Komunikaty PR

Nowa marka włoskich restauracji wchodzi do Polski

2023-04-13  |  12:30
Biuro prasowe

Niemiecka marka restauracji L’Osteria planuje otworzyć swój pierwszy lokal w warszawskim Centrum Praskim Koneser latem 2023 roku. L’Osteria jest znana w Europie z autentycznej włoskiej kuchni, rodzinnej atmosfery i unikalnego wystroju wnętrz. Marka wprowadzi do Polski wyjątkowy klimat Bella Italia, a za jej rozwój na rynku odpowiedzialny będzie partner joint venture Adam Mularuk, od lat związany z branżą gastronomiczną, reprezentujący fundusz Atena Capital.

Koncept L’Osteria opiera się na niezawodnej jakości produktów wykorzystywanych do przygotowania posiłków, niepowtarzalnej, włoskiej atmosferze gościnności i serdeczności oraz dobrym stosunku ceny do jakości. To wszystko tworzy niepowtarzalną kombinację docenianą przez klientów, a każda nowa restauracja, a jest ich już dziś niemal sto sześćdziesiąt w ośmiu krajach, cieszy się ogromną popularnością wśród gości.

 

W Niemczech, gdzie działają już sto trzydzieści dwa lokale, w 2022 roku L’Osteria zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego według rankingu przygotowanego na Międzynarodowe Forum Gastronomiczne w Hamburgu. Do tego sukcesu przyczynia się fakt, że L’Osteria od samego początku, czyli otwarcia pierwszego lokalu w Norymberdze w 1999 roku, stawia na owocną współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami oraz silny rozwój tych ostatnich.

Realizując plan ekspansji, L’Osteria dostrzegła ogromny potencjał polskiego rynku. Pod koniec 2022 roku FR L'Osteria SE podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem (Atena Capital) na wprowadzenie i zarządzanie marką L’Osteria na polskim rynku. Adam Mularuk, jako Chief Franchised Brands Office w AmRest, odpowiadał za działania takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks w 12 krajach dla 1 800 restauracji i ponad 18 000 pracowników. W Starbucks odegrał ważną rolę w rozwoju marki – za jego kadencji liczba kawiarni wzrosła z 70 do 400 placówek w ośmiu krajach. Pracował również dla IKEA pełniąc funkcję Country Sales Director Polska, Store Directora dla placówek w Madrycie, Barcelonie, Jankach, Warszawie oraz Food Service Directora.

L’Osteria zakłada dynamiczny rozwój na polskim rynku. W planach jest otwarcie dziesięciu lokali w ciągu najbliższych pięciu lat.

„Z dużym optymizmem patrzę w przyszłość i na rozwój gastronomii w Polsce. L'Osteria jest rewelacyjną marką oferującą niesamowite dania i produkty kuchni włoskiej w przystępnych cenach. Naszym wyróżnikiem jest nie tylko jedzenie. Chcemy, aby każda wizyta w restauracji była dla naszych Gości fantastycznym przeżyciem, niczym wakacje we Włoszech, dlatego dbamy o najdrobniejszy szczegół. Wierzę w ten koncept i jego sukces na polskim rynku” – mówi partner joint venture Adam Mularuk (Atena Capital).

„Jest mi niezmiernie miło ogłosić wejście L’Osteria do Polski. Cieszymy się, że wspólnie z Adamem Mularukiem, który od razu dostrzegł potencjał marki, możemy wejść na kolejny rynek. Adam idealnie pasuje także do La Famiglia – jak określamy zespół L’Osterii - zarówno swoją osobowością, jak i wartościami, którymi kieruje się w biznesie. Jesteśmy głęboko przekonani, że znaleźliśmy doskonałego partnera i fantastycznego ambasadora L’Osterii” – wyjaśnia Mirko Silz, dyrektor generalny FR L’Osteria SE.

