Komunikaty PR

Polski producent chałwy i sezamków ze znaczącym wzrostem sprzedaży

2021-05-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Jeden z największych producentów chałwy i sezamków w Europie, spółka Unitop właśnie podała najnowsze dane dotyczące sprzedaży w Polsce. W ostatnim kwartale firma odnotowała wzrost sprzedaży chałwy o 45 procent w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku, a sam brand „Chałwa Unitop” urósł prawie dwukrotnie. W sezamkach nowe portfolio firmy pod markami Amki TO GO i Amki Superfoods również prawie podwoiło swoją wartość r/r. Prezes Unitop Marek Moczulski podkreśla, że dąży do podwojenia kategorii chałwy i sezamków w Polsce.

Branża słodyczy wciąż mierzy się z utrudnieniami wywołanymi przez pandemię COVID-19. Wybrane kategorie takie, jak praliny, gumy do żucia czy czekoladki odnotowały poważne spadki sprzedaży. Z kłopotami borykały się również przekąski typu convience. Na znaczeniu zaczęły jednak nabierać kategorie, takie jak chałwa czy sezamki. Spółka Unitop podała właśnie najnowsze dane finansowe, z których wynika, że podczas pandemii znaczącą wzrosła sprzedaż jej produktów na rynku polskim. Na czele firmy stoi Marek Moczulski, który ma na swoim koncie m.in. restrukturyzację Mieszko, Agros Fortuna czy połączenie Bakallandu z Delectą.

  Cieszę się, że udało nam się wypracować satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe i zostajemy wiodącym producentem w swojej kategorii w Polsce. Co drugi konsument kupujący chałwę i sezamki wybiera produkt wyprodukowany przez Unitop. Zależy nam na rozwoju portfolio w naszych markach na rodzimym rynku, ponieważ dziś blisko 80 procent towaru jest eksportowane – mówi Marek Moczulski, Prezes Zarządu Unitop Sp. z o.o.Dążymy do tego, aby kategoria chałwy i sezamków w Polsce zwiększyła się dwukrotnie. Będziemy rozwijać się w różnych obszarach, bacznie obserwując nowe nawyki konsumentów.

Unitop rozszerza asortyment w brandowym portfolio

Coraz większe zainteresowanie produktami Unitop wpłynęło również na decyzję o poszerzeniu asortymentu. Już w czerwcu w sprzedaży pojawią się nowe warianty smakowe ręcznie wyrabianej chałwy oraz chrupiących sezamków Amki TO GO w polewie jogurtowej, czekoladowej bądź bez dodatku cukrów.  Nowości będą dostępne również do zamówienia online w sklepie firmowym www.unitop.com.pl.

 – Decyzja o poszerzeniu portfolio w kategorii była naturalną konsekwencją rosnącej sprzedaży naszych produktów. Analizujemy tendencje rynkowe i odpowiadamy na potrzeby konsumentów, dlatego oferujemy im nowe warianty smakowe chałwy. Do sprzedaży trafiły chałwa mleczna, z dodatkiem skórki pomarańczy oraz z żurawiną, dostępne w wygodnym formacie o gramaturze 50 g. Nowością jest również torcik chałwowy z pistacjami w eleganckim opakowaniu 350 g. W maju rozpoczęliśmy letnią kampanię „Aktywne wakacje z Amki Snacks” promującą nasze produkty i zdrowsze wybory w sieci i na imprezach rodzinnych ­Svetlana Vnučko, Marketing Director, Unitop Sp. z o.o.

Spółka Unitop współpracuje z największymi sieciami detalicznymi zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Słodycze z Polski trafiają przede wszystkim na Bliski Wschód i w pozostałe części Europy. Dostępne są również w Kanadzie, USA czy Australii – w sumie w ponad 40 krajach na całym świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu Biuro prasowe
2024-12-28 | 13:15

BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu

  Ochrona zdrowia od wielu dekad nie jest niestety priorytetem kolejnych rządów, mimo przedwyborczych deklaracji, że takowym priorytetem będzie objęta. Na przeszkodzie stała
Zdrowie Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
2024-12-18 | 01:00

Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych

Aurumaris Professional, marka specjalizująca się w skutecznej kosmetyce profesjonalnej i konsumenckiej, odnotowuje dynamiczny wzrost skali biznesu. W niespełna pół roku od debiutu w
Zdrowie 74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
2024-12-06 | 11:00

74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy

Magdalena Damasiewicz, dyrektor ds. abonamentów i ubezpieczeń zdrowotnych w enel-med: Rola medycyny pracy w ostatnich latach była mocno niedoceniana i ograniczała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.