Gedeon Richter Polska stawia na rozwój zawodowy przyszłych farmaceutów w ósmej o

Mateusz Konwerski
Institute for Health
gen. Józefa Zajączka 11/lok. C5
01-510 Warszawa
mateusz.konwerski|instituteforhealth.pl| |mateusz.konwerski|instituteforhealth.pl
+48 883 555 368
instituteforhealth.pl
Ruszyła VIII edycja programu Recepta na sukces prowadzonego przez Gedeon Richter Polska. Tematem przewodnim tej edycji jest kariera zawodowa studentów farmacji jako zawodu przyszłości. Założeniem kampanii realizowanej pod hasłem „Ścieżki Kariery Farmaceuty” jest wspieranie przyszłych farmaceutów w rozwoju i wyborze nieoczywistych ścieżek kariery zawodowej. Autorzy kampanii zwracają uwagę na potrzebę rozwoju różnorodnych kompetencji, które są odpowiedzią na potrzeby rynku pracy i społeczeństwa.
Rola farmaceuty ewoluuje, a jej znaczenie nieustannie rośnie. W wielu krajach europejskich to farmaceuta jest pierwszym kontaktem pacjentów w przypadku dolegliwości zdrowotnych, dawkowania i dostosowywania leków. Dzięki wprowadzeniu Ustawy o zawodzie farmaceuty, na którą polscy przedstawiciele tego zawodu czekali kilkadziesiąt lat, przeżywa on rozkwit. Oprócz wydawania leków w aptece, farmaceuci mogą prowadzić konsultacje w ramach opieki farmaceutycznej, przeglądy lekowe, prowadzą szczepienia na COVID-19 oraz grypę. Nie oznacza to, że praca w aptece czy aptece szpitalnej jest jedyną ścieżką zawodową. Na absolwentów tego kierunku czekają również firmy farmaceutyczne, laboratoria badawcze oraz firmy zajmujące się innowacjami.
Farmaceuta zawodem przyszłości
Postęp naukowy znacząco poszerzył możliwości rozwoju zawodowego farmaceutów. Dziś to nie tylko osoba, która pracuje w aptece wydając leki, a taka, która udziela porad farmaceutycznych, a od niedawna prowadzi też szczepienia.
Dziś Farmaceuci, tworzą innowacje zmieniające oblicze medycyny, farmacji i wielu innych dziedzin naukowych. To również liderzy zarządzający w firmach farmaceutycznych, biotechnologicznych. Nie zapominajmy też o ich roli w ciałach doradczych wśród decydentów zmieniających system ochrony zdrowia, ale też – co stało się bardzo istotne w czasach pandemii – rosnącej roli jako liderów opinii. Równolegle z rozwojem nauki, rosną grupy podważające fakty naukowe, co uwidocznił kryzys pandemiczny. Teraz również farmaceuci stają się liderami zaufania społecznego tłumaczącymi zjawiska trudne do zrozumienia dla osoby o przeciętnej wiedzy naukowej. Robią to w różnych kanałach tj. telewizja, radio, prasa, a udział ich kanałów własnych w social media rośnie w niezwykłym tempie! Dlatego w ósmej edycji programu Recepta na sukces zajmiemy się szeroko rozumianym rozwojem zawodowym farmaceutów. Od lat wspieramy studentów w rozwoju, a każda kolejna edycja jest podyktowana potrzebami tej grupy – mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.
W ramach kampanii prowadzone będą szkolenia dla przyszłych farmaceutów, konsultacje z doradcami zawodowymi, ale też praktykami, którzy pełnią bardzo różne role farmaceutów w nie zawsze oczywistym dla młodych farmaceutów środowisku pracy.
Informacje na temat wydarzeń, które będą realizowane umieszczane są na bieżąco na profilu kampanii na Facebooku pod adresem www.facebook.pl/ReceptaNaSukcesMed
Za realizację kampanii po stronie agencji odpowiada LoveBrands Medical – komórka specjalistyczna wchodząca w skład grupy LoveBrands Group, specjalizująca się w komunikacji zdrowotnej.
Cieszymy się, że to już trzecia edycja Recepty na Sukces, której współrealizację powierzyła nam firma Gedeon Richter Polska. Tworzenie i realizacja kampanii w obszarze zdrowia jest dla całego zespołu niezwykle satysfakcjonująca. Wiemy, że dzięki takim projektom możemy realnie i pozytywnie wpływać na rozwój nauki i potrzebne zmiany systemowe poprzez wsparcie komunikacyjne tak ważnych kampanii – mówi Mateusz Konwerski, Communications Consultant w LoveBrands Medical.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.