Kolejne 70 tysięcy dzieci dowiedziało się, jak dbać o zdrowie zębów
Program „Dziel się Uśmiechem” został zainicjowany w 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż i Mars Polska w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące stanu zdrowia zębów polskich dzieci1. W ramach dziewiątej edycji programu blisko 70 tys. uczniów klas I-III z ponad 780 szkół podstawowych w kraju podczas cyklu zajęć uczyło się jak dzięki czterech prostych krokom dbać o zęby i zapobiegać próchnicy.
Szkoły z całej Polski, jak co roku, niezwykle aktywnie przystąpiły do programu „Dziel się Uśmiechem”, co bardzo nas cieszy. Pokazuje to również, że problem jest wciąż aktualny, a program - potrzebny. Dzięki zaangażowaniu koordynatorów PCK, organizatorów i nauczycieli kolejne dzieci będą potrafiły prawidłowo dbać o zdrowy i piękny uśmiech – powiedziała Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Inicjatywa od samego początku jest wspierana przez partnerów merytorycznych – Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. W ramach 9. edycji „Dziel się Uśmiechem” powstały zupełnie nowe materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb nowoczesnej szkoły, ale też panującej sytuacji pandemicznej, Aby wesprzeć nauczycieli w prowadzeniu ciekawych zajęć, niezależnie od ich formy, stworzono specjalne scenariusze z propozycją różnorodnych zadań, zabaw i eksperymentów. Książeczki dla dzieci, multimedialne prezentacje czy animacje były z powodzeniem wykorzystane zarówno podczas tradycyjnych lekcji, jak i zajęć online. Dzięki nim uczniom łatwiej było poznać i zrozumieć korzyści płynące z odpowiedniej higieny zębów. Ambasadorką projektu po raz kolejny została aktorka i działaczka społeczna Magdalena Różczka.
Bardzo doceniamy to, że pomimo trudnej sytuacji pandemicznej, szkoły tak chętnie realizowały założenia programu. Próchnica to poważny problem społeczny, dlatego jako producent gumy bezcukrowej – żucie której stanowi jeden z podstawowych elementów profilaktyki próchnicy – aktywnie angażujemy się w edukację na temat higieny jamy ustnej. Już blisko 10 lat aktywnie działamy, aby jak najwięcej osób mogło cieszyć się zdrowym uśmiechem przez długie lata – mówi Beata Rożek, Dyrektorka ds. Korporacyjnych Mars Polska.
Warto zapamiętać
O zdrowy uśmiech pomagają zadbać proste 4 kroki. Warto stosować je na co dzień:
1. Szczotkuj – myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej dwa razy dziennie.
2. Czyść – stosuj dodatkowe środki do higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
3. Żuj – żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie możesz umyć zębów.
4. Kontroluj – regularnie odwiedzaj lekarza dentystę.
1Program Ministerstwa Zdrowia „Monitorowanie Stanu Zdrowia Jamy Ustnej Populacji Polskiej w latach 2016-2020” pt. Wiedza i zachowania zdrowotne a próchnica zębów u dzieci i młodzieży w Polsce w latach 2016-2019 - strona 26.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.