„Sekretem sukcesu L’Osteria są ludzie. Niebywała kultura organizacyjna połączona z atmosferą pracy
i bliskimi, rodzinnymi relacjami to u nas podstawa, w ten sposób tworzymy La Famiglia. Naszą receptą na sukces jest dzielenie się tym, co najlepsze - naszą gościnnością, radością z bycia razem i miłością do włoskiego jedzenia. Klienci i pracownicy to czują i odwzajemniają” – opowiada Adam Mularuk.

Pierwsza restauracja L’Osteria zajmie lokal o powierzchni blisko 480 m2 w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

„To klimatyczne miejsce, nastawione na wspólne spędzanie czasu z rodziną, przyjaciółmi lub współpracownikami. Podobną filozofię ma L’Osteria. Dlatego cieszymy się, że wzbogacimy ofertę Centrum naszą smaczną kuchnią i świetną atmosferą” - mówi Adam Mularuk.

Pierwsza restauracja pod szyldem L’Osterii w Polsce zaoferuje ponad sto siedemdziesiąt miejsc siedzących wewnątrz lokalu, a w sezonie letnim dodatkowe sto miejsc w pięknym, pełnym drzewek oliwnych, cytrynowych i oleandrów, ogródku. W tym iście toskańskim, pełnym dobrej energii otoczeniu, smakując potraw i win, każdy poczuje się jak na wymarzonych wakacjach we Włoszech.

Unikalne będzie też stylowe wnętrze lokalu, wyposażone m.in. w efektowne lampy i eleganckie elementy kamienne,
a także w charakterystyczną, przyciągającą wzrok, otwartą kuchnię. Kuchnia to serce każdej restauracji L’Osterii. Dzięki temu Klienci będą mogli na własne oczy zobaczyć, jak pizzaiolos i kucharze z zaangażowaniem przygotowują wszystkie dania.

W menu restauracji nie zabraknie oczywiście makaronu z własnej fabryki, tradycyjnych antipasti oraz baru wypełnionego najlepszymi włoskimi alkoholami, a także świeżo mieloną, unikalną mieszanką kawy L'Osteria. „Wszystko to składa się na pełną ciepła i energii atmosferę w naszych restauracjach – miejscach idealnych do spędzania wyjątkowego czasu z rodziną i przyjaciółmi” – dodaje Adam Mularuk.

O firmie L'Osteria

Pierwsza L'Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 roku i szybko stała się restauracją polecaną wśród smakoszy. Sukces „miłego włoskiego sąsiada” zachęcił założycieli, Friedemanna Findeisa i Klausa Radera, do dalszego rozwijania tego pomysłu. Szybko rozwinęli działalność na całe Niemcy, aż do 2011 roku, kiedy to otworzyli swoją pierwszą restaurację w Austrii. Szwajcaria, Anglia, Czechy, Holandia, Francja i Luksemburg to sześć kolejnych rynków europejskich, na których są obecni. Aktualnie L'Osteria to 158 restauracji w ośmiu krajach. Firma wierzy w współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami, a także w rozwój pracowników. Goście również czują atmosferę La Famiglia: obsługa i gościnność są najwyższym priorytetem w L'Osteria. Niezawodna jakość składników na najlepsze pizzę i makaron d'amore, wyjątkowa atmosfera w restauracjach i dobry stosunek jakości do ceny dopełniają filozofię marki. W marcu 2023 r. marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:00

Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski

Poczuj smak prawdziwych włoskich specjałów w Atrium Biała! Od 12 aż do 23 listopada zapraszamy na Jarmark Włoski, który przeniesie was prosto do słonecznej Italii. W sercu
Żywienie Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
2024-11-04 | 11:30

Egzotycznie orzeźwiająca nowość!

Herbata zielona, choć znana od wieków, cieszy się nadal w pełni zasłużoną popularnością. Każdego dnia sięgają po nią osoby, które chcą dbać o swoje dobre samopoczucie i
Żywienie Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
2024-11-04 | 10:35

Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!

Syropy cieszą się dużą popularnością przez cały rok. Latem służą jako prosty i wygodny sposób na upragnione orzeźwienie. Jesienią i zimą szczególnie chętnie sięgamy po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.