Kolejne 70 tysięcy dzieci dowiedziało się, jak dbać o zdrowie zębów
Program „Dziel się Uśmiechem” został zainicjowany w 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż i Mars Polska w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące stanu zdrowia zębów polskich dzieci1. W ramach dziewiątej edycji programu blisko 70 tys. uczniów klas I-III z ponad 780 szkół podstawowych w kraju podczas cyklu zajęć uczyło się jak dzięki czterech prostych krokom dbać o zęby i zapobiegać próchnicy.
Szkoły z całej Polski, jak co roku, niezwykle aktywnie przystąpiły do programu „Dziel się Uśmiechem”, co bardzo nas cieszy. Pokazuje to również, że problem jest wciąż aktualny, a program - potrzebny. Dzięki zaangażowaniu koordynatorów PCK, organizatorów i nauczycieli kolejne dzieci będą potrafiły prawidłowo dbać o zdrowy i piękny uśmiech – powiedziała Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Inicjatywa od samego początku jest wspierana przez partnerów merytorycznych – Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. W ramach 9. edycji „Dziel się Uśmiechem” powstały zupełnie nowe materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb nowoczesnej szkoły, ale też panującej sytuacji pandemicznej, Aby wesprzeć nauczycieli w prowadzeniu ciekawych zajęć, niezależnie od ich formy, stworzono specjalne scenariusze z propozycją różnorodnych zadań, zabaw i eksperymentów. Książeczki dla dzieci, multimedialne prezentacje czy animacje były z powodzeniem wykorzystane zarówno podczas tradycyjnych lekcji, jak i zajęć online. Dzięki nim uczniom łatwiej było poznać i zrozumieć korzyści płynące z odpowiedniej higieny zębów. Ambasadorką projektu po raz kolejny została aktorka i działaczka społeczna Magdalena Różczka.
Bardzo doceniamy to, że pomimo trudnej sytuacji pandemicznej, szkoły tak chętnie realizowały założenia programu. Próchnica to poważny problem społeczny, dlatego jako producent gumy bezcukrowej – żucie której stanowi jeden z podstawowych elementów profilaktyki próchnicy – aktywnie angażujemy się w edukację na temat higieny jamy ustnej. Już blisko 10 lat aktywnie działamy, aby jak najwięcej osób mogło cieszyć się zdrowym uśmiechem przez długie lata – mówi Beata Rożek, Dyrektorka ds. Korporacyjnych Mars Polska.
Warto zapamiętać
O zdrowy uśmiech pomagają zadbać proste 4 kroki. Warto stosować je na co dzień:
1. Szczotkuj – myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej dwa razy dziennie.
2. Czyść – stosuj dodatkowe środki do higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
3. Żuj – żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie możesz umyć zębów.
4. Kontroluj – regularnie odwiedzaj lekarza dentystę.
1Program Ministerstwa Zdrowia „Monitorowanie Stanu Zdrowia Jamy Ustnej Populacji Polskiej w latach 2016-2020” pt. Wiedza i zachowania zdrowotne a próchnica zębów u dzieci i młodzieży w Polsce w latach 2016-2019 - strona 26.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.