Komunikaty PR

Najwyższy czas wsłuchać się w potrzeby pacjentów i personelu medycznego

2022-12-21  |  11:10
Biuro prasowe

Predykcje CX oraz EX w branży zdrowotnej

 

Prawie połowa Polaków (47%) uważa, że wartość, która jest najważniejsza w ich życiu to zdrowie – wynika z badania CBOS „Wartości w czasach zarazy”. Należy jednak zwrócić uwagę, że zaledwie 39% Polaków ufa lekarzom, co obrazują wyniki Global Trustworthiness Index Ipsos 2022. To najniższy wynik na tle innych krajów ujętych w raporcie. W obliczu tych rozbieżności konieczne staje się sprawne wprowadzenie zmian, które pozwolą odbudować zaufanie i poprawić doświadczenia pacjentów, a tym samym realnie wpłynąć na opiekę nad chorymi.

Doświadczenia pacjentów powinny stać się priorytetem sektora

Ostatni raport Forrestera mówi o spadku zaufania we wszystkich branżach, dlatego tym bardziej ważne jest odbudowanie wiarygodności sektora ochrony zdrowia. Należy spojrzeć wstecz i wyciągnąć lekcję, aby rozpocząć ponowne budowanie zaufania pacjentów, rodzin i społeczności. To właśnie zaufanie jest podstawą do tworzenia relacji między personelem medycznym a chorymi. Warto zwrócić uwagę, że ten aspekt ma również wpływ na przestrzeganie zaleceń przez pacjentów, a co za tym idzie realną poprawę wyników. Wsłuchanie się w głos pacjentów i dynamiczne wdrażanie zmian, których potrzebują – stwarza okazję do budowania ich pozytywnych doświadczeń, ogólnej opinii o sektorze, a co najważniejsze poprawy stanu zdrowia.

„W sektorze ochrony zdrowia ważniejsze staje się przyspieszenie teraźniejszości niż przewidywanie przyszłości. Tym bardziej że otaczająca nas rzeczywistość zmienia się w tak dynamicznym tempie, że nie podejmując działania, już nie stoimy w miejscu – lecz zostajemy w tyle” – komentuje Ryszard Regucki Area Vice President Medallia. „Dlatego tak ważne staje się wdrażanie systemów do analizy doświadczeń klientów już dziś, aby pozwoliły one na analizę wrażeń pacjentów w czasie rzeczywistym oraz umożliwiły wprowadzenie kolejnych innowacji w dalszym etapie rozwoju organizacji” – dodaje ekspert Medallia.

EX jako narzędzie do „zaleczenia” braków kadrowych

Budowanie zaufania należy rozpocząć od personelu medycznego. Jeżeli służba zdrowia naprawdę chce mieć wpływ na poprawę wyników zdrowotnych, powinna zacząć tworzyć miejsca pracy, w których zatrudnieni będą czuli się bezwzględnie bezpieczni. Dzięki czemu będą oni mogli w pełni skoncentrować się na swojej misji – czyli poprawie stanu zdrowia pacjentów. Konieczne staje się wsłuchanie w głos lekarzy, pielęgniarek i położnych, czy ratowników medycznych oraz reagowanie na ich potrzeby, tak aby tworzyć miejsce pracy, które sprosta ich oczekiwaniom.

Raport Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych, dotyczący sytuacji kadrowej w zawodach pielęgniarki i położnej w Polsce obrazuje, że liczba zatrudnionych pielęgniarek i położnych zmniejszy się do 2030 r. o 36,3 tys., dodatkowo aktualnie w tych zawodach pracuje prawie 70 tys. osób, które mogłyby być już na emeryturze. Te dane obrazują zjawisko luki pokoleniowej w tych zawodach, dlatego właśnie tak ważne staje się monitorowanie poziomu satysfakcji personelu medycznego i dopasowanie miejsca pracy do oczekiwań tych już zatrudnionych oraz przyszłych pracowników.

Ochrona zdrowia to sektor, który sprawia, że cuda się zdarzają. Jednak tej magii warto pomóc – to personel medyczny ma ogromny wpływ na przebieg choroby, leczenie schorzeń i urazów w ludzkim ciele. Technologia może mieć realny wpływ na wyniki pacjentów, dlatego właśnie wsłuchanie się w głos chorych i personelu medycznego oraz budowanie ich doświadczeń może być kluczem do umocnienia całego sektora ochrony zdrowia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju Biuro prasowe
2024-07-02 | 15:00

Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju

Wzrost liczby czworonogów w gospodarstwach domowych oznacza więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych. Właściciele lecznic będą musieli przygotować się na
Zdrowie Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu
2024-06-25 | 09:12

Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu

W trakcie swojego życia, jedna na trzy osoby w Polsce zachoruje na schorzenie układu nerwowego[1]. Obecnie około 5 milionów Polek i Polaków potrzebuje wsparcia neurologicznego, a
Zdrowie Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?
2024-06-21 | 13:00

Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?

Spadek z 47% w styczniu 2020 do 22% w maju 2023 roku – tak prezentuje się odsetek osób kierujących zespołami, które uważają, że pracodawca dba o ich wellbeing[1]. Problem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.