Indeks Koniunktury PMR dla suplementów diety najwyższy od lat
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Według badań przeprowadzanych przez PMR na rynku suplementów diety na przestrzeni ostatnich 15 lat, sytuacja w sektorze jest obecnie oceniana najlepiej w historii przeprowadzania badań. Wpływ na to ma jednak w naszej opinii przede wszystkim odniesienie do dość słabego dla wielu kategorii suplementów roku 2020. Ostatecznie, wartość rynku wzrosła wtedy o 5%, co było wzrostem bardzo umiarkowanym, ale też nienajgorszym na tle całej gospodarki, jak wynika z najnowszego badania PMR, którego rezultaty przedstawiono w raporcie „Rynek suplementów diety w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”.
Większość producentów bardzo optymistyczna co do kolejnych 12 miesięcy
Sytuacja na rynku suplementów diety oceniana jest obecnie niezwykle dobrze. Prawie 90% respondentów – menedżerów firm obecnych na rynku (producentów i dystrybutorów) ocenia ją pozytywnie. Jest to ogólnie najlepszy wynik w okresie naszej analizy (od 2007 r.). Wpływ na to mają na pewno intensywne wzrosty sprzedaży, jakie producenci notują od kwietnia 2021 rok do roku, jak również fakt, że branży, pomimo spadków w wielu kategoriach, udało się zakończyć rok 2020 z pozytywnym wynikiem (co wpłynęło na ogólnie dobrą sytuację przedsiębiorstw działających na tym rynku).
Również biorąc pod uwagę prognozowaną sytuację w nadchodzących miesiącach optymizm jest bezprecedensowy w okresie od 2007 r. – tylko 2% firm spodziewa się pogorszenia sytuacji. Najczęściej kadra menedżerska firm obecnych na rynku uzasadnia swoje prognozy wzrostem zainteresowania suplementami diety.
Wskaźnik Koniunktury PMR na rynku suplementów diety (na który składa się prognozowana i obecna ocena sytuacji na rynku oraz obecna i spodziewana sytuacja finansowa przedsiębiorstw) osiąga obecnie najwyższy poziom – 51 przy maksimum 100. W roku 2020 osiągnął on natomiast poziom 7,7; przy co było najniższym wynikiem od początku przeprowadzania przez nas badań na tym rynku. W 2020 r. różnica w dynamikach pomiędzy lekami i suplementami diety (wraz z dietetycznymi środkami spożywczymi) była stosunkowo duża, co wynikało w naszej opinii z faktu wybuchu pandemii koronawirusa. W jej efekcie, pacjenci chętnie wykupywali leki przeciwbólowe i przeciwwirusowe, a w przypadku suplementów diety skupili się raczej na tańszych witaminach i minerałach, jednocześnie rezygnując z droższych suplementów diety np. na stawy, skórę, włosy i paznokcie.
Poprawa sytuacji ekonomicznej w kolejnych latach będzie sprzyjać rozwojowi rynku suplementów diety
Jak wynika z naszego badania, w 2021 i w kolejnych latach rozwojowi suplementów diety sprzyjać będzie poprawa sytuacji ekonomicznej. Kryzys minie i Polacy znowu będą mogli pozwolić sobie na droższe produkty, nie tylko takie pierwszej potrzeby. A do nich należą suplementy diety – są na rynku i takie, których opakowanie kosztuje kilkaset zł. Z kolei otwarcie siłowni, zezwolenie na organizację wydarzeń sportowych, ogólnie powrót do aktywności fizycznej wpłynie na odrodzenie rynku odżywek dla osób aktywnych fizycznie.
Czynnikiem stymulującym sprzedaż będzie również rosnący trend dbałości Polaków o zdrowie, a także wzrost skali pewnych problemów zdrowotnych na skutek pandemii (np. otyłości), jak również zwiększenie się zachorowalności na skutek zaniedbań w badaniach diagnostycznych i wizytach lekarskich w czasie pandemii np. układu krążenia (suplementy na wsparcie funkcji tego układu).
Według najnowszych prognoz PMR, w 2021 r. możemy spodziewać się wzrostu tego rynku o 7,7%, do wartości 6,4 mld zł w cenach końcowych (wszystkie kanały sprzedaży). Najwolniej spośród przeanalizowanych przez PMR kanałów będzie rosła sprzedaż w aptekach (analiza obejmuje kanał internetowy – apteki, sklepy i platformy, pozaapteczny – sklepy stacjonarne m.in. z odżywkami, drogerie, sportowe, zielarskie i kanał apteczny).
PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.
Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.