Komunikaty PR

Najwyższy czas wsłuchać się w potrzeby pacjentów i personelu medycznego

2022-12-21  |  11:10
Biuro prasowe

Predykcje CX oraz EX w branży zdrowotnej

 

Prawie połowa Polaków (47%) uważa, że wartość, która jest najważniejsza w ich życiu to zdrowie – wynika z badania CBOS „Wartości w czasach zarazy”. Należy jednak zwrócić uwagę, że zaledwie 39% Polaków ufa lekarzom, co obrazują wyniki Global Trustworthiness Index Ipsos 2022. To najniższy wynik na tle innych krajów ujętych w raporcie. W obliczu tych rozbieżności konieczne staje się sprawne wprowadzenie zmian, które pozwolą odbudować zaufanie i poprawić doświadczenia pacjentów, a tym samym realnie wpłynąć na opiekę nad chorymi.

Doświadczenia pacjentów powinny stać się priorytetem sektora

Ostatni raport Forrestera mówi o spadku zaufania we wszystkich branżach, dlatego tym bardziej ważne jest odbudowanie wiarygodności sektora ochrony zdrowia. Należy spojrzeć wstecz i wyciągnąć lekcję, aby rozpocząć ponowne budowanie zaufania pacjentów, rodzin i społeczności. To właśnie zaufanie jest podstawą do tworzenia relacji między personelem medycznym a chorymi. Warto zwrócić uwagę, że ten aspekt ma również wpływ na przestrzeganie zaleceń przez pacjentów, a co za tym idzie realną poprawę wyników. Wsłuchanie się w głos pacjentów i dynamiczne wdrażanie zmian, których potrzebują – stwarza okazję do budowania ich pozytywnych doświadczeń, ogólnej opinii o sektorze, a co najważniejsze poprawy stanu zdrowia.

„W sektorze ochrony zdrowia ważniejsze staje się przyspieszenie teraźniejszości niż przewidywanie przyszłości. Tym bardziej że otaczająca nas rzeczywistość zmienia się w tak dynamicznym tempie, że nie podejmując działania, już nie stoimy w miejscu – lecz zostajemy w tyle” – komentuje Ryszard Regucki Area Vice President Medallia. „Dlatego tak ważne staje się wdrażanie systemów do analizy doświadczeń klientów już dziś, aby pozwoliły one na analizę wrażeń pacjentów w czasie rzeczywistym oraz umożliwiły wprowadzenie kolejnych innowacji w dalszym etapie rozwoju organizacji” – dodaje ekspert Medallia.

EX jako narzędzie do „zaleczenia” braków kadrowych

Budowanie zaufania należy rozpocząć od personelu medycznego. Jeżeli służba zdrowia naprawdę chce mieć wpływ na poprawę wyników zdrowotnych, powinna zacząć tworzyć miejsca pracy, w których zatrudnieni będą czuli się bezwzględnie bezpieczni. Dzięki czemu będą oni mogli w pełni skoncentrować się na swojej misji – czyli poprawie stanu zdrowia pacjentów. Konieczne staje się wsłuchanie w głos lekarzy, pielęgniarek i położnych, czy ratowników medycznych oraz reagowanie na ich potrzeby, tak aby tworzyć miejsce pracy, które sprosta ich oczekiwaniom.

Raport Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych, dotyczący sytuacji kadrowej w zawodach pielęgniarki i położnej w Polsce obrazuje, że liczba zatrudnionych pielęgniarek i położnych zmniejszy się do 2030 r. o 36,3 tys., dodatkowo aktualnie w tych zawodach pracuje prawie 70 tys. osób, które mogłyby być już na emeryturze. Te dane obrazują zjawisko luki pokoleniowej w tych zawodach, dlatego właśnie tak ważne staje się monitorowanie poziomu satysfakcji personelu medycznego i dopasowanie miejsca pracy do oczekiwań tych już zatrudnionych oraz przyszłych pracowników.

Ochrona zdrowia to sektor, który sprawia, że cuda się zdarzają. Jednak tej magii warto pomóc – to personel medyczny ma ogromny wpływ na przebieg choroby, leczenie schorzeń i urazów w ludzkim ciele. Technologia może mieć realny wpływ na wyniki pacjentów, dlatego właśnie wsłuchanie się w głos chorych i personelu medycznego oraz budowanie ich doświadczeń może być kluczem do umocnienia całego sektora ochrony zdrowia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju Biuro prasowe
2024-07-02 | 15:00

Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju

Wzrost liczby czworonogów w gospodarstwach domowych oznacza więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych. Właściciele lecznic będą musieli przygotować się na
Zdrowie Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu
2024-06-25 | 09:12

Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu

W trakcie swojego życia, jedna na trzy osoby w Polsce zachoruje na schorzenie układu nerwowego[1]. Obecnie około 5 milionów Polek i Polaków potrzebuje wsparcia neurologicznego, a
Zdrowie Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?
2024-06-21 | 13:00

Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?

Spadek z 47% w styczniu 2020 do 22% w maju 2023 roku – tak prezentuje się odsetek osób kierujących zespołami, które uważają, że pracodawca dba o ich wellbeing[1]. Problem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.