Komunikaty PR

GSK ogłasza nazwę niezależnej spółki Consumer Healthcare: Haleon

2022-02-24  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Weber Shandwick
Weber Shandwick

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
  • Haleon stanie się nowym, światowym liderem w dziedzinie ogólno­dos­tępnych pro­duk­tów leczniczych z wyjątkowym portfolio globalnych marek, w tym Sensodyne, Voltaren, Panadol oraz Centrum.
  • Wszystko jest na dobrej drodze, by podział i debiut giełdowy nowej spółki odbyły się już w połowie 2022 roku.

 

Przedstawiciele GlaxoSmithKline plc (GSK) zapowiedzieli dziś, że nowy podmiot, który powstanie w wyniku planowanego wydzielenia z GSK jednostki Consumer Healthcare w połowie 2022 roku, będzie nosić nazwę Haleon.

 

Koncepcja nazwy Haleon (wymowa: "Hay-Lee-On") opiera się na połączeniu słów "Hale", które jest staroangielskim słowem oznaczającym "w dobrym zdrowiu" oraz "Leon", które kojarzy się ze słowem "siła". Nowe oblicze marki opracowano przy udziale pracowników i globalnych grup badawczych, składających się z przedstawicieli ochrony zdrowia i konsumentów. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wprowadzona na ponad 100 rynkach na całym świecie, na których działa koncern.

Utworzenie Haleon jest wynikiem serii udanych inwestycji i strategicznych zmian w działalności GSK w zakresie ogólnodostępnych produktów leczniczych, jakich dokonano na przestrzeni ostatnich 8 lat (w tym integracji portfolio produktów z portfelem produktów konsumenckich firm Novartis i Pfizer). Obecnie jest to niezwykle wartoś­ciowa, wyspecjalizowana organizacja o zasięgu globalnym, generująca roczną sprzedaż na poziomie 10 miliardów funtów[i].

Jako niezależny podmiot, Haleon stanie się nowym światowym liderem w dziedzinie ogólnodostępnych produktów leczniczych oferując atrakcyjną perspektywę działania, opartą na rozumieniu ludzi i zaufaniu do nauki, która ma na celu zapewnianie im lepszego zdrowia każdego dnia.

Brian McNamara, mianowany Chief Executive Officer Haleon, powiedział: „Zaprezentowanie światu Haleon stanowi kolejny krok w kierunku przekształcenia się w zupełnie nową, samodzielną organizację. Nazwa ta związana jest z naszym celem, jakim jest zapewnianie lepszego zdrowia każdego dnia i zdobycie statusu światowego lidera w obszarze ogólnodostępnych produktów leczniczych. Jesteśmy na dobrej drodze do wprowadzenia Haleon na rynek w połowie 2022 roku. Rozwój naszej działalności jest bardzo dynamiczny. Więcej informacji na ten temat planujemy przedstawić inwestorom i analitykom podczas spotkania Capital Markets Day, które odbędzie się pod koniec lutego.”

Emma Walmsley, Chief Executive Officer, GSK, powiedziała: „Haleon to efekt wielu lat ciężkiej pracy wielu wybitnych ludzi, których celem było stworzenie nowej firmy zajmującej się wyłącznie codziennym zdrowiem. Haleon ma ogromny potencjał do poprawy stanu zdrowia i dobrego samopoczucia ludzi na całym świecie z silnymi perspektywami wzrostu, a dzięki wejściu na giełdę uwolni znaczącą wartość dla akcjonariuszy GSK."

Haleon dysponować będzie wyjątkowym portfolio rozpoznawalnych, global­nych marek: Sensodyne, Voltaren, Panadol i Centrum. Marki te cieszą się zaufaniem milionów pracowników ochrony zdrowia, pacjentów i wszystkich konsumentów na całym świecie, każdego dnia popra­wiając zdrowie i samopoczucie – zarówno poszczególnych pacjentów, jak i całych społeczności. Popyt ze strony wartego 150 mld funtów sektora ochrony zdrowia jest wysoki, co odzwierciedla zwiększony nacisk na zdrowie i dobre samopoczucie, duże zapotrzebowanie wśród starzejącej się populacji i wschodzącej klasy średniej, jak również znaczne, niezaspokojone potrzeby konsumentów. Haleon jest zatem bardzo dobrze przygotowana do zwiększenia skali swojego działania i wpływu na ochronę zdrowia, a także do zrównoważonego rozwoju w nadchodzących latach, co oznaczać będzie rozszerzenie dotychczasowego zakresu działania.

Nowa nazwa została ogłoszona w trakcie dzisiejszej, globalnej uroczystości zorganizowanej dla wszystkich pracowników GSK Consumer Healthcare. Pracownicy z całego świata mieli okazję zapoznać się z nową nazwą i tożsamością marki, która ma na celu umożliwienie spełnienia celów i ambicji rozwo­jo­wych firmy.

 

Wszystkich pracowników poinformowano o nowej nazwie przed rozpoczęciem się Consumer Health­care Capital Markets Day – wydarzenia dla inwestorów i analityków, którego GSK będzie gospodarzem. Jednym z ce­­­lów Consumer Health­care Capital Markets Day, które odbędzie się w poniedziałek 28 lutego br., jest przedstawienie szczegółów do­tyczących ogólnej strategii, możliwości i działań Haleon (w tym szczegółowych informacji o finansach i am­bicjach rozwojowych spółki). Dla potencjalnych inwestorów, Haleon będzie oferować atrakcyjny organiczny wzrost sprzedaży, wzrost marży operacyjnej i konsekwentne generowanie wysokich przychodów.


[i]   Sprzedaż w roku obrotowym 2021: 9,6 mld GBP, w tym marki zbyte/będące przedmiotem przeglądu; 9,5 mld GBP sprzedaży ciągłej

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Weber Shandwick
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.