Komunikaty PR

Grupa LUX MED w trosce o środowisko wymienia flotę na samochody hybrydowe

2021-07-20  |  01:00
Biuro prasowe

Kierując się w codziennej działalności zasadami zrównoważonego rozwoju Grupa LUX MED wdraża kolejne rozwiązania mające na celu dbanie o środowisko. Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy LUX MED i dr Jacek Pawlak, Prezydent Toyota Central Europe i Toyota Motor Poland Co. podpisali porozumienie o współpracy, na mocy którego Grupa LUX MED wymieni flotę na samochody hybrydowe marki Toyota.

Misją Grupy LUX MED jest pomaganie ludziom w dłuższym, zdrowszym i szczęśliwszym życiu oraz czynienie świata lepszym. Troska o środowisko to także profilaktyka zdrowotna, którą traktujemy jako jeden z kluczowych aspektów naszej działalności. Stale monitorujemy i zarządzamy wpływem naszej działalności operacyjnej na środowisko m.in. mierząc i redukując nasz ślad węglowy. Wymiana floty na samochody hybrydowe, to kolejny krok, który przybliży nas do realizacji założonych celów redukcyjnych – wyjaśnia Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy
LUX MED.

Obejrzyj video: https://youtu.be/vOSmxGNrPYw.

„To jest bardzo symptomatyczny moment. Ogromna grupa zajmująca się ochroną zdrowia wybiera samochody, które redukują emisję tych najbardziej trujących substancji – tlenków azotu aż o 90% w porównaniu do tradycyjnych aut. To są samochody, które 60–70 % czasu i dystansu w miastach pokonują bezemisyjnie, tylko na silnikach elektrycznych, ale nie mają problemu z zasięgiem i nie trzeba ich ładować. Co więcej, są to samochody dostępne w normalnych cenach. Obecnie ceny hybryd nie odbiegają od cen samochodów konwencjonalnych” – podkreślił dr Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe. – „Następnym krokiem na drodze do czystego powietrza są samochody elektryczne na wodór, czyli auta z własną elektrownią na pokładzie, które nie tylko nie emitują spalin, ale oczyszczają powietrze podczas jazdy. Samochody takie jak Toyota Mirai nie mają wad aut elektrycznych – Mirai ma zasięg 650 km, a jego tankowanie trwa tylko kilka minut”.

W skład nowej floty wejdą modele Yaris, Corolla, Camry, RAV4 i Toyota C-HR. Szersza obecność pojazdów hybrydowych na drogach, oprócz ograniczenia szkodliwych emisji, pozwala także ograniczyć hałas samochodowy. Jazda z wykorzystaniem napędu hybrydowego, głównie na ulicach miast, korzystnie wpływa na klimat akustyczny otoczenia. Istotny jest też aspekt ekonomiczny: koszty eksploatacji w przypadku hybryd są niższe ze względu na mniejsze zużycia paliwa, a także niższe koszty serwisu.

Wymiana floty to kolejne działanie Grupy LUX MED wynikające z troski o środowisko naturalne. W ostatnim czasie firma zorganizowała inicjatywę Healthy Cities, dzięki której zasadzonych zostanie ponad 300 tys. drzew w całej Polsce. Ponadto organizacja już od kilku lat wykorzystuje w placówkach energię elektryczną pozyskiwaną z odnawialnych źródeł.

Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych na świecie. Marka jest także pionierem epoki elektryfikacji – jako pierwsza wprowadziła na rynek zelektryfikowany samochód hybrydowy, czyli dobrze wszystkim znany model Prius. Zaangażowanie Toyoty w obniżanie emisyjności motoryzacji doskonale widać także w Polsce – dziś ponad połowa nowych aut Toyoty ma napęd hybrydowy. Współczesna gama hybryd marki obejmuje wszystkie kluczowe segmenty i rodzaje nadwozia. Hybrydy Toyoty zużywają o kilkadziesiąt procent mniej paliwa od porównywalnych samochodów benzynowych i są w stanie poruszać się na samym silniku elektrycznym bez ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci. To realnie przekłada się nie tylko na obniżenie emisji CO2, ale także szkodliwych substancji, tworzących smog w miastach.

...

Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie.  Grupa LUX MED zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 500 000 pacjentów. Do ich dyspozycji jest prawie 270 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, w tym placówki ambulatoryjne, diagnostyczne i szpitale, a także ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny oraz blisko 3000 poradni partnerskich. Grupa LUX MED zatrudnia ponad 17 500 osób, w tym około 7500 lekarzy i 4000 wspierającego personelu medycznego, a w codziennej działalności, kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska.  Grupa LUX MED jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.

...

Toyota to najpopularniejsza marka motoryzacyjna na świecie i największy producent samochodów z niskoemisyjnym napędem hybrydowym. Koncern sprzedaje rocznie ponad 1,5 miliona hybryd i oferuje 44 hybrydowe modele. Łączna globalna sprzedaż hybryd od 1997 roku przekroczyła 18 milionów. W Polsce marka oferuje 9 modeli hybrydowych w niemal wszystkich segmentach. Toyota – pionier i lider rynku zelektryfikowanych napędów – jest jednym z pierwszych producentów seryjnych samochodów na wodór i traktuje technologie wodorowe jako niezbędny element dekarbonizacji gospodarki. Na przełomie 2020 i 2021 roku zadebiutowała druga generacja Toyoty Mirai, elektrycznego sedana zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Toyota Motor Poland od 1991 roku prowadzi sprzedaż i dystrybucję modeli Toyoty i Lexusa za pośrednictwem sieci stacji dealerskich na terenie całego kraju. Obecnie sieć dealerska Toyoty liczy 74 salony.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu Biuro prasowe
2024-12-28 | 13:15

BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu

  Ochrona zdrowia od wielu dekad nie jest niestety priorytetem kolejnych rządów, mimo przedwyborczych deklaracji, że takowym priorytetem będzie objęta. Na przeszkodzie stała
Zdrowie Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
2024-12-18 | 01:00

Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych

Aurumaris Professional, marka specjalizująca się w skutecznej kosmetyce profesjonalnej i konsumenckiej, odnotowuje dynamiczny wzrost skali biznesu. W niespełna pół roku od debiutu w
Zdrowie 74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
2024-12-06 | 11:00

74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy

Magdalena Damasiewicz, dyrektor ds. abonamentów i ubezpieczeń zdrowotnych w enel-med: Rola medycyny pracy w ostatnich latach była mocno niedoceniana i ograniczała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.