GSK ogłasza nazwę niezależnej spółki Consumer Healthcare: Haleon
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
- Haleon stanie się nowym, światowym liderem w dziedzinie ogólnodostępnych produktów leczniczych z wyjątkowym portfolio globalnych marek, w tym Sensodyne, Voltaren, Panadol oraz Centrum.
- Wszystko jest na dobrej drodze, by podział i debiut giełdowy nowej spółki odbyły się już w połowie 2022 roku.
Przedstawiciele GlaxoSmithKline plc (GSK) zapowiedzieli dziś, że nowy podmiot, który powstanie w wyniku planowanego wydzielenia z GSK jednostki Consumer Healthcare w połowie 2022 roku, będzie nosić nazwę Haleon.
Koncepcja nazwy Haleon (wymowa: "Hay-Lee-On") opiera się na połączeniu słów "Hale", które jest staroangielskim słowem oznaczającym "w dobrym zdrowiu" oraz "Leon", które kojarzy się ze słowem "siła". Nowe oblicze marki opracowano przy udziale pracowników i globalnych grup badawczych, składających się z przedstawicieli ochrony zdrowia i konsumentów. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wprowadzona na ponad 100 rynkach na całym świecie, na których działa koncern.
Utworzenie Haleon jest wynikiem serii udanych inwestycji i strategicznych zmian w działalności GSK w zakresie ogólnodostępnych produktów leczniczych, jakich dokonano na przestrzeni ostatnich 8 lat (w tym integracji portfolio produktów z portfelem produktów konsumenckich firm Novartis i Pfizer). Obecnie jest to niezwykle wartościowa, wyspecjalizowana organizacja o zasięgu globalnym, generująca roczną sprzedaż na poziomie 10 miliardów funtów[i].
Jako niezależny podmiot, Haleon stanie się nowym światowym liderem w dziedzinie ogólnodostępnych produktów leczniczych oferując atrakcyjną perspektywę działania, opartą na rozumieniu ludzi i zaufaniu do nauki, która ma na celu zapewnianie im lepszego zdrowia każdego dnia.
Brian McNamara, mianowany Chief Executive Officer Haleon, powiedział: „Zaprezentowanie światu Haleon stanowi kolejny krok w kierunku przekształcenia się w zupełnie nową, samodzielną organizację. Nazwa ta związana jest z naszym celem, jakim jest zapewnianie lepszego zdrowia każdego dnia i zdobycie statusu światowego lidera w obszarze ogólnodostępnych produktów leczniczych. Jesteśmy na dobrej drodze do wprowadzenia Haleon na rynek w połowie 2022 roku. Rozwój naszej działalności jest bardzo dynamiczny. Więcej informacji na ten temat planujemy przedstawić inwestorom i analitykom podczas spotkania Capital Markets Day, które odbędzie się pod koniec lutego.”
Emma Walmsley, Chief Executive Officer, GSK, powiedziała: „Haleon to efekt wielu lat ciężkiej pracy wielu wybitnych ludzi, których celem było stworzenie nowej firmy zajmującej się wyłącznie codziennym zdrowiem. Haleon ma ogromny potencjał do poprawy stanu zdrowia i dobrego samopoczucia ludzi na całym świecie z silnymi perspektywami wzrostu, a dzięki wejściu na giełdę uwolni znaczącą wartość dla akcjonariuszy GSK."
Haleon dysponować będzie wyjątkowym portfolio rozpoznawalnych, globalnych marek: Sensodyne, Voltaren, Panadol i Centrum. Marki te cieszą się zaufaniem milionów pracowników ochrony zdrowia, pacjentów i wszystkich konsumentów na całym świecie, każdego dnia poprawiając zdrowie i samopoczucie – zarówno poszczególnych pacjentów, jak i całych społeczności. Popyt ze strony wartego 150 mld funtów sektora ochrony zdrowia jest wysoki, co odzwierciedla zwiększony nacisk na zdrowie i dobre samopoczucie, duże zapotrzebowanie wśród starzejącej się populacji i wschodzącej klasy średniej, jak również znaczne, niezaspokojone potrzeby konsumentów. Haleon jest zatem bardzo dobrze przygotowana do zwiększenia skali swojego działania i wpływu na ochronę zdrowia, a także do zrównoważonego rozwoju w nadchodzących latach, co oznaczać będzie rozszerzenie dotychczasowego zakresu działania.
Nowa nazwa została ogłoszona w trakcie dzisiejszej, globalnej uroczystości zorganizowanej dla wszystkich pracowników GSK Consumer Healthcare. Pracownicy z całego świata mieli okazję zapoznać się z nową nazwą i tożsamością marki, która ma na celu umożliwienie spełnienia celów i ambicji rozwojowych firmy.
Wszystkich pracowników poinformowano o nowej nazwie przed rozpoczęciem się Consumer Healthcare Capital Markets Day – wydarzenia dla inwestorów i analityków, którego GSK będzie gospodarzem. Jednym z celów Consumer Healthcare Capital Markets Day, które odbędzie się w poniedziałek 28 lutego br., jest przedstawienie szczegółów dotyczących ogólnej strategii, możliwości i działań Haleon (w tym szczegółowych informacji o finansach i ambicjach rozwojowych spółki). Dla potencjalnych inwestorów, Haleon będzie oferować atrakcyjny organiczny wzrost sprzedaży, wzrost marży operacyjnej i konsekwentne generowanie wysokich przychodów.
[i] Sprzedaż w roku obrotowym 2021: 9,6 mld GBP, w tym marki zbyte/będące przedmiotem przeglądu; 9,5 mld GBP sprzedaży ciągłej

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.