Grupa LUX MED w trosce o środowisko wymienia flotę na samochody hybrydowe
Kierując się w codziennej działalności zasadami zrównoważonego rozwoju Grupa LUX MED wdraża kolejne rozwiązania mające na celu dbanie o środowisko. Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy LUX MED i dr Jacek Pawlak, Prezydent Toyota Central Europe i Toyota Motor Poland Co. podpisali porozumienie o współpracy, na mocy którego Grupa LUX MED wymieni flotę na samochody hybrydowe marki Toyota.
Misją Grupy LUX MED jest pomaganie ludziom w dłuższym, zdrowszym i szczęśliwszym życiu oraz czynienie świata lepszym. Troska o środowisko to także profilaktyka zdrowotna, którą traktujemy jako jeden z kluczowych aspektów naszej działalności. Stale monitorujemy i zarządzamy wpływem naszej działalności operacyjnej na środowisko m.in. mierząc i redukując nasz ślad węglowy. Wymiana floty na samochody hybrydowe, to kolejny krok, który przybliży nas do realizacji założonych celów redukcyjnych – wyjaśnia Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy
LUX MED.
Obejrzyj video: https://youtu.be/vOSmxGNrPYw.
„To jest bardzo symptomatyczny moment. Ogromna grupa zajmująca się ochroną zdrowia wybiera samochody, które redukują emisję tych najbardziej trujących substancji – tlenków azotu aż o 90% w porównaniu do tradycyjnych aut. To są samochody, które 60–70 % czasu i dystansu w miastach pokonują bezemisyjnie, tylko na silnikach elektrycznych, ale nie mają problemu z zasięgiem i nie trzeba ich ładować. Co więcej, są to samochody dostępne w normalnych cenach. Obecnie ceny hybryd nie odbiegają od cen samochodów konwencjonalnych” – podkreślił dr Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe. – „Następnym krokiem na drodze do czystego powietrza są samochody elektryczne na wodór, czyli auta z własną elektrownią na pokładzie, które nie tylko nie emitują spalin, ale oczyszczają powietrze podczas jazdy. Samochody takie jak Toyota Mirai nie mają wad aut elektrycznych – Mirai ma zasięg 650 km, a jego tankowanie trwa tylko kilka minut”.
W skład nowej floty wejdą modele Yaris, Corolla, Camry, RAV4 i Toyota C-HR. Szersza obecność pojazdów hybrydowych na drogach, oprócz ograniczenia szkodliwych emisji, pozwala także ograniczyć hałas samochodowy. Jazda z wykorzystaniem napędu hybrydowego, głównie na ulicach miast, korzystnie wpływa na klimat akustyczny otoczenia. Istotny jest też aspekt ekonomiczny: koszty eksploatacji w przypadku hybryd są niższe ze względu na mniejsze zużycia paliwa, a także niższe koszty serwisu.
Wymiana floty to kolejne działanie Grupy LUX MED wynikające z troski o środowisko naturalne. W ostatnim czasie firma zorganizowała inicjatywę Healthy Cities, dzięki której zasadzonych zostanie ponad 300 tys. drzew w całej Polsce. Ponadto organizacja już od kilku lat wykorzystuje w placówkach energię elektryczną pozyskiwaną z odnawialnych źródeł.
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych na świecie. Marka jest także pionierem epoki elektryfikacji – jako pierwsza wprowadziła na rynek zelektryfikowany samochód hybrydowy, czyli dobrze wszystkim znany model Prius. Zaangażowanie Toyoty w obniżanie emisyjności motoryzacji doskonale widać także w Polsce – dziś ponad połowa nowych aut Toyoty ma napęd hybrydowy. Współczesna gama hybryd marki obejmuje wszystkie kluczowe segmenty i rodzaje nadwozia. Hybrydy Toyoty zużywają o kilkadziesiąt procent mniej paliwa od porównywalnych samochodów benzynowych i są w stanie poruszać się na samym silniku elektrycznym bez ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci. To realnie przekłada się nie tylko na obniżenie emisji CO2, ale także szkodliwych substancji, tworzących smog w miastach.
...
Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Grupa LUX MED zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 500 000 pacjentów. Do ich dyspozycji jest prawie 270 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, w tym placówki ambulatoryjne, diagnostyczne i szpitale, a także ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny oraz blisko 3000 poradni partnerskich. Grupa LUX MED zatrudnia ponad 17 500 osób, w tym około 7500 lekarzy i 4000 wspierającego personelu medycznego, a w codziennej działalności, kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska. Grupa LUX MED jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.
...
Toyota to najpopularniejsza marka motoryzacyjna na świecie i największy producent samochodów z niskoemisyjnym napędem hybrydowym. Koncern sprzedaje rocznie ponad 1,5 miliona hybryd i oferuje 44 hybrydowe modele. Łączna globalna sprzedaż hybryd od 1997 roku przekroczyła 18 milionów. W Polsce marka oferuje 9 modeli hybrydowych w niemal wszystkich segmentach. Toyota – pionier i lider rynku zelektryfikowanych napędów – jest jednym z pierwszych producentów seryjnych samochodów na wodór i traktuje technologie wodorowe jako niezbędny element dekarbonizacji gospodarki. Na przełomie 2020 i 2021 roku zadebiutowała druga generacja Toyoty Mirai, elektrycznego sedana zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Toyota Motor Poland od 1991 roku prowadzi sprzedaż i dystrybucję modeli Toyoty i Lexusa za pośrednictwem sieci stacji dealerskich na terenie całego kraju. Obecnie sieć dealerska Toyoty liczy 74 salony.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.