Komunikaty PR

Pinktober w Olivia Centre czas start

2022-10-14  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Pinktober czas start 

 

Na fasadzie Olivii Star wyświetlona została wielka różowa wstążka. Tym samym zainaugurowana została kolejna edycja projektu wspierającego profilaktykę i regularne badania piersi o nazwie Pier(w)si Wygrywają.

 

Projekt ten stanowi oddolną inicjatywę Natalii Cebuli, Magdaleny Pakmur i Ewy Opieli, na co dzień pracownic gdańskiej Energi z Grupy Orlen. Jest on realizowany przy współpracy merytorycznej Stowarzyszenia Różowy Motyl i Centrum Chorób Piersi działających przy Uniwersyteckim Centrum Klinicznym oraz organizacyjnej i komunikacyjnej poprzez Fundację ORLEN i Olivia Centre. Kampania jest częścią ogólnoświatowej akcji promowania profilaktyki nowotworów piersi Pinktober, tradycyjnie prowadzonej w październiku. Celem akcji Pier(w)si wygrywają jest zmiana sposobu postrzegania nowotworów piersi oraz lęku przed chorobą i jej leczeniem, a także sprawienie, że rak będzie traktowany jak choroba, której rozwojowi można zapobiegać regularnie się badając. Akcja obejmuje elementy edukacji i promocję regularnych badań nie tylko pracowników Energi, ale również rezydentów Olivia Centre oraz mieszkańców województwa pomorskiego. Z roku na rok kampania uzyskuje szerszy zasięg, docierając ze swoim przesłaniem do ponad 1,5 mln odbiorców.

 

Dotychczas projekt obejmował produkcję materiału wideo, promującego regularne badania piersi, Bieg Różowej Wstążki połączony ze zbiórką na zakup kanap dla pacjentów oczekujących na chemioterapię w Centrum Chorób Piersi w gdańskim UCK oraz liczne spotkania z ekspertkami w dziedzinie onkologii (m.in. dr Elżbietą Senkus-Konefką) w sali Sky Club w Olivia Centre, w czasie których prowadzone były zajęcia samobadania piersi na fantomach, konsultacji lekarskich czy brafiterskich. W trakcie akcji prowadzone były również zapisy na bezpłatne badania profilaktyczne w Poradni Chorób Piersi w UCK oraz badania mammograficzne dla Pań w wieku od 50 do 69 lat w mammobusie zorganizowanym przez koordynatorki akcji na terenie Olivia Centre. 

 

W tym roku organizatorzy zapraszają do udziału w warsztatach edukacyjnych, w czasie których uczestnicy będą mieli okazję nałożyć na siebie trenażery, w których ukryte są guzy, aby nauczyć się je wynajdywać w swoim ciele. Odbędzie się też akcja szycia poduszek w kształcie serc dla kobiet po mastektomii oraz marsz wsparcia dla wszystkich dotkniętych chorobą. Również w Sky Clubie zaprezentowane zostaną fotografie kobiet, które pokonały raka piersi. 

 

W tym roku akcja „Pier(w)si wygrywają” rozpocznie się 14 października w przeddzień Europejskiego Dnia Walki z Rakiem Piersi. Tego dnia o godz. 11:00 z patio Olivia Centre wystartuje Bieg Różowej Wstążki, który ma symbolizować wsparcie uczestników dla osób chorujących na raka piersi. Przy okazji biegu zbierane będą biustonosze, które zostaną przekazane do recyklingu, a uzyskane dzięki temu środki wesprą działania fundacji "Wsparcie na Starcie" oraz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.  

 

19 października w Sky Clubie w Olivia Centre odbędą się warsztaty z Lidią Dyndor, znaną jako „OnkoFitka Lidka”. Edukatorka poprowadzi zajęcia z profilaktyki i samobadania piersi. Podczas 1,5 godzinnego spotkania uczestnicy będą mieć okazję pracować przy użyciu specjalnych, autorskich trenażerów (kombinezony do nauki badania piersi). Warsztaty odbędą się w dwóch turach - pierwsza o godz. 10:00, druga o godz. 14:00. 

 

W przerwie między warsztatami dla wszystkich zainteresowanych odbędzie się projekcja filmu „Zdążyć przed rakiem piersi” autorstwa Stowarzyszenia Różowy Motyl, działającego przy gdańskim UCK. Uczestniczki będą mogły wziąć udział w projekcie szycia poduszek-serduszek dla pacjentek onkologicznych. 

 

W Sky Clubie będzie można obejrzeć też wystawę fotografii zachęcającej kobiety do samobadania piersi. Jedną z jej bohaterek jest edukatorka Lidia Dyndor.

 

– Wiele kobiet nie bada się, bo nie chce niczego znaleźć. Na szkoleniach staram się to odczarować. Badamy się nie po to, żeby coś znaleźć tylko, żeby upewnić się, że wszystko jest dobrze – mówi Lidia Dyndor, OnkoFitka Lidka.

 

W ramach tegorocznych obchodów Pinktober odbędą się także badania mammograficzne. Nowoczesny mammobus stanie 25 października w godzinach 9.00-19.00 na parkingu C w Olivii Centre. Specjalistycznym, ale zarazem szybkim badaniom objęte zostaną kobiety po 35 roku życia. 

Ubiegłoroczna akcja „Pier(w)si wygrywają” zdobyła nagrodę w ramach konkursu Olivia Prize 2021 w kategorii Pro Bono. Jest to inicjatywa, która ma na celu wyróżnienie i dodatkową promocję najważniejszych projektów, realizowanych przez rezydentów Olivia Centre. Nagrody przyznawane są przez jury konkursowe, w którego skład wchodzą przedstawiciele największych korporacji o globalnym zasięgu, niejednokrotnie mające doświadczenie w biznesie i filantropii w wielu krajach całego świata. Olivia Centre udostępnia organizatorom również sale do organizacji spotkań, przestrzeń do ekspozycji wystawy, a także zaangażowała się w promocję inicjatywy, wyświetlając na fasadzie Olivii Star, najwyższego budynku w Polsce północnej ogólnoświatowy symbol akcji - różowej wstążki. 

 

Tegoroczną edycję projektu ”Pier(w)si wygrywają” wsparła Fundacja ORLEN, która zorganizowała i sfinansowała większość działań m.in. badania w mammobusie, warsztaty z Onkofidką Lidką, szycie poduszek w kształcie serc, wystawę. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu Biuro prasowe
2024-12-28 | 13:15

BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu

  Ochrona zdrowia od wielu dekad nie jest niestety priorytetem kolejnych rządów, mimo przedwyborczych deklaracji, że takowym priorytetem będzie objęta. Na przeszkodzie stała
Zdrowie Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
2024-12-18 | 01:00

Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych

Aurumaris Professional, marka specjalizująca się w skutecznej kosmetyce profesjonalnej i konsumenckiej, odnotowuje dynamiczny wzrost skali biznesu. W niespełna pół roku od debiutu w
Zdrowie 74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
2024-12-06 | 11:00

74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy

Magdalena Damasiewicz, dyrektor ds. abonamentów i ubezpieczeń zdrowotnych w enel-med: Rola medycyny pracy w ostatnich latach była mocno niedoceniana i ograniczała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.