składem, zmniejszoną produkcją lub nadmiernym parowaniem filmu łzowego, potocznie określanego łzami. To prowadzi do wysychania rogówki oraz spojówki. Często też, zespół suchego oka towarzyszy innym dolegliwościom i chorobom, m.in. menopauzie, chorobom autoimmunologicznym i dermatologicznym. Cierpią na niego też palacze, a także osoby przyjmujące różne leki. Uczucie piasku pod oczami, czy łzawienie to jedne z wielu objawów, charakterystycznych dla zespołu suchego oka. Innymi symptomami, świadczącymi o tym schorzeniu mogą być także suchość oczu i ich pieczenie, ból, zaczerwienienie, zwiększona ilość śluzu czy światłowstręt.

Na przykre dolegliwości ZSO szczególnie narażeni jesteśmy w sezonie grzewczym, gdy poziom wilgotności powietrza jest niższy. Objawy nasilają się też pod koniec dnia, z uwagi na wydłużoną pracę wzroku (np. wielogodzinna praca przy komputerze) lub w związku z ekspozycją na niekorzystne czynniki, takie jak wiatr, zimne powietrze, a także słońce. Obraz choroby może być bardzo różnorodny - od łagodnego podrażnienia, po poważniejsze dolegliwości, które - związane z powikłaniami rogówkowymi - mogą zagrozić widzeniu. Dlatego należy kontrolować niepokojące objawy, odbywać regularnie badania profilaktyczne wzroku i stosować odpowiednie preparaty, niwelujące tę dolegliwość.

Wykonanie diagnostyki umożliwia Fundacja NEUCA dla Zdrowia. Celem akcji jest promocja profilaktyki i diagnostyka zespołu suchego oka.

W trakcie wizyty Okobusa Fundacji NEUCA dla Zdrowia, wykwalifikowany personel medyczny obecny na miejscu, przeprowadzi wywiad z pacjentem oraz przy pomocy specjalistycznej aparatury wykona badanie. Oceniona zostanie powierzchnia oka oraz jakość filmu łzowego. Po zakończonej wizycie, pacjent otrzyma wynik badania wraz informacją o dalszych zaleceniach. Badanie jest całkowicie bezinwazyjne, a także bezpłatne.

Dodatkowo, w Okobusie udostępniamy pacjentom możliwość samodzielnego wykonania pomiaru poziomu cukru i kwasu moczowego we krwi. Nad poprawnością wykonania pomiaru czuwać będzie personel zapewniający instruktaż oraz bezpieczne warunki do wykonania tych czynności.

Udział w badaniu jest bezpłatny, wymagane są jednak wcześniejsze zapisy. Można ich dokonać najpóźniej na 24h przed planowanym badaniem pod tym samym adresem, gdzie odbywać się będą badania. Mobilna przychodnia Fundacji NEUCA dla Zdrowia przyjmuje pacjentów w godzinach 10:00 – 16:00.

Fundacja NEUCA dla Zdrowia dokłada wszelkich starań by w aktualnej sytuacji epidemicznej zapewnić wszystkim pacjentom bezpieczeństwo. W Okobusie będą odbywać się tylko umówione wizyty. Fundacja Neuca dla Zdrowia zaprasza pacjentów, którzy nie mają podejrzeń zakażenia koronawirusem i posiadają maseczki zakrywające usta i nos.

Wszelkie szczegóły dot. terminów badań, lokalizacji i zapisów znajdują się na stronie Fundacji NEUCA dla Zdrowia w sekcji Aktualności: https://tiny.pl/wgqkg

 

***

 

O Fundacji:

Fundacja NEUCA Dla Zdrowia powstała w 2013 roku. Działalność Fundacji pozwala NEUCA jeszcze lepiej wypełniać misję społeczną, którą rozumiemy jako budowanie kultury zdrowia. Kluczowym celem, jaki sobie stawiamy zgodnie z Narodowym Programem Zdrowia, jest dążenie do poprawy zdrowia i związanej z tym jakości życia społeczeństwa.

W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu:

kontakt@fundacjaneuca.pl lub tel. 512746125

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne? Biuro prasowe
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.