Najwyższy czas wsłuchać się w potrzeby pacjentów i personelu medycznego
Predykcje CX oraz EX w branży zdrowotnej
Prawie połowa Polaków (47%) uważa, że wartość, która jest najważniejsza w ich życiu to zdrowie – wynika z badania CBOS „Wartości w czasach zarazy”. Należy jednak zwrócić uwagę, że zaledwie 39% Polaków ufa lekarzom, co obrazują wyniki Global Trustworthiness Index Ipsos 2022. To najniższy wynik na tle innych krajów ujętych w raporcie. W obliczu tych rozbieżności konieczne staje się sprawne wprowadzenie zmian, które pozwolą odbudować zaufanie i poprawić doświadczenia pacjentów, a tym samym realnie wpłynąć na opiekę nad chorymi.
Doświadczenia pacjentów powinny stać się priorytetem sektora
Ostatni raport Forrestera mówi o spadku zaufania we wszystkich branżach, dlatego tym bardziej ważne jest odbudowanie wiarygodności sektora ochrony zdrowia. Należy spojrzeć wstecz i wyciągnąć lekcję, aby rozpocząć ponowne budowanie zaufania pacjentów, rodzin i społeczności. To właśnie zaufanie jest podstawą do tworzenia relacji między personelem medycznym a chorymi. Warto zwrócić uwagę, że ten aspekt ma również wpływ na przestrzeganie zaleceń przez pacjentów, a co za tym idzie realną poprawę wyników. Wsłuchanie się w głos pacjentów i dynamiczne wdrażanie zmian, których potrzebują – stwarza okazję do budowania ich pozytywnych doświadczeń, ogólnej opinii o sektorze, a co najważniejsze poprawy stanu zdrowia.
„W sektorze ochrony zdrowia ważniejsze staje się przyspieszenie teraźniejszości niż przewidywanie przyszłości. Tym bardziej że otaczająca nas rzeczywistość zmienia się w tak dynamicznym tempie, że nie podejmując działania, już nie stoimy w miejscu – lecz zostajemy w tyle” – komentuje Ryszard Regucki Area Vice President Medallia. „Dlatego tak ważne staje się wdrażanie systemów do analizy doświadczeń klientów już dziś, aby pozwoliły one na analizę wrażeń pacjentów w czasie rzeczywistym oraz umożliwiły wprowadzenie kolejnych innowacji w dalszym etapie rozwoju organizacji” – dodaje ekspert Medallia.
EX jako narzędzie do „zaleczenia” braków kadrowych
Budowanie zaufania należy rozpocząć od personelu medycznego. Jeżeli służba zdrowia naprawdę chce mieć wpływ na poprawę wyników zdrowotnych, powinna zacząć tworzyć miejsca pracy, w których zatrudnieni będą czuli się bezwzględnie bezpieczni. Dzięki czemu będą oni mogli w pełni skoncentrować się na swojej misji – czyli poprawie stanu zdrowia pacjentów. Konieczne staje się wsłuchanie w głos lekarzy, pielęgniarek i położnych, czy ratowników medycznych oraz reagowanie na ich potrzeby, tak aby tworzyć miejsce pracy, które sprosta ich oczekiwaniom.
Raport Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych, dotyczący sytuacji kadrowej w zawodach pielęgniarki i położnej w Polsce obrazuje, że liczba zatrudnionych pielęgniarek i położnych zmniejszy się do 2030 r. o 36,3 tys., dodatkowo aktualnie w tych zawodach pracuje prawie 70 tys. osób, które mogłyby być już na emeryturze. Te dane obrazują zjawisko luki pokoleniowej w tych zawodach, dlatego właśnie tak ważne staje się monitorowanie poziomu satysfakcji personelu medycznego i dopasowanie miejsca pracy do oczekiwań tych już zatrudnionych oraz przyszłych pracowników.
Ochrona zdrowia to sektor, który sprawia, że cuda się zdarzają. Jednak tej magii warto pomóc – to personel medyczny ma ogromny wpływ na przebieg choroby, leczenie schorzeń i urazów w ludzkim ciele. Technologia może mieć realny wpływ na wyniki pacjentów, dlatego właśnie wsłuchanie się w głos chorych i personelu medycznego oraz budowanie ich doświadczeń może być kluczem do umocnienia całego sektora ochrony zdrowia.
Giving Grudzień! Rusza charytatywny projekt na rzecz szkolnych psychologów
Wielkie rabaty na dermokosmetyki do -50% z okazji Black Weeks w Ziko Dermo. Odk
Medical Inventi podpisuje umowę o współpracy z Uniwersytetem Bolońskim
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.