Medicover Stomatologia idzie po pozycję lidera
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Już 359 foteli w całej Polsce
W 2021 roku Medicover Stomatologia zwiększył swój udział w rynku prywatnych usług dentystycznych. Sieć nie tylko postawiła na dynamiczny rozwój własnej marki, otwierając aż 9 nowych centrów, ale także na akwizycje, przejmując 5 dobrze prosperujących klinik. W sumie, dzięki poszerzeniu portfolio w 2021 roku, sieć dysponuje już 64 lokalizacjami w 20 miastach.
– W minionym roku założyliśmy sobie ambitny cel biznesowy, jakim było przekroczenie liczby 300 foteli. Rozwój sieci, a także kolejne przejęcia centrów działających na rynku sprawiły, że wynik ten osiągnęliśmy już we wrześniu, a więc szybciej niż zakładaliśmy. W efekcie, na koniec roku dysponowaliśmy dokładnie 359 fotelami, w zaledwie dwa lata podwajając tę liczbę. To najlepiej pokazuje dziś dynamikę, z jaką realizujemy nasze plany i inwestycje – mówi Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.
Duża w tym zasługa ostatnich otwarć. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć wzbogaciła się aż o 9 własnych centrów stomatologicznych pod szyldem Medicover Stomatologia, powstałych w Bielsku-Białej, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Toruniu, a także w Warszawie, gdzie uruchomiono aż cztery lokalizacje. W sumie nowe centra wprowadziły aż 68 foteli dentystycznych i zapewniły Medicover ponad 4 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni medycznej w prestiżowych lokalizacjach.
Autorskie formaty idą w Polskę
Wraz z rozwojem sieci rozwija się także koncept „Rytuału Uśmiechu”, w którym od roku otwierane są nowe centra. To autorski format przestrzeni medycznej, wprowadzony na rynek jesienią 2020 r. wraz z otwarciem flagowego centrum na Placu Konstytucji w Warszawie. Jego fundamentem jest m.in. dostęp pacjenta do kompleksowego leczenia i technologii, nowy standard opieki oraz design miejsca, będący zaprzeczeniem tradycyjnego wizerunku dentysty, a także unikalny na rynku customer experience, budujący pozytywne doświadczenia. W ubiegłym roku 8 z 9 nowo otwartych centrów powstało właśnie w tym formacie.
Sieć w rozwoju konceptów poszła także o krok dalej. W grudniu w nowej odsłonie na rynku zadebiutował format „Medicover Stomatologia Kids”, a pod koniec miesiąca pierwsze eko centrum dentystyczne w Polsce, powstałe w oparciu o ideę „green dentistry”. W „Rytuale Uśmiechu” sieć stworzyła także pierwsze Laboratorium Protetyczne Medicover Stomatologia, które zostało otwarte w listopadzie w Centrum Praskim Koneser. Również zaplanowane na 2022 rok inwestycje realizowane będą w podobny sposób, zapowiada Medicover Stomatologia.
– Rozwijając sieć świadomie podążamy za trendami. Uważnie śledzimy to, jak rozwija się rynek stomatologiczny w Polsce i na świecie, a także jakie oczekiwania dziś ma pacjent-konsument, zarówno względem kompleksowości, komfortu i bezpieczeństwa leczenia, technologii, standardu opieki, jak i customer experience. Wprowadzony przez nas pionierski na polskim rynku koncept jest odpowiedzią na te zmiany, ale także – co równie istotne – współczesne wyzwania, wynikające chociażby z nieuchronnej konsolidacji rynku usług dentystycznych – mówi Wioletta Januszczyk.
Medicover przejmuje liderów
Odpowiedzią na to ostatnie jest także realizowana od kilku lat przez Medicover Stomatologia strategia przejmowania klinik, głównie lokalnych liderów w określonych dziedzinach dentystyki. Już dziś w portfolio znaleźć można aż 16 takich akwizycji. W 2021 sieć weszła w partnerstwo z kolejnymi. Pula akwizycji poszerzyła się o 2 lokalizacje należące do Polikliniki z Bielska-Białej, a także 2 lokalizacje należące do Impladent w Warszawie. Do portfolio sieci dołączyła też Ortho-Esthetica z Warszawy.
