Komunikaty PR

Hipnoza w Biznesie, a manipulacja biznesowa

2022-09-27  |  01:00
Biuro prasowe

Traumy z dzieciństwa młodego przedsiębiorcy
Bardzo często okazuje się, że podczas pracy z hipnoterapeutą, że blokada to poczucie, że
jestem niewystarczająco dobry w oczach swojego rodzica. Młodzi ludzie sami nie doszliby
do takiego wniosku. Przed spotkaniem z hipnoterapeutą nie zdajemy sobie bowiem sprawy,
jak jego relacja np.: z rodzicem-alkoholikiem mocno przekłada się na decyzje, które
podejmuje, również biznesowe.
“Poczucie bycia niewystarczająco dobrym z jednej strony pozwoliło nam bardzo szybko
zdobyć niezależność finansową, ponieważ chcielibyśmy udowodnić sobie, że jest inaczej.
Jednak wciąż tkwiące w nas przekonanie, że jest niedostatecznie dobry, musiało się w końcu
potwierdzić. Podświadomie zaczynamy więc siebie sabotować, aby wrócić do miejsca, które
podświadomość uważa za bezpieczne” - wyjaśnia Maksym Komar, hipnoterapeuta
specjalizujący się w pracy z lękami, bolesnymi doświadczeniami z przeszłości, nałogami oraz
nawykami i przekonaniami.
Hipnoterapia sposobem na realizację celów biznesowych
Hipnoza bardzo często jest przydatna w biznesie i na nią zapisują się osoby, które nie mają
już innych rozwiązań. Przedsiębiorcy po covidach, których firmy ucierpiały przez pandemię i
nie wiedzą, jak rozwiązać daną sytuację. Ludzie biznesu przychodzą na terapię by poradzić
sobie z lękiem przed stratą majątku, utratą niezależności. Często jest też strach przed
negatywną opinią innych przedsiębiorców z branży, czy też media. Hipnoza w biznesie
przez konwersację i dialogi pomaga człowiekowi wypowiadać się językiem perswazji, ten
język pozwala człowiekowi formułować swoje zdanie w poprawniej konfiguracji. Tak, aby w
konsekwencji przekonać drugiego człowieka na swoją korzyść lub na korzyść jakieś idei.
Taka umiejętność pozwala nam być też bardziej odpornym na próby manipulacji przez
innych. Język perswazji pozwala człowiekowi poprawnie wypowiadać się, być w zgodzie ze
sobą i nie podawać się oraz nie dać manipulować innym ludziom.

Manipulacja w biznesie – dlaczego przedsiębiorcy z niej korzystają?

Zdarzają się też osoby, które chcą dowiedzieć się więcej o manipulacji, by uniknąć jej w
biznesie lub ją wykorzystać. Taka wiedza często jest przydatna przedstawicielom
handlowych lub marketingowcom. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że padliśmy
manipulacji w biznesie.
Manipulacja w biznesie występuje wtedy, gdy celowo przez człowieka wykorzystywane są
mechanizmy, słowa i ich konstrukcje. A wszystko po to by zmusisz drugiego człowieka by
poczuł się tak nie inaczej lub by dokonał naszego wyboru. Zrozumienie tych mechanizmów
pozwala nam zachować kontrolę samoobrony psychicznej.
“Taka czarna retoryka jest instrumentem wywierania wpływu, wymuszania, aby pozostał
jego własnym niewolnikiem mentalnym od nas, od naszych decyzji – taki człowiek przestaje
mieć własną wolę i zgadza się na tą, którą narzuca manipulant” - wyjaśnia Maksym Komar
ekspert ds.hipnozy.
Hipnoterapia pomaga ludziom, którzy mają odpowiedzialne stanowisko, aby mieć pod
większą kontrolą swój umysł, własne decyzje. A wszystko też po to by nie ulegać wpływom
innych osób i bardziej rozumieć własne potrzeby. Kiedy taki przedsiębiorca rozumie co ma
robić, ma swoje zdanie, ma swoją wolę - takim przedsiębiorcą nie da się manipulować.
Człowiek staje się uprzedzony na manipulacje i staje się od niej nie zależy. To wszystko
można wypracować jako elastyczność pracy umysłu za pomocą hipnoterapii i to w bardzo
krótkim czasie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.