Polski producent chałwy i sezamków ze znaczącym wzrostem sprzedaży

Jeden z największych producentów chałwy i sezamków w Europie, spółka Unitop właśnie podała najnowsze dane dotyczące sprzedaży w Polsce. W ostatnim kwartale firma odnotowała wzrost sprzedaży chałwy o 45 procent w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku, a sam brand „Chałwa Unitop” urósł prawie dwukrotnie. W sezamkach nowe portfolio firmy pod markami Amki TO GO i Amki Superfoods również prawie podwoiło swoją wartość r/r. Prezes Unitop Marek Moczulski podkreśla, że dąży do podwojenia kategorii chałwy i sezamków w Polsce.
Branża słodyczy wciąż mierzy się z utrudnieniami wywołanymi przez pandemię COVID-19. Wybrane kategorie takie, jak praliny, gumy do żucia czy czekoladki odnotowały poważne spadki sprzedaży. Z kłopotami borykały się również przekąski typu convience. Na znaczeniu zaczęły jednak nabierać kategorie, takie jak chałwa czy sezamki. Spółka Unitop podała właśnie najnowsze dane finansowe, z których wynika, że podczas pandemii znaczącą wzrosła sprzedaż jej produktów na rynku polskim. Na czele firmy stoi Marek Moczulski, który ma na swoim koncie m.in. restrukturyzację Mieszko, Agros Fortuna czy połączenie Bakallandu z Delectą.
Cieszę się, że udało nam się wypracować satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe i zostajemy wiodącym producentem w swojej kategorii w Polsce. Co drugi konsument kupujący chałwę i sezamki wybiera produkt wyprodukowany przez Unitop. Zależy nam na rozwoju portfolio w naszych markach na rodzimym rynku, ponieważ dziś blisko 80 procent towaru jest eksportowane – mówi Marek Moczulski, Prezes Zarządu Unitop Sp. z o.o. – Dążymy do tego, aby kategoria chałwy i sezamków w Polsce zwiększyła się dwukrotnie. Będziemy rozwijać się w różnych obszarach, bacznie obserwując nowe nawyki konsumentów.
Unitop rozszerza asortyment w brandowym portfolio
Coraz większe zainteresowanie produktami Unitop wpłynęło również na decyzję o poszerzeniu asortymentu. Już w czerwcu w sprzedaży pojawią się nowe warianty smakowe ręcznie wyrabianej chałwy oraz chrupiących sezamków Amki TO GO w polewie jogurtowej, czekoladowej bądź bez dodatku cukrów. Nowości będą dostępne również do zamówienia online w sklepie firmowym www.unitop.com.pl.
– Decyzja o poszerzeniu portfolio w kategorii była naturalną konsekwencją rosnącej sprzedaży naszych produktów. Analizujemy tendencje rynkowe i odpowiadamy na potrzeby konsumentów, dlatego oferujemy im nowe warianty smakowe chałwy. Do sprzedaży trafiły chałwa mleczna, z dodatkiem skórki pomarańczy oraz z żurawiną, dostępne w wygodnym formacie o gramaturze 50 g. Nowością jest również torcik chałwowy z pistacjami w eleganckim opakowaniu 350 g. W maju rozpoczęliśmy letnią kampanię „Aktywne wakacje z Amki Snacks” promującą nasze produkty i zdrowsze wybory w sieci i na imprezach rodzinnych – Svetlana Vnučko, Marketing Director, Unitop Sp. z o.o.
Spółka Unitop współpracuje z największymi sieciami detalicznymi zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Słodycze z Polski trafiają przede wszystkim na Bliski Wschód i w pozostałe części Europy. Dostępne są również w Kanadzie, USA czy Australii – w sumie w ponad 40 krajach na całym świecie.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.