– Rozwój modelu biznesowego w oparciu o akwizycje, zakłada pozyskiwanie do współpracy najlepszych graczy rynkowych, którzy nie tylko są lokalnymi lub regionalnymi liderami, ale przede wszystkim liderami w określonej dziedzinie, ważnej dla rozwoju całej sieci. 2021 rok pod tym względem był niezwykle owocny. Do portfolio dołączyły zarówno dwa topowe centra z woj. śląskiego wyspecjalizowane w nowoczesnej ortodoncji, jak również trzy z Warszawy będące z kolei liderami w dziedzinie implantologii i ortodoncji. Ich pozyskanie zapewni nam przepływ wiedzy i doświadczenia – dodaje.
To oparcie się na wiedzy i doświadczeniu widać było w 2021 roku w jeszcze jednym - w połowie roku sieć pozyskała do współpracy dr Paulo Malo, światowego lidera w dziedzinie implantologii, twórcę metody All-on-4. – To pierwsza w historii naszej marki tak znacząca współpraca z wybitnym ekspertem, wnosząca wiele w rozwój zwłaszcza formatu „Rytuału Uśmiechu”. Dzięki obecności dr. Malo nie tylko nasi pacjenci zyskują dostęp do leczenia pod okiem tego eksperta, ale także dentyści Medicover Stomatologia mogą rozwijać swoje kompetencje, ucząc się nowoczesnej implantoprotetyki od wybitnego mentora – mówi dyrektor zarządzająca.
Plany na 2022 rok
Nowe otwarcia, akwizycje, współpraca – 2021 rok był dla Medicover Stomatologia intensywny. W 2022 sieć nie planuje zwalniać tempa. – Przed nami kilka ambitnych celów biznesowych do zrealizowania, które mają za zadanie jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję na polskim rynku, a także zmienić dentystykę i to, jak postrzegana jest przez pacjentów. Przede wszystkim od wiosny rusza nowy „sezon” otwarć. W planach mamy uruchomienie kilku nowych lokalizacji m.in. w Warszawie, Krakowie oraz Lublinie. Prowadzimy też zaawansowane rozmowy z nowymi akwizycjami. Przed nami proces dostosowania istniejących centrów sieci do nowych standardów. Do tego planujemy konferencję dla lekarzy, a także kilka ciekawych projektów z nowymi partnerami – wylicza.
To jednak nie koniec. – Jednym z naszych priorytetowych celów jest dalsze umacnianie swojej pozycji w segmentach implantologii, protetyki i ortodoncji, zapewniając pacjentom możliwość przejścia kompleksowej metamorfozy uśmiechu w naszych centrach. W tym celu m.in. kontynuować będziemy proces certyfikacji Invisalign naszych lekarzy, aby zwiększyć możliwość leczenia ortodontycznego, poszerzając tym samym usługi w tej kategorii. Jednym z ważniejszych celów na 2022 jest też dalszy rozwój customer experience, a także dalsze inwestowanie w rozwój kompetencji lekarzy i asysty – zapowiada Wioletta Januszczyk.
***
Medicover Stomatologia – to innowator zmieniający i kształtujący rynek stomatologiczny w Polsce. Obecnie Medicover posiada 64 nowoczesne centra, które oferują kompleksowy zakres usług dentystycznych. Opiekę nad pacjentami zapewnia profesjonalny zespół specjalistów – stomatologów, higienistek, asystentów stomatologicznych i recepcjonistów.
Oferta Medicover Stomatologia odpowiada na potrzeby całych rodzin, obejmując usługi z zakresu m.in. stomatologii zachowawczej, implantologii, protetyki, ortodoncji czy stomatologii dziecięcej. Stomatologia w Medicover dostępna dla pacjentów zarówno w ramach abonamentów medycznych, jak i na zasadzie płatności za pojedyncze usługi. Gabinety zlokalizowane są w największych miastach na terenie całej Polski. Więcej informacji na stronie: https://www.medicover.pl/stomatologia/.
Medicover Stomatologia jest częścią Medicover – międzynarodowej firmy świadczącej usługi medyczne i diagnostyczne, założonej w 1995 roku. Medicover prowadzi centra medyczne, szerokoprofilowe szpitale, apteki, kliniki leczenia niepłodności, centra stomatologiczne, salony optyczne i posiada 70 klubów fitness i siłowni w całej Polsce. Ponadto oferuje pakiety sportowo-rekreacyjne oraz programy kafeteryjne dla klientów korporacyjnych. Firma Medicover Polska jest obecna we wszystkich regionach Polski. Więcej informacji na stronie: www.medicover.pl
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.