Pilkington SaniTise™ pośród nagrodzonych w programie IRBS
Pilkington IGP
ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
W czerwcu miał miejsce trzydziesty, jubileuszowy Konwent Stolarki. W jego trakcie wręczono nagrody firmom startującym w programie IRBS – Innowacyjnych Rozwiązań Branży Stolarki. Jedną z wyróżnionych firm została spółka Pilkington Polska, nagrodzona za szkło antymikrobowe Pilkington SaniTise™.
Innowacyjne rozwiązania branży stolarki
Program IRBS organizowany jest przez firmę Stolarka VIP. Biorą w nim udział producenci maszyn, komponentów, programów IT oraz innych elementów powiązanych ze stolarką. Jego celem jest wyróżnienie i promocja rozwiązań cechujących się wysoką innowacyjnością oraz spełniających potrzeby współczesnych czasów. Jury podczas wyboru zwraca uwagę na czynniki takie jak ekologiczność produktu czy intuicyjność jego użycia.
W tegorocznej edycji kapituła programu wyróżniła aż jedenaście przedsiębiorstw, które w ostatnich dwunastu miesiącach wprowadziły na rynek nowy produkt lub technologię. Pośród zwycięzców znalazła się firma Pilkington Polska, którą nagrodzono za szkło antymikrobowe Pilkington SaniTise™.
Wyróżnienie w programie IRBS to ogromna radość dla całej NSG Grup, która ciężko pracowała, żeby wdrożyć szkło antymikrobowe na rynek – mówi Ewelina Wójcicka, koordynator ds. komunikacji marketingowej. – Bezpieczeństwo sanitarne jest ważne każdego dnia, a o jego istotnej roli przypomniała nam pandemia COVID-19. Mamy nadzieję, że nasze szkło pozwoli poprawić warunki sanitarne w wielu miejscach i zmniejszy ryzyko zakażeniem się – dodaje.
Szkło walczące z mikrobami
Jury doceniło wysoką jakość wykonania oraz dostosowanie do współczesnych realiów. Pilkington SaniTise™ to szkło pokryte transparentną powłoką fotokatalityczną, która aktywuje się pod wpływem ekspozycji na promieniowanie ultrafioletowe. Zawarty w niej TiO2 reaguje z parą wodną w procesie fotokatalitycznym, co powoduje powstanie reaktywnych form tlenu. Zapewniają one szereg funkcji, w tym możliwość rozłożenia organicznych osadów, zapewniając, właściwości antymikrobowe i przeciwko wirusom otoczkowym na powierzchni szkła.
Pilkington SaniTise™ można poddawać hartowaniu, laminowaniu, gięciu i zespalaniu, co sprawia, że nadaje się ono do wielu zastosowań np.: w fasadach, drzwiach czy oknach.
Szkło antymikrobowe projektowane było z myślą o użytku w szpitalach i innych obiektach służby zdrowia, ale sprawdzi się również w innych lokalizacjach. Doskonale nadaje się do miejsc, w których przebywają duże ilości ludzi np. na dworcach, w szkołach, sklepach czy hotelach. Sprawdzi się również w pojazdach komunikacji publicznej, skutecznie chroniąc przed kontaktem ze szkodliwymi drobnoustrojami.
KONIEC
O firmie:
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz innych sektorów. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia (OE) i części zamienne (AGR). Nowe Technologie to sektor obejmujący zróżnicowane i złożone procesy biznesowe i produkcyjne takie jak soczewki, światłowody do drukarek i skanerów, specjalistyczne włókno szklane służące do produkcji kordów stosowanych w paskach rozrządu oraz płatki szklane.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.
Kontakt dla dziennikarzy:
Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP
tel.: +48 22 548 75 03
e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.