Komunikaty PR

Jak Polska stała się mekką cateringów dietetycznych w Europie?

2021-04-13  |  13:00
Biuro prasowe

O fenomenie cateringów dietetycznych w Polsce mówi się coraz głośniej. Jak to możliwe, że trend, który przybył do nas ze Stanów Zjednoczonych, zyskał w kraju aż tak duże zainteresowanie? Dlaczego natomiast nie znalazł zbyt wielu zwolenników za zachodnią granicą?

Rynek cateringów dietetycznych w Polsce jest obecnie wyceniany na 1 mld złotych, a jeszcze kilka lat temu budził wątpliwości społeczeństwa, kojarząc się raczej z chwilową modą. W kraju jest już 650 firm zajmujących się dostarczaniem gotowych posiłków, a około 300 znajduje się na terenie Warszawy i okolic. Liczby te stale rosną, a pandemia jedynie wzmocniła pozycję liderów, którzy zwiększyli liczbę zamówień o kilkadziesiąt procent w porównaniu do roku 2019. Polacy zauważyli w dietach pudełkowych nie tylko wygodne rozwiązanie, ale przede wszystkim pewien styl życia, z którym chcą być kojarzeni. Kluczowe znacznie odegrał tutaj trend convenience, czyli gotowość wydania więcej na wygodę.

Zmiany zachodzące w naszym kraju widać już na pierwszy rzut oka. Jeszcze kilka lat temu tendencje żywieniowe Polaków wyglądały zupełnie inaczej. Wybierano proste i szybkie w przygotowaniu, tłuste posiłki, a jednym z najpopularniejszych dań na naszych stołach był kotlet schabowy z ziemniakami i mizerią. Dziś coraz bardziej troszczymy się o nasz organizm, a zdrowie jest głównym powodem, dla którego sięgamy po dietę pudełkową. Spożywanie pięciu zbilansowanych, pełnowartościowych posiłków daje nie tylko energię i poprawia koncentrację, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na samopoczucie. Nie bez powodu mówi się bowiem, że jesteśmy tym, co jemy. Na drugiej pozycji uplasowały się motywacje związane z sylwetką – chęć utraty wagi, czy utrzymanie odpowiedniej masy ciała. Sport to zdrowie, a Polacy zaczęli być jeszcze bardziej świadomi plusów płynących z aktywnego trybu życia i lepszej kondycji. Szczególnie w rzeczywistości ograniczającej możliwość ruchu i treningów. Podium korzyści zamyka oszczędność czasu. Społeczeństwo coraz chętniej skupia uwagę na karierze zawodowej, pasji, zainteresowaniach i spędzaniu czasu z najbliższymi, tym samym rezygnując z godzin poświęconych na gotowanie. Bardziej dbamy również o środowisko i zwierzęta, dokonując świadomych wyborów. Świetnym przykładem jest niesłabnąca popularność diet wegetariańskiej i wegańskiej – według raportu marki Maczfit już ponad 20% mieszkańców Polski to wegetarianie. Catering dietetyczny niewątpliwie stanowi tu świetną alternatywę do nauki gotowania posiłków ze składników niepochodzących od zwierząt, która może stanowić wyzwanie dla nowicjuszy. Jesteśmy także dużo bardziej świadomi naszych nietolerancji pokarmowych. Warto też zauważyć, że w Polsce nie wykształciła się kultura jedzenia posiłków w gronie najbliższych – tak, jak celebrują ją Grecy, Hiszpanie, a przede wszystkim Włosi. Kim zatem jest statystyczny użytkownik diety pudełkowej?

Według danych udostępnionych przez firmę Maczfit – lidera na rynku cateringów dietetycznych w Polsce, na dietę pudełkową decydują się częściej kobiety, stanowiąc tym samym 64% zamawiających. Jest to uwarunkowane faktem, że statystycznie to właśnie Panie przykładają większą wagę do zdrowego stylu życia. Największy odsetek zamawiających – 50% – to osoby między 26 a 35 rokiem życia. Młodzi ludzie częściej otwierają się na zmiany, kierując się przede wszystkim oszczędnością czasu, zdrowiem, różnorodnością dań i poprawą samopoczucia. Celebracja spożywania posiłków nie jest dla nich również tak ważnym aspektem, a coraz większe znaczenie nabiera praca oraz budowanie kariery, samorealizacja i poświęcanie się pasjom. Mając na uwadze korzyści zdrowotne, istotną grupę stanowią także osoby między 36 a 45 rokiem życia, czyli 29% wszystkich zamawiających. Co ciekawe, z cateringu dietetycznego nie rezygnują również osoby starsze. Odbiorcy powyżej 45 roku życia stanowią ponad 13% wszystkich użytkowników. Ponad 8% klientów firmy to z kolei osoby między 18 a 25 rokiem życia, kierujące się przede wszystkim wygodą, oszczędnością czasu i różnorodnością dań.

Szacuje się, że szczyt zainteresowania dietą pudełkową wciąż przed nami. Branża, która nieustannie się rozwija, stając naprzeciw oczekiwaniom klientów i dowożąc swoje posiłki do ponad tysiąca polskich miast, wciąż zaskakuje innowacjami, a liderzy wyznaczają kierunek mniejszym markom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu Biuro prasowe
2024-12-28 | 13:15

BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu

  Ochrona zdrowia od wielu dekad nie jest niestety priorytetem kolejnych rządów, mimo przedwyborczych deklaracji, że takowym priorytetem będzie objęta. Na przeszkodzie stała
Zdrowie Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
2024-12-18 | 01:00

Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych

Aurumaris Professional, marka specjalizująca się w skutecznej kosmetyce profesjonalnej i konsumenckiej, odnotowuje dynamiczny wzrost skali biznesu. W niespełna pół roku od debiutu w
Zdrowie 74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
2024-12-06 | 11:00

74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy

Magdalena Damasiewicz, dyrektor ds. abonamentów i ubezpieczeń zdrowotnych w enel-med: Rola medycyny pracy w ostatnich latach była mocno niedoceniana i ograniczała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.