Komunikaty PR

Około 87% rodziców uważa, że uśmiech nastolatków ma wpływ na ich pewność siebie

2021-11-23  |  01:00
Biuro prasowe

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Align Technology na grupie 1000 rodziców nastolatków w Polsce wynika, że rodzice są zdeterminowani, aby pomóc swoim dzieciom zwiększyć poziom ich pewności siebie. Ponad połowa badanych rodziców uważa, że ich nastoletnie dzieci mogą mieć z tym problemy, a 76 proc. podejmuje regularne działania, aby podnieść ich samoocenę.

 

Dobre relacje z rodzicami na wagę złota

Rodzice często zastanawiają się nad kwestią pewności siebie ich dziecka, a dane sugerują, że ich wkład jest kluczowy i korzystny dla budowania poczucia własnej wartości nastolatków. Badanie oceniało między innymi świadomość rodziców na temat wpływu ich relacji z nastolatkami na ich pewność siebie. Ponad 60 proc. ankietowanych rodziców uważa, że ich rola w tym zakresie jest ogromna, a ponad 80 proc. podejmuje działania, aby na wiele sposobów pomóc nastolatkowi w kształtowaniu pewności siebie[1], na przykład poprzez okazywanie im miłości i wsparcia. Wśród najczęstszych sposobów budowania poczucia własnej wartości u nastolatków rodzice wymieniają też pomoc w zdobywaniu nowych życiowych doświadczeń, prowadzenie otwartych i szczerych rozmów oraz obdarzanie ich większym zaufaniem w kwestii wykonywania odpowiedzialnych czynności.

 

Pewność siebie nastolatków a pandemia COVID-19

Nowa rzeczywistość w czasie pandemii, w tym przymusowa izolacja i nauka zdalna, w dużym stopniu oddziałują na codzienne funkcjonowanie nastolatków i ich relacje z rówieśnikami. Z badania przeprowadzonego wśród rodziców nastolatków w Polsce wynika, że 62 proc. z nich uważa, że pandemia wpłynęła na samopoczucie i pewność siebie ich dzieci, ponieważ miały ograniczone możliwości spotykania się z przyjaciółmi. Badanie wskazało również, że dłuższa ilość czasu spędzanego przed ekranem może zwiększyć świadomość nastolatków w kwestii ich wyglądu i uśmiechu – 9 na 10 polskich rodziców uważa, że wygląd uśmiechu ich nastoletniego dziecka ma wpływ na jego pewność siebie.

 

Wygląd a pewność siebie

Nastolatkowie często przykładają wagę do swojego wyglądu i wykorzystują go jako narzędzie do wyrażania swojej indywidualności. Rodzice również zauważają tę tendencję - 88 proc. z nich ma świadomość, że wygląd nastolatka ma związek z jego poczuciem pewności siebie.

Wyniki badania pokazują również, że istnieje duże przeświadczenie o znaczącej roli uśmiechu, przy czym tylko mniej niż jedna trzecia rodziców uważa, że ich nastolatek uśmiecha się z pewnością siebie. Bardzo często jest to bezpośrednio związane z faktem, że nastolatkowie nie są zadowoleni ze swoich zębów. Badanie wykazało, że 48 proc. nastolatków zwróciło się do swoich rodziców z prośbą o leczenie prostujące zęby. Młodzi ludzie są świadomi wielu innowacyjnych rozwiązań technologicznych dostępnych za pośrednictwem lekarzy dentystów. Jednym z nowoczesnych rodzajów leczenia ortodontycznego jest korekcja zgryzu za pomocą systemu Invisalign.

– Rodzice nie zawsze zdają sobie sprawę, że uśmiech nastolatków może mieć wpływ na ich pewność siebie. Z przeprowadzonego badania wynika jednak, że 67 proc. rodziców polskich nastolatków zdecydowanie zgadza się z tym, że ich dzieci uśmiechałyby się znacznie częściej, gdyby miały proste zęby. Połowa rodziców uważa również, że to na nich spoczywa odpowiedzialność za leczenie wad zgryzu u nastolatków. Młodzież również dostrzega wagę problemu – 56 proc. z nich zwraca się do rodziców z prośbą o leczenie i stosuje się do rad stomatologów w kwestii prawidłowego ustawienia zębów. Zgadza się to z obserwacjami z mojej praktyki. – komentuje dr Michał Tarnawski w imieniu firmy Align Technology, producenta przezroczystych aparatów Invisalign. – Zastosowanie nowoczesnej stomatologii i rozwiązań ortodontycznych pozwala nastolatkom uzyskać leczenie dostosowane do ich potrzeb i stylu życia, a rodzice mogą być pewni, że pod czujnym okiem specjalisty w trakcie całego procesu leczenia ich dzieci otrzymają profesjonalną opiekę i osiągną pożądane rezultaty. 

System Invisalign odmienił uśmiechy milionów ludzi na całym świecie. Jest to coraz bardziej popularne rozwiązanie wśród nastolatków i ich rodziców ze względu na wygodę i minimalny wpływ na codzienne życie użytkowników. Nastolatkowie cenią komfort leczenia systemem Invisalign, walory estetyczne (nakładki są praktycznie niewidoczne) i możliwość zdejmowania alignerów, co ma kluczowe znaczenie dla utrzymania właściwej higieny. System ten jest klinicznie sprawdzony i opiera się na zasadach ortodontycznych, co pozwala uzyskać bardziej przewidywalne rezultaty kliniczne[2]. Dzięki temu każdy może cieszyć się lepszym zdrowiem jamy ustnej i zyskać bardziej pewny siebie uśmiech.

 


[1] Badanie OnePoll Teen Confidence 2021 zlecone przez Align Technology wśród rodziców nastolatków w Polsce 20-23 sierpnia 2021.

 

[2] Porównanie z nakładkami Invisalign wytwarzanymi wcześniej z materiału jednowarstwowego (EX30).

³ Dane dostępne w firmie Align Technology, stan na 30 września 2021.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.